فضای کار اشتراکی بهتر است یا دفتر کار شخصی؟

فضای کار اشتراکی مناسب 846556+5658564

در دهه اخیر با ایجاد فضای کار اشتراکی، انقلابی شگرف در دنیای کسب و کارهای نوین رخ داد. آن چه باعث این انقلاب شده است، مزیت های فضای کار اشتراکی است. فضای کار اشتراکی، بستری را فراهم کرده تا افراد و تیم ها بتوانند در کنار یکدیگر کار کنند. رشد این فضا و میزان استقبال از آن در سال های اخیر به حدی بوده است که امروزه اکثر کسب و کارها در تلاش اند تا محیط کار خود را به یک فضای کار اشتراکی مناسب منتقل کنند. اگر شما هم صاحب یک استارتاپ نوپا هستید باید بررسی کنید که دفتر کار شخصی برای شما بهتر است یا فضای کار اشتراکی؟ به این منظور باید موارد زیر را بررسی کرده و بر اساس آن، اقدام کنید.

هزینه های فضای کار اشتراکی و دفتر کار شخصی

استارتاپ ها در مراحل اولیه کار خود با محدودیت در سرمایه مواجه هستند. به همین دلیل نیز برای آنها مهم است که محلی را برای کار انتخاب کنند که هزینه کمی برای آنها داشته باشد. به همین دلیل نیز اکثر کسب و کارهای نوپا قید اجاره دفتر کار اختصاصی را می زنند و به دنبال فضای کار اشتراکی هستند. این فضاها، هزینه کمی را برای اجاره دریافت کرده و بستری را فراهم می کنند تا استارتاپ ها به هر آنجه نیاز دارند دسترسی داشته باشند.

فضای کار اشتراکی مناسب 846556+5658564

البته توجه داشته باشید که این هزینه ها، محدود به اجاره محل نیست. تیم ها این مسأله را مد نظر دارند که در صورت کار در دفتر کار شخصی باید هزینه ای بابت خرید تجهیزات و لوازم بپردازند. هزینه اینترنت، برق و دیگر موارد نیز باید به این هزینه ها اضافه شود. این در حالی است که در فضاهای کار مشترک، تمامی این امکانات حاضرند و هزینه آنها به صورت مقرون به صرفه، از شما دریافت می شود. از این رو اکثر استارتاپ ها، فضای کار اشتراکی مناسب با شرایط خود را نسبت به دفتر کار شخصی، ترجیح می دهند.

انعطاف پذیری فضای کار اشتراکی و دفتر کار شخصی

این مسأله را در نظر داشته باشید که ممکن است با رونق کسب و کارتان، نیاز باشد تا افرادی با تخصص های مختلف دیگر، به اعضای تیم شما اضافه شوند. به این ترتیب، امکان توسعه کسب و کارتان امکان پذیر خواهد شد؛ اما باید به این موضوع نیز دقت کنید که این کار مستلزم آن است که ابعاد دفتر کار شخصی خود را نیز افزایش دهید. این امر موجب می شود تا مجبور به تغییر محل کار خود شده و هزینه زیادی را متحمل شوید. این در حالی است که یکی از ویژگی های فضای کار اشتراکی، انعطاف پذیری آن است. شما در این فضاها برای توسعه کسب و کار خود، مجبور نسیتید محل را ترک کنید بلکه می توانید میز و صندلی اضافی اجاره کنید. به این ترتیب با هزینه بسیار کمی می توانید کسب و کار خود را ارتقا دهید.

فضای کار اشتراکی مناسب 545456864231

امکانات فضای کار اشتراکی و دفتر کار شخصی

برای شروع کسب و کار خود به یک سری تجهیزات و امکانات اولیه نیاز خواهید داشت. تجهیزاتی اعم از رایانه، پرینتر، اینترنت پرسرعت، میز، صندلی و … . برای تهیه تمامی این تجهیزات، علاوه بر هزینه باید وقت زیادی نیز صرف کنید. به همین دلیل بنیانگذاران استارتاپ ها با انتخاب فضای کار اشتراکی مناسب، تمام تلاش خود را می کنند تا در هزینه و وقت خود صرفه جویی کنند. با این کار، شما می توانید بدون هیچ دغدغه ای برای تهیه تجهیزات، به تمامی آنها دسترسی داشته باشید. شما می توانید از امکانات رفاهی که در چنین فضاهایی تعبیه شده اند نیز استفاده کرده و اوقاتی را به استراحت اختصاص دهید. برای این که این امکانات را در دفتر کار اختصاصی تأمین کنید باید سرمایه کلانی داشته باشید.

احتمال موفقیت در فضای کار اشتراکی و دفتر کار شخصیچ

استارتاپ ها و دیگر مشاغل نوپا برای این که به کار خود ادامه دهند باید بتوانند از پس مشکلات برآمده، سرمایه گذار مناسبی پیدا کرده و بتوانند تمرکز خود را حفظ کنند. در دفتر کار شخصی، معمولاً به جز امور کاری، دغدغه های دیگری نظیر تأمین تجهیزات، رسیدگی به وضعیت دفتر و … وجود دارد. این باعث می شود تا اعضا نتوانند آنگونه که باید، بر روی مسائل کاری متمرکز شوند؛ اما حضور در فضای کار اشتراکی باعث می شود تا شما با شبکه های وسیعی از افراد با تخصص های مختلف و سرمایه گذاران متعدد در ارتباط باشید.

به این ترتیب علاوه بر این که می توانید تمرکز خود را به صورت کامل بر روی مسائل کاری بگذارید، می توانید سرمایه گذار مناسبی نیز پیدا کرده و در صورت بروز مشکل، با استفاده از کمک دیگران، آن را رفع کنید. به این ترتیب می توان گفت فضای کار اشتراکی مناسب در مقایسه با دفتر کار شخصی، انتخابی ایده آل می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *