پیش بینی هایی برای فضای کار اشتراکی در دوران پسا کرونا

فضای کار اشتراکی در دوران پسا کرونا 45645868613213

ویروس کویید 19 به حدی جهان را درگیر کرده است که همگان در آرزوی رهایی از آن هستند. کسب و کارها نیز از این در گیری در امان نبوده و روند کار آنها نیز مختل شده است. فضای کار اشتراکی نیز تحت تأثیر این بیماری قرار گرفته و صاحبان آنها در فکر این هستند که چگونه می توانند اوضاع را به روال قبل برگردانند. البته این روال بعد از پایان این دوره نیز تا حدودی ادامه خواهد داشت، زیرا مردم دنیا به این سبک زندگی عادت می کنند و نمی توان به همین راحتی، آنها را به زندگی قبل از کرونا بازگرداند. بر همین اساس در این مطلب چند پیش بینی برای فضای کار اشتراکی در دوران پسا کرونا را بررسی خواهیم کرد.

با استفاده از نکاتی که در این مقاله بیان می شود، صاحبان چنین فضاهایی می توانند راهکارهای مناسبی اتخاذ کرده و در پی این باشند که چطور خود را با این شرایط، سازگار کنند. توجه به مطلب بیان شده در این مطلب می تواند در بالا رفتن درآمد فضاهای کار اشتراکی در این دوران مؤثر بوده و می تواند استارتاپ ها و دیگر کسب و کارها را دلگرم کند تا به این فضاها بازگردند.

فضای کار اشتراکی در دوران پسا کرونا 45645868613213

توجه بیشتر به نظافت محیط

شیوع ویروس کرونا باعث شده تا مردم در اقصی نقاط دنیا به نظافت و ضدعفونی سطوح و دست ها، توجه بیشتری کنند. این عادت تا مدتی بعد از این پایان این دوران نیز در ذهن مردم باقی می ماند، زیرا افراد از این می ترسند که بیمار شوند. از این رو فضاهای کار اشتراکی باید به نظافت محیط توجه بیشتری کنند. باید تمامی سطوح به صورت دوره ای تمیز و ضد عفونی شود. تجهیزات برای ضد عفونی دست ها باید در این فضاها تعبیه شود تا اعضای تیم ها بتوانند در صورت نیاز به آنها دسترسی داشته باشند.

تغییر دکوراسیون فضای کار اشتراکی

یکی دیگر از پیش بینی هایی که برای فضای کار اشتراکی در دوران پسا کرونا می شود این است که دکوراسیون و چیدمان این محیط ها عوض شوند. باید در چیدمان میز و صندلی ها تغییراتی ایجاد شده و فاصله حفظ شود. تیم ها سعی می کنند در فضاهایی عضو شوند که چیدمان آنها به گونه ای باشد که محیط کاری آنها را با دیگر تیم ها، مستقل نماید. البته این به معنای این نیست که هر تیمی اتاقی جداگانه داشته باشد، بلکه در فضاهای کار اشتراکی می توان از تجهیزات پیش ساخته استفاده کرده و فاصله تیم ها را افزایش داد.

استقبال از فضای کار انفرادی

ممکن است کسب و کارهایی که به صورت انفرادی فعالیت دارند خواستار فضای کار انفرادی باشند. از این رو احتمال می رود که در فضاهای کار اشتراکی، اتاق هایی به صورت انفرادی تعبیه شود تا افراد بتوانند با خیال راحت از آنها استفاده کنند.

فضای کار اشتراکی در دوران پسا کرونا 41654655131

افزایش عضویت مجازی

امروزه اغلب کسب و کارها به سمت دورکاری گرایش پیدا کرده اند. همین موضوع سبب می شود تا فضاهای کار اشتراکی، پلتفرم هایی را طراحی کرده و در آنها، گرد هم آمدن اعضای تیم به صورت آنلاین را فراهم آورند. به همین سبب اعضای استارتاپ ها و تیم ها به عضویت در این پلتفرم ها، تمایل نشان می دهند. با توجه به این مسائل پیشی بینی می شود فضای کار اشتراکی در دوران پسا کرونا به استفاده از نرم افزارها و عضویت اعضا به صورت غیرحضوری، روی آورد. هر کدام از فضاهای کار اشتراکی که بتواند محیطی با قابلیت های بهتر را ارائه دهد می تواند برنده این رقابت بوده و کسب و کارهای زیادی را جذب خود کند.

برگزاری رویدادها به صورت آنلاین

در حالت عادی، فضاهای کار اشتراکی جلسات و رویدادهایی را برگزار می کنند که تیم های متعدی با ایده های متنوع در آنها حضور پیدا می کنند. این امر به رشد استارتاپ ها و همچنین یافتن ایده های جدید کمک می کند. در ضمن در این رویدادها، تیم ها می توانند با سرمایه گذاران مختلفی آشنا شده و مسائل مالی کسب و کار خود را برطرف کنند؛ اما با شیوع کرونا، این امر امکان پذیر نیست. پیش بینی می شود فضاهای کار اشتراکی برای رفع این معضل، اقدام به برگزاری رویدادها به صورت آنلاین کنند. از آن جایی که سلامت افراد برای فضاهای کار اشتراکی مهم است، این اقدام می تواند بستری مناسب مهیا کند تا کسب و کارها بدون به خطر انداختن جان خود، روند رو به رشد خود را ادامه دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *