نحوه رهبری یک استارتاپ 65564658476541

استارتاپ ها، کسب و کارهای نوینی هستند که به صورت تیمی فعالیت می کنند. در این نوع کسب و کارها، هماهنگی افراد تیم و نحوه عملکرد آنها بر موفقیت استارتاپ مؤثر است. این هماهنگی و عملکرد مناسب اعضای تیم، درگروی مدیریت صحیح آنها است؛ بنابراین مدیر این گروه باید با نحوه مدیریت افراد آشنا بوده و راهکارهای مناسبی را در مواقع ضروری اتخاذ کند. با این حال، برخی از مدیران و رهبران استارتاپ ها در روند کار و مدیریت اعضا به مشکلات متعددی برخورد می کنند. از این رو در این مطلب قصد داریم نکات مهم در مورد نحوه رهبری یک استارتاپ را با هم مرور کنیم تا شاید راهکاری باشد برای آن دسته از مدیرانی که در کار خود دچار مشکل شده اند.

نحوه رهبری یک استارتاپ 65564658476541

کارمندان شایسته را استخدام کنید

اگر در یک شرکت، کارخانه و یا اداره ای، کارکنان در زمینه ای تجربه و مهارت نداشته باشند یقیناً کارها به مشکل برخورد خواهد کرد. در این صورت، امورات به درستی انجام نشده و در نتیجه آن، محصول و یا خدمات ارائه شده دارای کیفیت مناسبی نخواهد بود؛ بنابراین یک مدیر باید بتواند کارکنان متخصص و کارآمد و دارای شایستگی را انتخاب و استخدام کند. رهبر یک گروه باید قبل از استخدام، با افراد منتخب، مصاحبه کرده و استعداد و توانایی های آنها را شناسایی کند. سپس آنها را در پستی که شایستگی آن را دارند و می توانند در آن حوزه، مفید و مؤثر باشند استخدام کند.

با روحیات و خلقیات اعضا، آشنا شوید

یکی از راهکارهای مهم در نحوه رهبری یک استارتاپ این است که مدیر باید با روحیات و خلقیات اعضا آشنایی داشته باشد. به این ترتیب می تواند ارتباط خوبی و ماندگاری با آنها برقرار کند. این امر به کیفیت کار مدیر و اعضای تیم تأثیر مثبتی گذاشته و باعث پیشرفت روز افزون آنها می شود. آشنایی کامل اعضا با مدیر و رهبر تیم و برعکس آن، به استارتاپ کمک می کند تا اعضای آن با احترام با هم رفتار کرده و مشکلی از این بابت به وجود نیاید. با ادامه این روند، اعضای تیم رهبر خود را به عنوان کسی که می توانند به هنگام بروز مشکل به او رجوع کرده و از راهنمایی ها و کمک های او استفاده کنند، خواهند شناخت.

نحوه رهبری یک استارتاپ 56464984765132123

وظیفه هر کارمند را مشخص کنید

زمانی که اعضای تیم را مشخص کردید، باید اهداف و سیاست‌های کلی استارتاپ را تعیین کنید. به این ترتیب اعضا با مأموریت استارتاپ آشنا می‌شوند. در ضمن باید مشخص کنید که هرکدام از اعضا باید چه‌کاری انجام دهند و وظیفه رسیدگی به کدام مسئولیت‌ها را دارند. در این حالت، هیچ‌گونه سوءتفاهمی در رابطه با وظایف خود نخواهند داشت و چشم انداز کلی استارتاپ را درک خواهند کرد. یکی از روش هایی که در نحوه رهبری یک استارتاپ باید مورد توجه بنیانگذار کسب و کار قرار بگیرد این است که باید زمینه را برای بحث و گفتگوی راحت اعضا فراهم آورد. با اجرایی کردن این راهکار، قطعاً مشکلات استارتاپ به راحتی قابل رفع خواهد بود.

از استعداد اعضای تیم استفاده کنید

رهبر باید قادر باشد توانایی ها و استعداد اعضای کسب و کار خود را تشخیص دهد. هر عضو جدیدی که به کسب و کارتان اضافه می شود می تواند تخصصی جدید را به تیم شما اضافه کند. شما باید این توانایی را شناسایی کرده و درصدد استفاده بهینه از آن باشید. شما باید بتوانید از این استعداد به نحو احسنت استفاده کنید و آن را با توانایی های دیگر اعضای تیم خود در هم بیامیزید. به این ترتیب می توانید مسیری هموار را طی کرده و به پیشرفت های بزرگی دست پیدا کنید.

برای استارتاپ خود، قانون تعیین کنید

در نحوه رهبری یک استارتاپ مهم است است که مدیر تیم، قوانینی را وضع کند تا بتواند مدیریت استارتاپ را در دست داشته باشد. اعضای تیم باید به صورت شفاف بدانند که در صورت بروز مشکل، چکار کنند و به چه کسی مراجعه نمایند. اعضا باید متقاعد شده باشند که نظر نهایی را در تیم، چه کسی اعلام خواهد کرد. با این روال، از ایجاد اختلاف در تیم، جلوگیری شده و بحث های مشکل زا در تیم ایجاد نخواهد شد. باید عنوان کنید که این قوانین را باید تمامی اعضا رعایت کنند؛ حتی خود شما هم به عنوان مدیر استارتاپ، باید به این قوانین متعهد باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *