نکات مهمی که قبل از پیوستن به فضای کار اشتراکی باید بدانید

نکات مهم حضور در فضای 645555415454

نام فضای کار اشتراکی یا کوورکینگ اسپیس را حتماً شنیده اید. این اصطلاح به تازگی در میان افرادی که به دنبال راه اندازی کسب و کاری نوین هستند رواج یافته است. منظور از فضای کار اشتراکی، محیطی است که در آن چندین تیم کاری با هم به صورت اشتراکی فعالیت می کنند. این تیم ها ممکن است دارای زمینه کاری مختلفی باشند، تعداد اعضای متفاوتی داشته باشند و پروژه های مختلفی را پیش ببرند. شما برای پیوستن به این فضاها باید یک سری اطلاعات داشته باشید و با آگاهی کامل وارد این محیط شوید. آگاهی از اطلاعات و نکات مهم حضور در فضای کار اشتراکی به شما کمک می کند تا بتوانید حداکثر استفاده را از امکانات این محیط داشته باشید. برای آگاهی از این موارد، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

نکات مهم حضور در فضای کار اشتراکی 87645241.21354132132

نحوه کمک فضای کار اشتراکی به استارتاپ ها

یکی از مواردی که قبل از پیوستن به فضای کار اشتراکی باید در مورد آن بداند، کمک هایی است که این محیط ها به کسب و کارها می کنند. این کمک ها به پیشرفت کسب و کارها کمک کرده و این روند را سرعت می بخشد. شاید شما به عنوان دارنده یک استارتاپ تازه کار، از این موارد اطلاع نداشته باشید؛ اما باید به این نکته اشاره کنیم که اکثر استارتاپ هایی که امروزه به موفقیت های بزرگی دست یافته اند کار خود را از همین مراکز شروع کرده اند. به لطف کمک های فضای کار اشتراکی که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت، شما نیز می توانید در مدت زمان کمی به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنید.

کمک به کاهش هزینه ها

یکی از نکات مهم حضور در فضای کار اشتراکی و کمک هایی که فضاهای کار اشتراکی به استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا می کند کاهش هزینه های آنها است. در گذشته برای این که کسب و کاری شروع به کار کند باید یک دفتر کار اختصاصی اجاره کرده و تمامی تجهیزات و امکانات لازم را تهیه می کرد. این کار به صرف مدت زمان زیادی نیاز داشت. گذشته از وقت، انجام این امور، نیازمند صرف هزینه گزافی است. با توجه به این که در ابتدای کار نیز استارتاپ های با محدودیت در منابع مالی روبرو هستند این امر باعث بروز مشکلات عدیده ای می شد.

خوشبختانه با رواج استفاده از خدمات فضاهای کار اشتراکی، این هزینه های به شدت کاهش یافته است، زیرا برای اجاره این فضا، هزینه کمی لازم است. همچنین با صرف هزینه بسیار پایین می توانید به تجهیزات و تمامی وسایل مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید. با انتخاب ابن فضاها به عنوان دفتر کار، هیچ مشکلی در رابطه با تأمین تجهیزات مورد نیاز نخواهید داشت.

نکات مهم حضور در فضای کار اشتراکی 8746534354543

ارائه مشاوره

از دیگر نکات مهم حضور در فضای کار اشتراکی می توان به برخورداری از خدمات مشاوره اشاره کرد. شما باید بدانید که تیم هایی که در چنین فضاهایی فعالیت دارند دارای افراد متخصص در زمینه های متفاوت هستند. تمامی این افراد دارای تجربه های مختلفی بوده و شما می توانید از دانش و تخصص آنها استفاده کنید. کافی است با اعضا و تیم ها در ارتباط باشید و تعامل سازنده ای با آنها برقرار کنید. فضاهای کار اشتراکی به شبکه گسترده ای از سرمایه گذاران و مشاوران حرفه ای دسترسی دارند و این بستر را فراهم می کنند تا شما با آنها ارتباط داشته باشید.

فراهم کردن تمامی امکانات لازم

در فضای کار اشتراکی به تمامی آن چه نیاز خواهید داشت دسترسی دارید. امکاناتی نظیر میز و صندلی به تعداد مورد نیاز، اینترنت پرسرعت، امکانات ارتباطی و مواردی از این دست، از جمله تجهیزاتی است که در این محیط ها در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

بستری مناسب برای فعالیت

شروع یک کسب و کار نیازمند محیطی و جوی است که بتوانید در آن، تمرکز کافی داشته باشید. فضای کار اشتراکی دارای جوی پویا و سرزنده است که روحیه کاری شما را تقویت می کند. در ضمن این محیط دارای یک سری قوانین است که باعث می شود تا بستری مناسب برای فعالیت و تمرکز افراد فراهم شود. به این ترتیب کارکنان استارتاپ ها می توانند بهره وری بالایی از خود نشان داده و سرعت پیشرفت و سوددهی کسب و کار، سرعت یابد. البته نکات مهم حضور در فضای کار اشتراکی به این موارد ختم نمی شود و در ادامه به بررسی نکات دیگر خواهیم پرداخت.

علاوه بر دلایلی که برای مناسب بودن فضای کار اشتراکی برای فعالیت استارتاپ ها گفته شد، دلایل دیگری نیز وجود دارند که با توجه به آنها، کسب و کارهای نوین ترجیح می دهند در این فضاها کار کنند. از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نکات مهم حضور در فضای کار اشتراکی 545458

آدرس مناسب برای محل کار

امروزه مخاطبان به محل کار استارتاپ ها توجه زیادی دارند. زیرا کسب و کارهایی که در مناطق در دسترس و شناخته شده کار می کنند دارای اعتبار بیشتری هستند. شما می توانید با انتخاب فضای کار اشتراکی مناسب برای استارتاپ که در موقعیت مناسبی قرار دارد، دسترسی مشتریان را راحت تر نمایید. در واقع این امر، یکی از مزیت هایی است که فضای کار اشتراکی برای استارتاپ ها به ارمغان می آورد. شما می توانید با پرداخت هزینه کم، دفتر کار خود را در یک مکان با موقعیت عالی راه اندازی کرده و مشتریان به راحتی به دفتر شما رفت و آمد کنند. امروزه فضاهای کار اشتراکی در مناطق مهم شهرها راه اندازی می شود، به این ترتیب شما خواهید توانست در موقعیت های عالی شهر، آدرسی برای محل کار خود به دست بیاورید.

اکثر فضاهای کار اشتراکی، مکان خود را به صورتی انتخاب می کنند که به ایستگاه های مترو، ایستگاه های اتوبوس رانی و .. دسترسی راحتی داشته باشند. پس در کنار این که مشتریان به راحتی به شما دسترسی خواهند داشت، خود شما و اعضای تیم استارتاپی نیز می توانید بدون صرف هزینه های گزاف، رفت و آمد راحتی به محل کار خود داشته باشید. از سوی دیگر، به دلیل این که برخی استارتاپ ها مجبورند تا دیر وقت کار کنند، اعضا می توانند با امنیت بیشتری رفت و آمد نمایند.

فرصت برای برقراری ارتباط با افراد مختلف

یکی دیگر از مزیت هایی که انتخاب فضای کار اشتراکی مناسب برای استارتاپ برای اعضا به همراه دارد، ایجاد فرصت مناسب برای برقراری ارتباط با افراد مختلف است. در فضاهای کار اشتراکی، تیم های متعددی با اهداف متنوعی حضور دارند. هر کدام از افرادی که در این محیط کار می کنند دارای تخصص متفاوتی بوده و تجارب مختلفی دارند. در فضای کار اشترکی، شما با این افراد و کسب و کارها می توانید ارتباط برقرار کنید. در برخی موارد، این ارتباطات از حد ارتباطات کاری نیز فراتر رفته و به ارتباطات دوستانه تبدیل می شوند. در ضمن حضور در چنین محیط هایی، شرایطی را به وجود می آورد که امکان برقراری ارتباط با مدیران کسب و کارهای بزرگ و کوچک و سرمایه گذاران مختلف، امکان پذیر می شود.

در این حالت، اگر در استارتاپ خود به مشکلی برخورد کردید و یا نیاز به کمک افراد از نظر زمانی داشتید، به راحتی می توانید از افراد حاضر در این مجموعه کمک بگیرید. برقراری این ارتباطات می تواند تأثیر مثبتی بر روند کار شما داشته و گامی بزرگ در تسهیل روند موفقیت استارتاپ ها باشد.

نکات مهم حضور در فضای کار اشتراکی 656416586416584

کمک به برقراری تعادل میان کار و زندگی

انتخاب فضای کار اشتراکی مناسب برای استارتاپ و حضور در چنین محیط هایی کمک کرده تا افراد تعادل خوبی میان کار و زندگی خود برقرار کنند. با حضور در چنین محیط هایی، افراد می توانند به دور از استرس، کارهای خود را انجام دهند. این موضوع به بهبود روند کار و افزایش راندمان نیز کمک خواهد کرد. برخی از فضاهای کار اشتراکی به منظور افزایش سطح سلامت اعضا، محیط هایی را تدارک دیده اند که در آن، افراد می توانند در کلاس های هفتگی یوگا، مدیتیشن و … حضور یابند. با این کار، اعضای استارتاپ ها می توانند هم تفریح کرده و هم به کارهای روزمره خود رسیدگی کنند. این روند در جلوگیری از خستگی افراد و رشد و توسعه استارتاپ ها، نقش مؤثری دارد.

به صورت کلی می توان گفت که اگر استارتاپی راه اندازی کرده اید و یا قصد راه اندازی آن را دارید، ابتدا فکری به حال محل کار خود کنید. بر اساس آن چه در این مطلب گفته شد، شما می توانید با انتخاب فضای کار اشتراکی مناسب برای استارتاپ خود، از مزایای آن استفاده کنید. با توجه به تحقیقاتی که در این حوزه انجام شده است، مشخص گردیده که اگر استارتاپ ها ویژگی هایی که فضاهای کار اشتراکی دارند را به درستی مورد بررسی قرار داده و بر اساس آنها، این محیط ها را انتخاب کنند می توانند بهترین بهره وری را داشته باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *