نحوه کاهش هزینه ها در استارتاپ چگونه است؟

نحوه کاهش هزینه ها در استارتاپ 5416546876512

معمولاً در اوایل راه اندازی استارتاپ، به دلیل نبود سرمایه، کسب و کار با محدودیت های مواجه است. با یافتن یک سرمایه گذار مناسب تا حدودی مشکلات مالی این کسب و کارها رفع می شود؛ اما این بدان معنا نیست که محدودیت در هزینه ها ندارند. استارتاپ های موفق برای هزینه ها برنامه ریزی کرده و با استفاده از روش های کاهش هزینه ها در استارتاپ به بهبود اوضاع مالی کسب و کار کمک می نمایند. برخی مواقع پیش بینی هایی که در مورد روند کار کسب و کار و سوددهی آن انجام شده است درست از آب درنمی آید. در این موارد احتمالاً زمان زیادی برای تحقق این برنامه، نیاز باشد. به همین منظور باید راهکارهایی اتخاذ کنید تا هزینه ها را تا آن جایی که امکان دارد کاهش دهید. این راهکارها به شرح زیر هستند:

نحوه کاهش هزینه ها در استارتاپ  7876545213210.

انتقال دفتر کار به فضای کار اشتراکی

اجاره دفتر کار، تأمین تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای محل کار و هزینه هایی از این دست باعث می شود تا مقدار هزینه ها به صورت چشمگیری افزایش یابد. این در حالی است که امروزه فضاهای کار اشتراکی راه اندازی شده اند که در آن می توانید با دیگر تیم ها و استارتاپ ها به صورت مشترک، فعالیت کنید. با استفاده از خدمات این مجموعه می توانید به تمامی تجهیزات و لوازمی که نیاز دارید دسترسی داشته باشید، یک یا چند میز کار و صندلی اجاره کرده و با پرداخت هزینه کم، صاحب یک دفتر کار مشترک با تمامی امکانات شوید. انتقال دفتر کار به چنین محیطی می تواند تا حد زیادی در هزینه ها صرفه جویی کرده و باعث شود تا در آینده با مشکلات مالی مواجه نشوید.

یافتن سرمایه گذار برای پوشش هزینه ها

یکی دیگر از راهکارهای کاهش هزینه ها در استارتاپ این است که سرمایه گذاری برای این هزینه ها پیدا کنید. سرمایه گذار با صرف سرمایه خود برای این امور، بخشی از شود یا سهام استارتاپ را به دست گرفته و شریک شما خواهد شد؛ بنابراین لزومی ندارد با یافتن سرمایه گذار، محدودیت های خرج سرمایه را بردارید. در این موارد نیز می توانید هزینه ها را کاهش داده و با تمرکز بر روی اصل کار، استارتاپ را به سودآوری بالایی برسانید.

نحوه کاهش هزینه ها در استارتاپ 5416546876512

استفاده از کارمندان دور کار

خوشبختانه به لطف پیشرفت هایی که در تکنولوژی به وجود آمده است امروزه شرایط برای دورکاری افراد مهیا می باشد. شما نیز می توانید از چنین کارمندانی استفاده کنید. این امر تأثیر بسیار زیادی در کاهش هزینه ها دارد، زیرا باعث می شود تا هزینه بیمه، مالیات و هزینه های جاری کاهش پیدا کند. در ضمن کارمندان دور کار، درآمد کمتری از شما دریافت خواهند کرد. البته لازم به ذکر است که با توجه به افزایش تعداد استارتاپ هایی که از این نوع کارمندان استفاده می کنند، افراد دور کار می توانند با چندین کسب و کار فعالیت کرده و درآمد بالایی داشته باشند. اگر به نحوه کار استارتاپ های موفق دقت کنید، این نوع کسب و کارها امروزه کارهایی را که نیاز به نظارت حضوری ندارند را به صورت دورکاری انجام می دهند.

سرمایه گذاری بر روی مشتریان وفادار

زمانی که محصولات و یا خدمات خود را به بازار عرضه می کنید قطعاً مشتریانی برای آنها خواهید داشت. برخی از این مشتریان به مشتریان ثابت شما تبدیل می شوند. در اصطلاح عامیانه به این افراد و شرکت ها، مشتریان وفادار گفته می شود. طبق نظری که متخصصان این حوزه دارند حفظ مشتریان وفادار، بسیار کم هزینه تر از یافتن مشتریان جدید است؛ بنابراین شما باید به مشتریان ثابت خود توجه کرده و با ارائه محصولات باکیفیت و خدمات مناسب، آنها را حفظ کنید.

استفاده از تخفیفات و خرید به صورت عمده

همان گونه که می دانید خرید به صورت عمده و گروهی می توانید کم هزینه تر از خرید به صورت خرده باشد. برای این کار می توانید با چند نفر و یا تیم هماهنگ شده و خریدهای خود را به صورت عمده انجام دهید. در ضمن می توانید با استفاده از خدمات آنلاین فروشگاه ها، خرید کنید تا هزینه های خرید، کاهش پیدا کند. فروشگاه ها به منظور این که مشتریان خود را افزایش دهند و میزان فروش خود را بالا ببرند، به صورت دوره ای تخفیفاتی برای محصولات خود در نظر می گیرند. می توانید از این موقعیت ها استفاده کرده و با صرف هزینه کم، هر آنچه در کسب و کار نیاز دارید را خریداری کنید. امروزه از این روش به عنوان یکی از راهکارهای مناسب برای کاهش هزینه ها در استارتاپ یاد می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *