استارتاپ ها و نقش آنها در کارآفرینی

استارتاپ ها و نقش آنها در کارآفرینی 118678452

بر اساس اعلام سازمان ها، نیروی کار جوان و خلاق سرمایه تمامی جوامع می باشند. این نیروی ها با ایده های نابی که در ذهن خود پرورش می دهند باعث رشد اقتصادی جوامع شده و به رونق کسب و کارها می افزایند. با توجه به رشد این کسب و کارها در سال های اخیر و همچنین تأثیراتی که بر جوامع گذاشته اند می توان استارتاپ ها را به عنوان اصلی ترین عامل اشتغال زایی در جامعه دانست. در این مقاله به بررسی استارتاپ ها و نقش آنها در کارآفرینی پرداخته و تأثیراتی که این کسب و کارها بر صنعت های مختلف می گذارد را به بحث خواهیم نشست. با ما همراه باشید و اطلاعاتی جامع در این خصوص کسب کنید.

استارتاپ ها و نقش آنها در کارآفرینی 118678452

نقش استارتاپ ها در حوزه خدمات

یکی از حوزه هایی که استارتاپ ها به آن توجه ویژه ای داشته اند بخش خدمات است. شما می توانید در این بخش با استارتاپ های نوپای بسیاری مواجه شوید که هر کدام از آنها از یک ایده ناب منشأ می گیرد. از آن جایی که کار در بخش خدمات به تخصص و سرمایه آن چنانی نیاز ندارد تمامی افراد می توانند در این استارتاپ ها شروع به فعالیت نمایند. در سال های اخیر با توجه به این که استقبال از خدمات و محصولات این کسب و کارها بسیار بالا بوده است استارتاپ های زیادی در این زمینه شکل گرفته و افراد بسیاری در این کسب و کارها استخدام شده اند.

چنانچه همین روند در سال های آینده نیز با سرعت بیشتری طی شود ممکن است با افت میزان بیکاری مواجه شده و چرخه اقتصاد کشور بهبود یابد. گسترش این مشاغل منجر به رفاه و آسایش بیشتر افراد جامعه شده و این انگیزه را در جوان ها ایجاد می کند که در آینده می توانند از استعداد و توانایی های خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

نقش استارتاپ ها در گردشگری

یکی دیگر از حوزه هایی که می توان به بحث استارتاپ ها و نقش آنها در کارآفرینی در آن اشاره نمود حوزه گردشگری است. ایران جزو آن دسته از کشورهایی است که به لحاظ جاذبه های گردشگری طبیعی، باستانی و علمی، بسیار غنی می باشد. بر اساس آمارها و رده بندی هایی که از سوی سازمان های مربوطه ارائه شده است ایران به عنوان دهمین کشور دنیا از لحاظ جاذبه های گردشگری محسوب می شود. با این حال درصد بسیاری کمی از گردشگران به ایران آمده و از این جاذبه ها دیدن می کنند.

اینجاست که لزوم حضور استارتاپ هایی در زمینه گردشگری احساس می شود. این استارتاپ ها در یکی دو سال اخیر فعالیت های چشمگیری داشته اند و توانسته اند به خوبی کارآفرینی کنند؛ اما این روند باید به شدت بیشتری ادامه یافته و کارآفرینی بسیاری در این حوزه انجام شود. زیرا پتانسیل این بخش بسیار بالا است و افراد زیادی می توانند در استارتاپ های مختلف مربوط به این حوزه، فعالیت کنند.

فضای کار اشتراکی 145475220014نقش استارتاپ ها در حوزه فناوری اطلاعات

استارتاپ ها بیشتر با فناوری اطلاعات شناخته می شوند. استارتاپ ها و نقش آنها در کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات و شرکت های دانش بنیان، محسوس می باشد. در کشور، استارتاپ های زیادی شروع به کار کرده اند که فعالیت آنها مربوط به بخش فناوری اطلاعات و رایانه می باشد. این استارتاپ ها از افراد خلاق و مبتکری که در این مسائل دارای تخصص هستند استفاده کرده و زمینه ای مناسب برای فعالیت این افراد به وجود آورده اند. علاوه بر آن باعث شده اند تا کسانی که ایده خاص در این زمینه دارند نیز با دیدن موفقیت این کسب و کارها، دلگرم شده و با تمام توان در جهت راه اندازی استارتاپ مورد نظر خود، قدم بردارند.

اقداماتی در جهت گسترش استارتاپ ها

با توجه به آن چه در مورد استارتاپ ها و نقش آنها در کارآفرینی گفته شد باید اقداماتی در جهت بهبود اکوسیستم این کسب و کارها صورت گیرد. دولت ها باید شرکت ها و سازمان ها را برای حمایت همه جانبه از استارتاپ ها ترغیب کنند. علاوه بر آن، تعدیل برخی قوانین که دست و پای این کسب و کارها را گرفته و باعث دلسردی افراد می شود، از بین بردن برخی موانع بر سر راه راه اندازی استارتاپ ها، ایجاد پایگاه هایی جهت حمایت استارتاپ ها در دانشگاه ها، ارائه برنامه ای بلند مدت یا کوتاه مدت جهت افزایش مشاغل و … نیز می تواند به افزایش شمار استارتاپ ها کمک کند. به این ترتیب میزان اشتغال زایی در جامعه نیز رو به افزایش خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *