آشنایی با شتاب دهنده استارتاپ

آشنایی با شتاب دهنده استارتاپ 645897867654341321321321

در دنیای امروزه به کارآفرینی توجه ویژه ای شده است. از این رو افراد خلاق می توانند ایده های خود را عملی کرده و به آنچه در ذهن خود می پرورانند، دسترسی داشته باشند. خوشبختانه امروزه بستری فراهم شده تا جوانان بتوانند ایده های خلاقانه خود را به مرحله اجرا رسانده و موفقیت های بزرگی را تجربه کنند. همین استارتاپ ها هستند که دنیا را تحت تأثیر قرار داده و جهان را تغییر می دهند. آنچه در این میان می تواند در موفقیت این کسب و کارها، نقش مهمی داشته باشد حمایت از آنها است. استارتاپ ها به فضای فرهنگی، فکری و فیزیکی خاصی نیاز دارند تا بتوانند ایده های خود را اجرایی کرده و به مرحله سودآوری برسند. شتاب دهنده استارتاپ وظیفه دارد این بستر را فراهم کرده و از شروع به کار کسب و کار تا رسیدن به اهداف مد نظر، از آنها حمایت کند.

آشنایی با شتاب دهنده استارتاپ  645897867654341321321321

شتاب دهنده استارتاپ چیست؟

کارآفرینانی که توانسته اند در مسیر کاری خود، موفقیت های چشمگیری داشته باشند، سازمانی را به عنوان شتاب دهنده، ایجاد کرده اند. در این سازمان  به استارتاپ هایی که در زمینه تکنولوژی راه اندازی شده اند کمک می شود تا مسیر درست را پیدا کنند و محصولات خود را توسعه دهند. مدیران استارتاپ ها می توانند با استفاده از خدمات این مجموعه، شناخت صحیحی از روند کار به دست آورند. آنها می توانند با حمایت های این سازمان، نمونه اولیه محصولات خود را تولید کرده و تأثیر مثبتی بر صنعت جامعه بگذارند. از دیگر کمک هایی که شتاب دهنده ها به استارتاپ ها می کنند این است که آنها را رهنمایی می کنند تا مشتریان هدف خود را شناسایی کرده و نیروی کار مناسب را حذف نمایند. با این تعاریف، شتاب دهنده ها نقش مهمی در شکل گیری و موفقیت استارتاپ ها دارند.

برنامه هایی که از سوی این سازمان برای راه اندازی، اجرا و سودآوری استارتاپ ها ارائه می شود معمولاً دارای مدت زمان محدودی هستند. به عنان مثال در یک برنامه سه ماهه، این سازمان با فراهم کردن زمینه برای آموزش، پیدا کردن محیط کار مناسب و همچنین یافتن سرمایه گذار، به استارتاپ ها کمک می کند تا به اهداف خود نزدیک تر شوند. به عبارتی می توان گفت که شتاب دهنده استارتاپ ها با برگزاری دوره هایی به صورت فشرده به این کسب و کارها کمک می کند تا مسیر موفقیت را پیدا کرده و رسیدن به اهداف خود را سرعت دهند.

اهداف شتاب دهنده استارتاپ

شتاب دهنده ها با اهداف مختلفی اقدام به کمک به استارتاپ ها می کنند. این سازمان دارای سیلابس آموزشی کسب و کار محور است و با ارائه مشاوره به مدیران استارتاپ ها، آنها را راهنمایی می کند تا به اهداف خود برسند. از مهمترین اهداف و اقدامات این سازمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آشنایی با شتاب دهنده استارتاپ  4566846514354135454کمک به سرعت دادن مراحل اجرای استارتاپ

این سازمان به استارتاپ ها کمک می کند تا روند اجرای کسب و کار خود را سرعت دهند. به این منظور، یک دوره کوتاه مدت سه ماهه یا حداکثر شش ماهه برای این کسب و کارها در نظر می گیرد و برنامه ای را به آنها ارائه می کند تا طبق آن پیش رفته و در مدت کوتاهی به آنچه در ذهن دارند برسند.

شراکت در سود و زیان استارتاپ

یکی دیگر از اقداماتی که شتاب دهنده استارتاپ ها انجام می دهد این است که در سود و زیان آنها شریک می شود. این سازمان هم در موفقیت این کسب و کار شریک می شود و هم آنها را در شکست ها، یاری می کند. این شراکت باید در حدی باشد که کنترل استارتاپ از دست کارآفرین خارج نشود و همچنین امکان این امر باشد که سرمایه گذار دیگری نیز وارد کار شود.

امکان بهره گرفتن از منتورها

در این سازمان، افرادی به عنوان منتور حضور دارند که به کسب و کارها کمک می کنند تا در مواجهه با مشکلات، بهترین راهکار را انتخاب کنند. منظور از منتور، افرادی کاردان و فعال در زمینه استارتاپ است که دارای تجربه بالایی بوده و چم و خم کار را به خوبی می دانند. این افراد در حوزه کار خود دارای مقام و منزلتی هستند و ارتباطات قوی دارند. کارآفرینان تازه کار در سایه اقدامات شتاب دهنده استارتاپ ها می توانند با این افراد باتجربه و خبره، ارتباط داشته باشند و به خوبی از پس مشکلاتی که ممکن است در مسیر با آنها مواجه شوند، برآیند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *