جذاب ترین استارتاپ های حوزه سلامت در ایران

استارتاپ های حوزه سلامت در ایران 541545456152121521

یکی از مهمترین بخش ها که مورد توجه استارتاپ های ایرانی قرار گرفته است حوزه سلامت می باشد. حوزه پزشکی و سلامت در ایران، دارای ساختار سنتی است. همین موضوع باعث شده تا هزینه درمان در ایران، بسیار زیاد باشد. با راه اندازی استارتاپ هایی در این حوزه، می توان به کاهش این هزینه ها کمک کرده و کیفیت ارائه خدمات در این بخش را ارتقاء داد. در این مقاله قصد داریم چند مورد از استارتاپ های حوزه سلامت در ایران را معرفی نماییم تا هر چه بیشتر با آنها آشنا شوید؛ اما قبل از آن، بهتر است با اهداف کلی این استارتاپ ها نیز آشنایی پیدا کنید.

استارتاپ های حوزه سلامت در ایران 541545456152121521اهداف استارتاپ های حوزه سلامت

با توجه به این که بیماران برای طی کردن روند درمان، با مشکلات زیادی رو به رو هستند استارتاپ های متعددی در این حوزه شکل گرفته اند. هدف اصلی این استارتاپ ها، برطرف کردن بخشی از نیازهای بیماران و کاهش هزینه های آنها است. با فعالیت این استارتاپ ها، بیماران به پزشک خود نزدیک تر شده و می تواند روند درمان خود را به خوبی طی نماید. هر کدام از استارتاپ های حوزه سلامت در ایران به بخش خاصی از پزشکی تعلق دارند. این استارتاپ ها می توانند برگه های آزمایش بیماران را تجزیه و تحلیل کرده و نتایج آن را از طریق اپلیکیشن ها به بیماران انتقال دهند. به این ترتیب، هم روند درمان بیماران، سرعت گرفته و هم هزینه های آنها به صورت چشمگیری کاهش پیدا می کند.

معرفی استارتاپ های فعال در حوزه سلامت ایران

خوشبختانه در ایران، استارتاپ های زیادی در حوزه سلامت، شکل گرفته اند. برخی از این استارتاپ ها توانسته اند به خوبی به نیازهای بیماران پاسخ داده و خدمات ارزشمندی را به آنها ارائه کنند. در این بخش به معرفی برخی از معتبرترین و موفق ترین استارتاپ های حوزه سلامت در ایران پرداخته ایم. با همراهی ما در ادامه این مطلب، می توانید با این استارتاپ ها آشنا شوید.

پزیکاتو

یکی از موفق ترین استارتاپ های حوزه سلامت، استارتاپ پزیکاتو می باشد. این استارتاپ توانسته تمامی تخصص های بخش پزشکی را پوشش دهد و با ارائه اطلاعات تماس و سیستم نوبت دهی آنلاین، بسیاری از مشکلات بیماران را برطرف کند. البته خدمات این استارتاپ، تنها به این مورد ختم نمی شود؛ بلکه متقاضیان می توانند دارویی را که پزشک تجویز کرده و امکان تهیه آن از داروخانه وجود ندارد را از طریق این سامانه، تهیه نمایند. همچنین بیماران می توانند با پزشک خود به صورت متنی و یا تصویری، تماس داشته باشند.

دکتر سوشا

یکی دیگر از استارتاپ های حوزه سلامت در ایران، سامانه دکتر سوشا می باشد. این سامانه به برقراری ارتباط میان پزشکان، بیماران، کلینیک های درمانی و … کمک کرده است. در ضمن این استارتاپ، مجموعه ای کامل از اطلاعات حوزه سلامت و پزشکی را فراهم آورده که می تواند پاسخ گوی بسیاری از سؤالات کاربران باشد. این سامانه شامل بانک اطلاعات بیماری ها، بانک اطلاعات درمان، بانک اطلاعات دارویی و … است. چنانچه کاربری، در زمینه دارو و یا یک بیماری و یا عارضه ای خاص سؤالی داشته باشد می تواند به این سامانه مراجعه کرده و به پاسخ پرسش های خود برسد. با استفاده از خدمات این استارتاپ، بیماران می توانند از خدمات مشاوره ای پزشکان نیز بهرمند شوند.

استارتاپ های حوزه سلامت در ایران 56488799921003دکتر ساینا

دکتر ساینا، از دیگر استارتاپ های موفق حوزه سلامت است. این استارتاپ، به بیماران اجازه می دهد تا بدون هیچ گونه محدودیتی در مکان و زمان، نسبت به نوبت گیری از بیمارستان ها و کلینیک ها اقدام کنند. در ضمن بیماران می توانند بدون مراجعه حضوری و با ارسال یک متن و یا ویدئو، از توصیه ها و مشاوره های پزشک متخصص مد نظر استفاده کنند. این استارتاپ نیز با توجه به عملکرد موفق خود، یکی از موفق ترین استارتاپ های حوزه سلامت در ایران به شمار می رود.

بهزی

نمونه دیگر از استارتاپ های پزشکی، استارتاپ بهزی است. این سامانه با هدف طی کردن روند درمان بیماران به صورت صحیح، راه اندازی شده است. با استفاده از خدمات این استارتاپ، بیماران می توانند پاسخ تمامی سؤالات خود در پروسه درمان را از پزشک خود بپرسند. پزشک نیز به صورت مستقیم، پاسخ این سؤالات را خواهد داد. این سامانه کمک می کند تا روند درمان بیمار، توسط پزشک بررسی شده و بیماران بتوانند از آموزش های پزشکان خود، بهرمند شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *