مزایای استارتاپ ها که آنها از کسب و کار سنتی متمایز می کند

مزایای استارتاپ 23145652312212

استارتاپ ها، کسب و کارهای نوینی هستند که به تازگی مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته اند. با این که راه اندازی استارتاپ به کسب اطلاعات تکمیلی و تحقیق و بررسی های زیادی نیاز دارد اما مزایای استارتاپ باعث شده تا علاقه مندان زیادی جذب آن شوند. هدف از نگارش این مقاله، اطلاع رسانی در مورد مزایای این کسب و کارها می باشد؛ اما قبل از توضیح این مزایا، بهتر است یک تعریف جامع از استارتاپ بیان کنیم تا ابتدا به خوبی با مفهوم استارتاپ آشنا شوید سپس به سراغ مزایای آن برویم.

مزایای استارتاپ 23145652312212استارتاپ چیست؟

استارتاپ نوعی کسب و کار است که در آن جمعی از افراد به عنوان یک تیم، دور هم جمع شده و ایده ای نوین را به مرحله اجرا درمی آورند. این ایده باید ناب بوده و بتواند به بخشی از نیازها و کمبودهای موجود در جامعه پاسخ دهد. در واقع باید بتواند مشتریان را به سوی خود جلب کند و باعث سودآوری شود. برای اجرای این ایده خام باید تحقیقات زیادی انجام داده و سرمایه مناسب برای راه اندازی آن را جذب کرد. استارتاپ ها اگر دارای ایده ای خلاقانه و کاربردی باشند و مراحل راه اندازی آنها به صورت اصولی طی شود می توانند به سرعت رشد کنند و سوددهی بالایی داشته باشند. حال که با مفهوم این اصطلاح آشنا شدید، نوبت به بررسی مزایای استارتاپ می رسد. این مزایا عبارتند از:

کارآفرینی

اولین و بزرگترین مزیت استارتاپ ها، کارآفرینی است. این کسب و کارها باید به صورت جمعی انجام شوند و هر کدام از اعضای این تیم عهده دار وظیفه ای خاص باشند. بنیان گذار استارتاپ با جذب افراد خلاق و دانش آموخته، می تواند هم روند رو به رشد استارتاپ را حفظ کند و هم برای عده ای، کار ایجاد کند. به این ترتیب افرادی که آرزوی کارآفرینی را در سر می پروارنند به آرزوی خود رسیده و برای چند نفر هم شغلی مناسب و درخورد ایجاد می شود. همین روند باعث می شود تا از تعداد افراد بیکار جامعه کاسته شود.

رشد سریع

یکی دیگر از مزایای استارتاپ، رشد سریع و مقایس پذیری آن است. کسب و کارهای سنتی نظیر رستوران داری، آرایشگری و … همواره در یک وسعت اندک، قابل رشد و توسعه می باشند؛ اما استارتاپ ها این گونه نیستند. از آن جایی که استارتات ها هیچ محدودیت زمان و مکانی برای فروش محصولات و ارائه خدمات خود ندارند می توانند به سرعت رشد کنند و همواره مسیر پیشرفت را بپیمایند. به این ترتیب افرادی که وارد یک استارتاپ می شوند همیشه در حال پیشرفت هستند و تجارب جدیدی را کسب می کنند. همین مسیر رو به رشد، در مورد سودآوری استارتاپ ها نیز صدق می کند. به این ترتیب که با راه اندازی یک استارتاپ به صورت اصولی و بر پایه یک ایده جذاب و خلاقانه، کسب و کار در مدت زمان کمی به سوددهی قابل قبولی می رسد و این روند را حفظ می کند.

مزایای استارتاپ 525656223حل کردن مشکلات

از دیگر ویژگی ها و مزایای استارتاپ می توان به حل کردن و کمک به رفع مشکلات اشاره کرد. در واقع یک استارتاپ زمانی می تواند شروع به کار کرده و جزو استارتاپ های موفق باشد که قابلیت پاسخ گویی به نیازهای افراد جامعه را داشته باشد. اگر چنین نباشد این کسب و کار نمی تواند مشتریان را به خود جلب کند و با شکست رو به رو خواهد شد. کسب و کارهای معمولی از گذشته تا به حال وجود داشته و دارد. صاحبان این کسب و کارها بر اساس یک روند تکراری، آنها را راه اندازی می کنند؛ اما استارتاپ ها این گونه نیستند. ابتدا نیازها و کمبودهای جامعه را بررسی کرده و بر اساس آنها، ایده ای را طرح می کنند. سپس با اجرای این ایده، درصدد پاسخ گویی به این نیازها می باشند. همین ویژگی، یکی از بزرگترین مزیت های استارتاپ نیز به شمار می آید.

داشتن استقلال

استارتاپ ها بر اساس یک ایده ناب و خلاق، شکل می گیرند. به همین سبب نیز به شرکت ها و یا برندهای تجاری وابستگی ندارند. همین موضوع، یکی از مزایای استارتاپ می باشد. چنانچه استارتاپ بتواند به صورت مستقل فعالیت کند و مسیر پیش رو را با مدیریت و برنامه ریزی طی کند قطعاً موفق خواهد شد. با توجه به تعریف استارتاپ، آن دسته از کسب و کارهایی که به شرکت های بزرگ تجارتی وابسته باشند را نمی توان به عنوان یک استارتاپ در نظر گرفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *