با استارتاپ های اجتماعی آشنا شوید

استارتاپ اجتماعی 545645665

برای آن دسته از افرادی که به مسائل اجتماعی و یا رفع مشکلات محیط زیست، علاقه دارند راه اندازی استارتاپ اجتماعی، گزینه مناسبی است. با توجه به ویژگی هایی که این نوع کسب و کارها دارند کمتر کسی است که با این نوع استارتاپ ها آشنا باشد. بر همین اساس در این مطلب قصد داریم به توضیح درباره این استارتاپ ها بپردازیم. با مطالعه این مطلب می توانید با این استارتاپ و ویژگی های آن آشنا شوید.

استارتاپ اجتماعی 325346421255648445استارتاپ اجتماعی چیست؟

استارتاپ اجتماعی، نوعی کسب و کار نوین است که به مسائل اجتماعی رسیدگی می کند. با راه اندازی این نوع استارتاپ ها می توان تغییرات اجتماعی را پشتیبانی کرده و از این موضوع برای سودآوری بیشتر استفاده نمود. هدف از راه اندازی این استارتاپ ها، پاسخ گویی به یک نیاز اجتماعی و بهرمندی افراد محروم جامعه از مزایای این استارتاپ می باشد. نکته مهمی که در راه اندازی این نوع کسب و کارها وجود دارد این است که شما می توانید بر اساس خواست خود، از این استارتاپ، کسب درآمد کنید یا این که خدمات را به صورت رایگان به قشر ضعیف جامعه، ارائه نمایید. در راه اندازی این کسب و کارها، باید به نکات مهمی توجه نمایید که در ادامه مطلب به بررسی این نکات پرداخته ایم.

نکات مهم در راه اندازی استارتاپ اجتماعی

اگر به هنگام راه اندازی استارتاپ اجتماعی، نکاتی که در ادامه این مقاله گفته می شود توجه کنید می توانید استارتاپی موفق راه اندازی نمایید. این نکات به شرح زیر هستند:

انتخاب یک ایده اجتماعی

ایده اصلی برای راه اندازی این نوع استارتاپ ها، مسائل و چالش های اجتماعی می باشد. ایده اصلی این نوع کسب و کارها باید در جهت رفع مشکلات اجتماعی بوده و یا به گونه ای انتخاب شود که خدماتی به افراد محروم ارائه کند. بیشتر استارتاپ هایی که در زمینه اجتماعی راه اندازی شده اند مرتبط با مسائل محیط زیست هستند. به چالش هایی که در زمینه مسائل اجتماعی وجود دارند توجه کنید و مورد مناسبی را انتخاب نمایید.

تحقیق و بررسی در مورد ایده

پس از آن که ایده اصلی برای راه اندازی استارتاپ اجتماعی را پیدا کردید باید بررسی کنید که چه عواملی می توانند به موفقیت کسب و کارتان کمک کند. در ضمن باید تحقیقاتی انجام داده و بازار هدف خود را مشخص کنید. در مورد این گونه استارتاپ ها باید به این موضوع توجه نمایید که اگر معضل اجتماعی که انتخاب کرده اید به نوعی مشکل جامعه شماست به آن به چشم یک مشکل جهانی نگاه کنید. این موضوع کمک می کند تا دید جهانی داشته باشید، تلاش خود را بیشتر کرده و سطح فعالیت های استارتاپ را گسترش دهید. در این صورت، احتمال موفقیت استارتاپ نیز افزایش می یابد.

استارتاپ اجتماعی 89787454698954یافتن سرمایه گذار

در این استارتاپ نیز همانند استارتاپ های دیگر باید برای کسب و کار، سرمایه جذب کنید. در این مورد برای جذب سرمایه گذار باید ساختارهای حقوقی را درک کنید. با جذب سرمایه گذار مناسب، می توانید کسب و کار را راه اندازی نموده و از منافع آن برای رفع محرومیت افراد ضعیف جامعه، استفاده کنید.

تعیین طرحی جامع برای استارتاپ

حال که ایده اصلی برای راه اندازی استارتاپ را پیدا کرده اید و سرمایه گذار مناسب را پیدا نموده اید نوبت به برنامه ریزی در مورد تمامی جوانب کار می رسد. به همین منظور باید طرح جامعی را ایجاد نمایید. این طرح شامل موارد زیر است:

  • محصول و یا خدماتی که در استارتاپ اجتماعی ارائه می شود
  • اهدافی که استارتاپ، دنبال می کند
  • ابزارهایی که برای اندازه گیری موفقیت استارتاپ در نظر گرفته شده است
  • مشتریان استارتاپ
  • نحوه دسترسی مشتریان به خدمات استارتاپ
  • بازارهای هدف استارتاپ
  • برنامه جذب سرمایه

استفاده از تجربه افراد

از آن جایی که استارتاپ های اجتماعی باید بر اساس برنامه خاصی اجرا شوند بهتر است از کمک افراد متخصص استفاده کنید. تجربه و پشتیبانی این افراد، کمک می کند تا در روند اجرای اهداف استارتاپ، با مشکلی مواجه نشوید. در ضمن می توانید با چالش هایی که ممکن است در این استارتاپ با آن مواجه شوید آشنا شده و مشکلاتی که ممکن است بر سر راه داشته باشید را شناسایی کنید. این عوامل به شما کمک می کنند تا مسیر موفقیت را طی کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *