رویداد استارتاپی 584531442

اگر کمی در مورد استارتاپ ها تحقیق کنید متوجه خواهید شد که امروزه استارتاپ های زیادی شکل گرفته و هر کدام از آنها، اهداف مشخصی را دنبال می کنند. برخی از این استارتاپ ها در روند کار خود به مشکل برخورده و در نیمه راه از حرکت باز می ایستند؛ اما برخی دیگر به دلیل آشنایی با ویژگی های استارتاپ و حرکت در مسیر درست، توانسته اند خود را بالا کشیده و روز به روز بر موفقیت های خود بیافزایند. یکی از موارد و مفاهیمی که باید در استارتاپ ها با آن آشنا باشید، رویدادهای استارتاپی است. چنانچه هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارید، با ما در این مطلب همراه باشید تا با این مفهوم و چند مورد از بهترین رویدادهایی که در استارتاپ ها برگزار شده است آشنا گردید.

رویداد استارتاپی 584531442

مفهوم رویدادهای استارتاپی

استارتاپ ها به صورت دوره ای گردهمایی و همایش هایی برگزار می کنند. در این دوره ها، رویکرد استارتاپ ها بررسی شده و عملکرد آنها مورد داوری قرار می گیرد. به این گونه همایش ها، رویداد گفته می شود. در این جلسات، افراد با ایده های استارتاپی جدید آشنا شده و استارتاپ های برتر شناسایی می شوند. این کار به استارتاپ های جدید کمک می کند تا از عملکرد و رویکردهای این گونه استارتاپ ها الگوبرداری کرده و در صورت نیاز، از تجربیات آنها استفاده کنند. در رویدادهای استارتاپی اعضای تیم ها می توانند هم تیمی جدید پیدا کرده و دوستان و ایده های هم سو با ایده استارتاپ خود را شناسایی نمایند. در چنین رویدادهایی، روابط دوستانه میان اعضای استارتاپ های مختلف شکل گرفته و تیم های جدید شکل می گیرند.

صاحبان کسب و کارهای موفق در این رویدادها می توانند ایده های جدید و ناب را شناسایی کرده و درصدد جذب آنها باشند. از سوی دیگر، افراد با استعداد نیز می توانند در این برنامه ها شرکت کرده و توانایی های خود را به نمایش بگذارند. آنها می توانند افراد و گروه های هم فکر با خود را شناخته و ایده های خود را با آنها به اشتراک بگذارند. برای درک بهتر این مفهوم، در ادامه به بررسی چند رویداد استارتاپی موفق خواهیم پرداخت:

رویداد استارتاپی گرایند

استارتاپ گرایند به منظور گسترش ارتباطات کارآفرینان و صاحبان استارتاپ ها، اقدام به برگزاری رویداد وب و تکنولوژی کرده است. این رویداد با اهداف آموزشی و تشویق استارتاپ ها، شکل گرفته و به استارتاپ های در شهرهای مختلف کمک می کند تا با هم آشنا شوند. شما می توانید در چنین رویدادهای استارتاپی از تجربیات مؤسسان استارتاپ های موفق استفاده کرده و با افرادی که از نظر فکری با شما و استارتاپ شما هم سو هستند آشنا گردید.

رویداد استارتاپی 574897654632122014

رویداد استارتاپی استارتاپ ویکند

اگر جزو افرادی هستید که با استارتاپ و رویدادهای آن آشنایی دارید، به هنگام شنیدن نام رویداد استارتاپی، اولین چیزی که به ذهنتان می رسد استارتاپ ویکند است. این دوره ها به صورت 54 ساعته و آخر هفته ها برگزار می شوند. آن دسته از افرادی که علاقه به راه اندازی استارتاپ دارند می توانند در این دو روز به صورت فشرده به تبادل ایده، آموزش نحوه طراحی مدل کسب و کار و چگونگی توسعه و پیشرفت این طرح ها بپردازند.

رویداد استارتاپی هاکا

یکی از استارتاپ هایی که به صورت دورکاری انجام می شود، برنامه نویسی است. افرادی که در این زمینه فعالیت دارند در خانه و اتاق خود نشسته و در خلوت خود به برنامه نویسی مشغولند. برای برقراری ارتباط میان این افراد و انتقال تجربیات میان آنها، رویدادهای استارتاپی نظیر رویداد هاکا برگزار می شود. این فضا، شرایطی را ایجاد کرده تا برنامه نویسان به تبادل نظر با هم بپردازند. این رویداد به صورت جهانی و با نام هاکا گلوبال برگزار می شود. هاکا تهران، یکی از زیر مجموعه های آن است.

رویداد استارتاپی گروه استارتاپ های ایران

یکی دیگر از این رویدادها مربوط به همایش هایی است که به صورت ماهانه و توسط گروه استارتاپ های ایران برگزار می شود. در این دوره ها کارآفرینان، سرمایه گذاران و فعالان استارتاپی از ایران و اروپا حضور دارند. حضور در این رویدادها باعث می شود تا افراد بتوانند از تجربیات دیگر استارتاپ ها استفاده کرده و با نشان دادن توانایی های خود، درصدد جذب بهترین سرمایه گذار برای استارتاپ باشند. حضور در چنین رویدادهایی به افراد فعال در این حوزه کمک می کند تا روند موفقیت آمیزی داشته باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *