وقتی صحبت از استارتاپ می شود همه فکر می کنند باید یک ایده مربوط به فناوری اطلاعات، پشت آن باشد. این تصور کاملاً اشتباه است. زیرا امروزه کسب و کارهای زیادی هستند که حتی می توان آنها را در منزل نیز راه اندازی نموده و از این طریق، کسب درآمد نمود. فقط باید در مورد این گونه کسب و کارها نیز یک سری اصول رعایت شده و از ایده نابی کمک گرفت. به این ترتیب شاهد سود دهی آنها خواهیم بود. در این مقاله قصد داریم شما را با همه چیز در مورد استارتاپ های خانگی آشنا کنیم تا اگر قصد راه اندازی این گونه کسب و کارها را دارید بدانید که باید چکار کنید.
استفاده از ایده جذاب
یکی از اصول موفقیت در این کسب و کارها این است که از ایده جذابی استفاده کنید. شما می توانید توانایی های خود را سنجیده و بر اساس آن مشخص کنید که می خواهید کسب و کار خود را در چه زمینه ای راه اندازی نمایید. برای مثال اگر در زمینه آشپزی تبحر دارید می توانید تهیه غذای خانگی راه اندازی کرده و غذاهای خود را بفروشید. یا این که اگر در زمینه پخت کیک و شیرینی یا خیاطی، پرورش گل و … توانایی دارید می توانید از این توانایی ها استفاده کنید. اگر بر اساس توانایی و استعداد خود بتوانید ایده اولیه استارتاپ را پیدا کنید خواهید توانست تمام جوانب کار را سنجیده و نسبت به راه اندازی استارتاپ، اقدام کنید.
بررسی هزینه های مالی
حال که قرار است همه چیز در مورد استارتاپ های خانگی را بررسی کنیم باید به این موضوع نیز اشاره نماییم که بررسی هزینه های جاری نیز یکی از نکات مهم در این کار است. باید بررسی کنید که کسب و کاری که قرار است راه اندازی نمایید به چه مقدار هزینه نیاز دارد. باید چه تجهیزات و وسایلی را فراهم کنید. آیا می توانید این کسب و کار را در منزل، راه اندازی نمایید یا لازم است برای این کار از محیط حیاط، پارکینگ و یا انباری و … استفاده کنید. در ضمن بررسی کنید که هزینه اجرا و بازاریابی آن چه مقدار خواهد بود.
زیرا این گونه استارتاپ ها معمولاً سرمایه گذار ندارند و باید بر روی سرمایه ای که خودتان در دست دارید برنامه ریزی نمایید. به این ترتیب لیستی از موارد مورد نیاز تهیه کرده و تا حدودی، هزینه ها را برآورد خواهید کرد. اگر سرمایه لازم برای این کار را دارید می توانید در اسرع وقت نسبت به راه اندازی آن اقدام نمایید.
بازاریابی مناسب
یکی دیگر از نکاتی که در بررسی همه چیز در مورد استارتاپ های خانگی به آن توجه می شود بازاریابی مناسب است. محصولاتی و خدماتی که در استارتاپ خانگی ارائه می شوند باید مشتریانی داشته باشند. در غیر این صورت نخواهید توانست به سود دهی برسید. بر اساس محصولی که در کسب و کار خانگی، تولید می کنید و یا طبق خدماتی که به مشتریان عرضه می کنید باید بازاریابی نمایید. برای این کار می توانید به صورت حضوری اقدام کنید. البته با توجه به میزان استفاده زیاد افراد از شبکه های اجتماعی می توانید از مزیت های این شبکه ها استفاده کرده و با ایجاد پیجی مرتب با استارتاپ خود، محصولات و خدمات خود را به مردم معرفی نمایید. به این ترتیب می توانید مشتریانی از نقاط مختلف کشور، پیدا کرده و سطح فروش و ارائه خدمات خود را گسترش دهید.
بررسی محصولات و یا خدمات ارائه شده
توجه داشته باشید که محصولی که تولید می کنید و یا خدماتی را که ارائه می نمایید ابتدا در یک جامعه کوچک، عرضه کنید. این جامعه می تواند اعضای خانواده و فامیل یا دوستان باشند. به این ترتیب می توانید بازخورد آنها را دیده و بر اساس آن، تغییراتی در این محصولات و خدمات، انجام دهید. این تغییرات می تواند رضایت عمومی مشتریان و مصرف کنندگان را در پی داشته و موجب شود تا استارتاپ خانگی شما با رشد و سود دهی قابل قبولی مواجه شود.
قبل از این که اقدام به راه اندازی کسب و کار خانگی کنید بهتر است با همه چیز در مورد استارتاپ های خانگی آشنا شوید. این امر به شما کمک می کند تا بتوانید عملکرد قابل قبولی در کسب و کار خود داشته باشید و استارتاپ شما، روز به روز در حال رشد باشد.
بدون دیدگاه