تأثیر فضای کار اشتراکی بر هویت کارمندان تا چه میزان است

تأثیر فضای کار اشتراکی بر هویت کارمندان 7846545445435132121

فضای کار اشتراکی با رویکردی که دارد بر هویت و روحیات کارمندان استارتاپ ها تأثیر می گذارد. در این محیط ها، تیم ها با هم در یک مکان مشترک با تجهیزات و میز و صندلی های مجزا، با هم کار می کنند. افرادی که در این محیط ها حضور دارند دارای تجارب، روحیات و تخصص های مختلفی هستند. در ضمن قوانین و فرهنگ خاصی در ین فضاها حاکم است. قطعاً حضور در یک چنین مکانی می تواند روحیه شما را به مرور تغییر دهد. بر اساس ویژگی هایی که محیط های کار اشتراکی دارند نمی توان از تأثیر فضای کار اشتراکی بر هویت کارمندان چشم پوشی کرد. به منظور آشنایی با این تأثیرات، مطالعه این مطلب می تواند مفید باشد.

تأثیر فضای کار اشتراکی بر هویت کارمندان 7846545445435132121

احساس حرفه ای بودن

کار کردن در منزل و یا محیط هایی نظیر کافی شاپ و … باعث می شود تا افراد تصور کنند که کار آنها آن چنان مهم نیست. این در حالی است که در فضای کار اشتراکی تیم های متعددی وجود دارند که ساعات زیادی را به کارهای استارتاپ خود اختصاص می دهند. داشتن یک محل کار ثابت به کسب و کار، مشروعیت می دهد. حضور در این چنین فضایی می تواند این حس را القا کند که کار شما اهمیت دارد و در موفقیت کسب و کار، تأثیر گذار است. در این حالت، کارمندان احساس حرفه ای بودن خواهند کرد. این امر سبب خواهد شد تا روحیه آنها تقویت شده و با اشتیاق بالا، دل به کار بدهند. با این اوصاف هم بهره وری افراد بالا رفته و هم سود دهی کسب و کار افزایش پیدا خواهد کرد.

داشتن نگرش مثبت

از موارد دیگر تأثیر فضای کار اشتراکی بر هویت کارمندان می توان به ایجاد نگرش مثبت در کارکنان اشاره کرد. زمانی که کارمندان احساس حرفه ای بودن بکنند روحیه مثبتی خواهند داشت. حضور در فضای کار اشتراکی باعث خواهد شد تا کارکنان استارتاپ ها این حس را داشته باشند که کسب و کار آنها در چشم مشتریان و دیگر تیم ها، مشروعیت دارد. به همین دلیل نیز اعتماد به نفس کارمندان افزایش پیدا کرده و حس غرور و اعتبار در آنها ایجاد خواهد شد. این موضوع بر روحیه افراد تأثیر بسیار خوبی گذاشته و نگرش آنها را تغییر خواهد داد.

علاوه بر آن، صاحبان این کسب و کارها نیز با حضور در چنین فضاهایی به دلیل برخورد مستقیم با کارکنان خود، از مشکلات و نیازهای آنها باخبر خواهند شد. در نتیجه آن هم تمام تلاش خود را می کنند تا این مشکلات را برطرف کرده و نیازهای آنها را رفع کنند. به این ترتیب نگرش مثبتی در کارکنان ایجاد شده و علاقه آنها به کار افزایش پیدا خواهد کرد.

تأثیر فضای کار اشتراکی بر هویت کارمندان 87684654131

تأثیر مثبت بر مشتری ها

با توجه به تأثیر فضای کار اشتراکی بر هویت کارمندان و افزایش اعتماد به نفس و اشتیاق آنها، مشتریان نیز تأثیر مثبتی از آنها خواهند گرفت. زمانی که کارکنان یک کسب و کار دارای روحیه مثبتی باشند قطعاً نتیجه کار بسیار عالی خواهد شد. در این حالت، هم کیفیت محصولات تولید شده و هم کیفیت خدماتی که ارائه می شود افزایش پیدا می کند. این امر سبب می شود تا مشتریان از خرید محصولات و خدمات این کسب و کار رضایت داشته باشند. در ضمن زمانی که مشتریان برای خرید به کارکنان مراجعه می کنند با روی باز و روحیه سرزنده آنها مواجه می شوند که این خود باعث ایجاد حس خوشبینی و اعتماد در مشتریان خواهد شد.

تقویت روحیه انجام کار جمعی

افراد زمانی که در فضای کار اشتراکی حضور پیدا می کنند با افراد بسیاری در ارتباط خواهند بود. آنها مجبورند ساعات طولانی را در کنار آنها کار کنند. به همین سبب نیز روحیه کار جمعی در آنها شکل گرفته و تقویت می شود.

تقویت روابط اجتماعی افراد

برخی افراد برای حضور در جمع، احساس ناتوانی می کنند و از این موضوع خجالت می کشند. این در حالی است که اگر برای کار در فضای کار اشتراکی حاضر شوند، می توانند روابط اجتماعی خود را تقویت کنند. این مسئله را می توان مهمترین تأثیر فضای کار اشتراکی بر هویت کارمندان دانست. در ضمن کارکنان می توانند با افراد و مشاوران در ارتباط بوده و بر علم و دانش خود بیافزایند. اگر نگاهی به تجربه افرادی که سابقه حضور در فضای کار اشتراکی را دارند داشته باشید حتماً با این تأثیرات آشنا شده و به حضور در چنین محیط هایی علاقه مند خواهید شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *