مهمترین مهارت های مدیریت استارتاپ کدام اند؟

مهارت های مدیریت استارتاپ 455467654321354132

یکی از رمزهای موفقیت استارتاپ ها، مدیریت قدرتمند آن است. اکثر افراد به توانایی های خود در مدریت یک کسب و کار اطمینان دارند. این در حالی است که در اغلب موارد این اعتماد به نفس، کاذب است. دلیل این که برخی از استارتاپ ها نیز با شکست روبرو می شوند همین مدیریت ضعیف خواهد بود. مدیران استارتاپ ها باید به آموزش مهارت های مدیریت استارتاپ باشند تا بتوانند موفقیت کسب و کار خود را تضمین کنند. برای این کار باید یک سری مهارت ها را یاد گرفته و آنها را در مدیریت خود دخیل کنند. به منظور رفع این مشکل صاحبان استارتاپ ها، در این مقاله قصد داریم به ارائه چند مورد از مهارت هایی که در مدیریت صحیح استارتاپ ها می تواند مفید باشد بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مهارت های مدیریت استارتاپ 455467654321354132

داشتن اعتماد به نفس و علاقه به کار

مدیران موفق دارای اعتماد به نفس بالایی بوده و علاقه زیادی به کسب و کار خود دارند. به این موضوع توجه کنید که داشتن اعتماد به نفس و علاقه، از مهم ترین دلایل موفقیت هر کسب و کاری است؛ بنابراین این سعی کنید با اتخاذ تصمیمات درست و مشورت گرفتن از دیگران، اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. به این موضوع توجه کنید که اغلب افراد در ابتدای کار به کسب و کاری که راه اندازی کرده اند علاقه زیادی نشان می دهند. این در حالی است که بعد از گذشت مدتی، این علاقه فروکش کرده و نسبت و کارها، بی تفاوت خواهید شد. سعی کنید علاقه ای پایدار در خود ایجاد کنید. تنها در این صورت است که می توانید موفقیت استارتاپ خود را تضمین نمایید.

برنامه ریزی امور

یکی از مسائلی که برخی استارتاپ ها نسبت به آن بی توجه هستند؛ اما جزو مهارت های مدیریت استارتاپ به حساب می آید، لزوم برنامه ریزی برای کارها است. استارتاپ هایی که توانسته اند نام خود را در زمره کسب و کارهای موفق درج کنند همواره برای اموری کسب و کار، برنامه ریزی دقیقی داشته اند. این موضوع هم در مورد استارتاپ هایی که توسط یک نفر اداره می شود و هم در مورد کسب و کارهایی که به صورت جمعی مدیریت می شوند اهمیت دارد. مدیر کسب و کار باید برای مواقع ضروری، برنامه ای داشته باشد تا اثرات این اتفاقات باعث شکست استارتاپ نشود. با برنامه ریزی، هم اعضای تیم می دانند که باید کارها را به چه صورت پیش ببرند و هم مدیر کسب و کار با فکری باز، به امور رسیدگی خواهد کرد.

مهارت های مدیریت استارتاپ 45545435132123

مسئولیت پذیری

زمانی که مدیریت یک کسب و کار را قبول می کنید باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که این کار مستلزم این است که مسئولیت پذیری بالایی داشته باشید. چه زمانی که استارتاپ موفق می شود و چه زمانی که با شکست روبرو می گردد، مسئولیت تمامی کارها با مدیر است. اغلب افراد در زمان موفقیت دوست دارند تمامی نظرها را به خود جلب کنند و ظاهر امر را به گونه ای نشان دهند که تمامی این موفقیت ها، زیر سایه مدیریت عالی آنها بوده است؛ اما متأسفانه در زمان شکست، کمتر کسی است که مسئولیت شکست را به گردن گرفته و عواقب آن را قبول کند. اگر شما هم به عنوان یک مدیر فعالیت دارید سعی کنید حس مسئولیت پذیری را در خود تقویت کنید، زیرا این امر یکی از مهم ترین مهارت های مدیریت استارتاپ به شمار می رود.

توجه و قدردانی از اعضای تیم

به عنوان مدیر یک مجموعه، سعی کنید همواره از تلاش و زحمت های اعضای تیم خود در تمامی سنین، قدردانی کنید. این موضوع به تقویت روحیه آنها کمک می کند و شاهد این خواهید بود که بعد از آن، این کارمندان با اشتیاق بیشتری، دل به کار می دهند. سعی کنید شرایطی فراهم نمایید تا کارمندان از منابع مختلفی بهرمند شوند. تنها در این صورت است که می توانید بهره وری آنها را بالا ببرید. در این شرایط، اعضای تیم به همکاری با شما، مشتاق تر خواهند شد.

ارتباط و همکاری با بخش های مختلف کسب و کار

زمانی که شما به عنوان مدیر ارشد یک استارتاپ فعالیت دارید احتمالاً با تعداد محدودی از مدیران میان رده و کارمندان در تعامل باشید. به این موضوع توجه کنید که جایگاه شما نباید مانع از ارتباط و تعامل شما با تمامی بخش ها و کارمندان حاضر در آن شود. جلساتی و برنامه هایی برگزار کنید و در آن با کارمندان زیر دست خود گفتگو نمایید. این کار باعث خواهد شد تا از نظرات، انتقادات و پیشنهادات آنها آگاه شوید. این اصل، یکی از مهمترین مهارت های مدیریت استارتاپ می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *