مواردی که در مورد شکست استارتاپ ها باید بدانید

شکست استارتاپ ها 5454657456412332132

تمامی افرادی که اقدام به راه اندازی استارتاپ می کنند درصدد آنند که موفق شوند؛ اما هستند کسب و کارهایی که دچار شکست نیز می شوند. تعداد استارتاپ هایی که شکست خورده اند قطعاً از تعداد استارتاپ های موفق، زیادتر است. آن چه در این میان اهمیت دارد این است که از این شکست چه نتیجه ای گرفته شود. شکست استارتاپ ها بخش مهمی از روند کار است که مسیر موفقیت را به شما نشان می دهد. اگر از این شکست ها به درستی بهره برداری کنید می توانید مسیر موفقیت را به راحتی پیدا کنید. متأسفانه مدیران استارتاپ ها علاقه ای به صحبت در مورد شکست ندارند. این در حالی است که اگر در مورد این موارد، صحبت شود می توان به یک خرد جمعی رسیده و راهکاری فوق العاده برای آن پیدا کرد. چه بسا همین راهکارها، اولین جرقه برای موفقیت استارتاپ باشند.

شکست استارتاپ ها 5454657456412332132

احتمال شکست استارتاپ ها

اگر دقت کرده باشید اکثر افرادی که اقدام به راه اندازی استارتاپ کرده اند در اوایل کار، احتمال شکست استارتاپ خود را 1 درصد می دانند. در حالی که واقعیت چیز دیگری است. وقتی استارتاپی راه اندازی می شود 80 درصد احتمال دارد که شکست بخورد. اکثر بنیانگذاران استارتاپ ها، این واقعیت را قبول ندارند. اگر شما هم قصد راه اندازی کسب و کاری را دارید، توصیه اول به شما این است که واقع بینانه با مسئله برخورد کنید، قبول کنید که احتمال دارد کسب و کارتان شکست بخورد. به این باور برسید که قبول نکردن شما، دردی را دوا نمی کند. به این موضوع دقت داشته باشید که چه شکست را باور داشته باشید و چه باور نداشته باشید، احتمال دارد شکست بخورید، آن چه مهم است این است که شما در مقابل این شکست چه واکنشی نشان بدهید.

اگر از مدیران استارتاپ های موفق بپرسید که آیا در مسیر کاری خود با شکست مواجه شده اید یا نه، اکثریت آنها شکست شان را کتمان کرده و فقط بر روی موفقیت خود تمرکز خواهند کرد. این در حالی است که شکست استارتاپ ها امری طبیعی است. آن دسته از کسب و کارهایی که امروزه به موفقیت رسیده اند از شکست های خود تجربه کسب کرده و از نتیجه آنها برای ترقی خود استفاده نموده اند. پس شما نیز باید این واقعیت را پذیرفته و با اعضای تیم خود در مورد این مسئله صحبت کنید.

باورهای اشتباه

در دنیای استارتاپ ها، یک سری باورهای اشتباه ایجاد شده اند که باید با آنها مقابله کرد. برخی افراد که در این نوع کسب و کارها فعالیت دارند بر این باورند که اگر در مورد شکست فکر نکنند و یا در مورد این مسئله صحبت نکنند، شکست سراغ آنها نخواهد آمد. این در حالی است که باید به این باور اشتباه پایان داد. طبق نظر کارشناسان و متخصصان این حوزه، اکثر شکست هایی که با آنها مواجه می شویم نتیجه دانش اشتباهی است که در مورد یک چیز داریم. شما باید با این باورهای اشتباه، آشنا شده و در مقابل آنها بایستید.

شما باید به عنوان مدیر یک کسب و کار، در مورد این باورها تأمل کرده و با اعضای تیم خود، همفکری کنید. تنها در این صورت است که می توانید درست ترین راه را انتخاب کرده و موفق شوید. باید در مورد باید و نبایدها صحبت کنید و آنها را مد نظر داشته باشید. اغلب شکست استارتاپ ها در نتیجه نادیده گرفتن همین بایدها و نبایدها اتفاق می افتد.

شکست استارتاپ ها 85748654561351456

توجه به تغییر الگو در استارتاپ ها

متأسفانه در جامعه ما، یک باور غلط ایجاد شده که دلیل اکثر شکست ها هم همین موضوع است. مدیران استارتاپ ها تصور می کنند که الگوی خاصی برای موفقیت وجود دارد و اگر از این الگو، تبعیت نکنند دچار شکست خواهند شد. این در حالی است که ساختاری اکثر استارتاپ ها، یکسان است؛ اما دلایل متعددی وجود دارد تا یک کسب و کار دچار شکست شود. به این امر توجه داشته باشید که ممکن است الگویی که باعث موفقیت یک استارتاپ شده است، منجر به شکست کسب و کار شما گردد. سعی کنید الگوی کسب و کار خودتان را پیدا کرده و مسیری درست را برای رسیدن به موفقیت، انتخاب کنید.

با توجه به مسائلی که در این مطلب، ارائه شد مشخص می گردد که باید در مقابل تصورات اشتباهی که در مورد شکست استارتاپ ها وجود دارد بایستید. تنها در این حالت است که می توانید با این مسئله کنار آمده و بهترین راهکار را اتخاذ کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *