بهبود همکاری در فضای کار اشتراکی در دوران پساکرونا


یکی از بزرگترین مزایایی که فضاهای کار اشتراکی برای کسب و کارها دارند، ایجاد همکاری سازنده میان افراد و تیم ها است. با شیوع بیماری کرونا، بسیاری از استارتاپ ها و کسب و کارهای نوین به دورکاری روی آوردند. این امر به پایین آمدن تعداد اعضای این فضاها انجامیده و در نتیجه آن، میزان همکاری در این فضاها، همانند سابق نیست. به منظور بهبود همکاری در فضای کار اشتراکی در دوران پساکرونا می توان از راهکارهای مؤثری استفاده کرده و با این کار به توسعه کسب و کارها کمک نمود. از جمله این راهکارها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

بهبود همکاری در فضای کار اشتراکی در دوران پساکرونا 58646568544654

اشتراک گذاری دارایی ها و اطلاعات

در دفاتر کار سنتی، همه چیز به صاحب کسب و کار اختصاص دارد. این موضوع باعث می شود تا کارمندان به کار، رغبت زیادی نشان نداده و کارفرمایان دارای حساسیت بیشتری باشند. این در حالی است که در فضای کار اشتراکی، خبری از این چیزها نسیت. افرادی که در این فضاها کار می کنند و یا به صورت دورکاری فعالیت دارند، احساس تعلقی به این تجهیزات ندارند. از این رو با خیال راحت و به دور از هیچ گونه تبعیضی، به وظایف خود رسیدگی می کنند. در ضمن این افراد با کسب و کارهای دیگر در تعامل بوده و می توانند از تجربیات هم استفاده کنند. این موضوع در دوران پسا کرونا از اهمیت زیادی برخودار است، زیرا تیم هایی که در این فضا حضور دارند می توانند به راحتی از پس مشکلات برآمده و چالش های پیش رو را به خوبی پشت سر بگذارند.

به عبارتی می توان گفت آن دسته از کسب و کارهایی که در این فضا مشغول هستند، علاوه بر سرمایه مادی، سرمایه معنوی نیز دارند. تجربه ای که نیروهای دورکار در دوران کرونا کسب کرده اند و تخصص آنها می تواند بهترین سرمایه برای تمامی استارتاپ ها باشد. با اشتراک گذاری این اطلاعات، مسیر رشد تمامی کسب و کارهای حاضر در این فضاها، هموار خواهد شد. از این رو می توان از این مورد به عنوان بهترین راهکار برای بهبود همکاری در فضای کار اشتراکی در دوران پساکرونا یاد کرد.

بهبود همکاری در فضای کار اشتراکی در دوران پساکرونا 5846545485+453

تعیین قوانین روشن و شفاف

یکی درگیر از راهکارهای مناسب برای بالا بردن بهره وری تیم ها، تبیین قوانین شفاف و روشن است. در این حالت تمامی اعضا می دانند که باید چه مواردی را رعایت کرده و نسبت به چه موضوعاتی حساسیت نشان دهند. وجود قوانین صریح و روشن، مانع از ایجاد بی نظمی و هرج و مرج شده و از تخطی اعضاف جلوگیری می کند. این قوانین باید به ریزتریند موارد نیز اشاره کند. به عنوان مثال از نحوه چای خوردن و استراحت کردن تا قوانین مربوط به زمان کار، باید روشن شود تا افراد بدانند که باید چه چیزهایی را رعایت کنند. این موضوع باعث می شود تا تمرکز افراد حین کار، به هم نریزد و ایرادی در تعامل آنها با هم به وجود نیاید.

وجود این قوانین به مدیریت بهتر فضاهای کار اشتراکی کمک می کند، زیرا زمانی که افراد قصد دارند وارد چنین مکان هایی شوند می دانند که چه درفتارهایی در این فضاها، ممنوع است و اجازه برای انجام چه کارهایی را دارند. با این حساب، میان اعضای یک تیم و یا افراد تیم های مختلف، مشکلی پیش نمی آید. نبود این سوء تفاهمات باعث کمک به بهبود همکاری در فضای کار اشتراکی در دوران پساکرونا خواهدت شد.

ایجاد حس مسئدولیت پذیری

در دوران کرونا بسیاری از شرکت ها و استارتاپ از طریق دورکاری، کارهای خود را انجام می دهند. با این که این روش، یک روش کارآمد در این دوران است؛ اما باید این نکته را نیز در نظر داشت زمانی که افراد به صورت انفرادی کار می کنند قدرت ریسک آنها پایین آمده و شاید نتوانند از عهده برخی کارها برآیند. این در حالی است که با حضور در فضای کار اشتراکی، افراد با هم در تعامل هستند، می توانند تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دهند و به آنها کمک کنند تا مشکلات ایجاد شده را به راحتی رفع نمایند. فضاهای کار اشتراکی باید با تعیین راهکارهای مفید و مؤثر بتوانند در دوران پسا کرونا از عهده مدیریت تیم ها برآمده و کاری کنند که روابط میان آنها، بهتر از قبل شود. با این کار می توان امیدوار بود که همکاری میان اعضا به بهترین شکل ممکن برقرار خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *