اشتباهات استارتاپ ها در استخدام کارمندان

اشتباهات استارتاپ ها در استخدام کارمندان 87685435132

یکی از پروسه های مهم برای استارتاپ ها، استخدام افراد است. در بازار رقابت کسب و کارها، این امر از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا این کارمندان هستند که میزان رشد و بهره وری استارتاپ ها را تعیین می کنند. از این رو تمامی استارتاپ ها درصدد هستند تا بهترین و شایسته ترین افراد را شناسایی و استخدام کنند. با این حال برخی مواقع ممکن است در استخدام این کارکنان، اشکالاتی بروز کرده و نتیجه کار، مطابق میل صاحبان کسب و کارها نباشد. اشتباهات استارتاپ ها در استخدام کارمندان بر نحوه کار، ارائه خدمات و همچنین درآمد این کسب و کارها تأثیر خواهد گذاشت. از این رو برای این که استارتاپ های نوپا با این اشتباهات مواجه نشوند، تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی این اشتباهات پرداخته و آنها را توضیح دهیم.

اشتباهات استارتاپ ها در استخدام کارمندان 87685435132

عدم ایجاد درک صحیح در افراد متقاضی کار

با توجه به این که امروزه افراد متقاضی کار نسبت به گذشته، هوشمندانه تر عمل می کنند باید استارتاپ ها، درک صحیحی در این افراد ایجاد کنند. به عنوان مثال باید آنها فرمی را تهیه کنند که افراد متقاضی با دیدن آن و همچنین نوع سؤالات و اطلاعات درخواست شده، به ماهیت کار پی برند. امروزه افراد با دیدن نوع فرم به این که این فرم به صورت فرمالیته تهیه شده و یا واقعاً کارآمد است پی می برند. در ضمن باید استارتاپ ها به این موضوع توجه کنند که تجزیه و تحلیل اطلاعات و رزومه افراد متقاضی باید با سرعت بالایی انجام شود تا متقاضیان قادر باشند در مدت زمان کمی، اطلاعات خود را وارد فرم کرده و نتیجه کار را بررسی کنند.

استارتاپ هایی که فرم های خود را به صورت آنلاین در اختیار متقاضیان قرار می دهند باید آنها را از گرفتن فرم، مطلع کنند. برای این کار می توانند ایمیلی به صورت اتوماتیک به متقاضیان ارسال کرده و آنها را آگاه کنند. در ضمن این کسب و کارها باید بستری فراهم آورند تا متقاضیان کار بتوانند به صورت آنلاین وارد حساب کاربری خود شده و اطلاعات خود را اصلاح کنند. اگر استارتاپ ها بتوانند درک صحیحی در افراد خواهان استخدام، ایجاد کنند قطعاً می توانند افراد شایسته را پیدا کرده و استخدام کنند.

انتخاب افراد بدون کسب اطلاعات کافی

یکی از اشتباهات استارتاپ ها در استخدام کارمندان این است که بدون کسب اطلاعات کافی، نسبت به استخدام افراد اقدام میکنند. در برخی موارد به دلیل بالا بودن تعداد متقاضیان، ممکن است رزومه افراد به درستی بررسی نشده و در نهایت هم افرادی که شایستگی ندارند وارد کار شوند. این در حالی است که امروزه نرم افزارهایی طراحی شده اند که با استفاده از آنها می توان در کمترین زمان ممکن، رزومه افراد زیادی را بررسی کرده و نتیجه آنها را به دست آورد. مورد دیگری که باعث می شود تا شرکت ها، اطلاعات کافی در مورد متقاضیان نداشته باشند این است که خود متقاضیان به دلیل نداشتن درک صحیح، از جریانات داخل شرکت ها خبر نداشته باشند. دلیل این امر این است که اطلاعات از بخش منابع انسانی به درستی به بخش های دیگر منتقل نشده است.

استارتاپ ها باید بتوانند اطلاعات کافی در مورد اشخاصی که نسبت به استخدام در این شرکت ها اقدام کرده اند کسب کنند. تنها در این صورت است که قادر خواهند بود شخص مورد نظر خود را پیدا کرده و با استخدام او، به بالا رفتن بهره وری کسب و کار، کمک کنند.

اشتباهات استارتاپ ها در استخدام کارمندان 874654553

عدم توجه به سازگاری افراد با محیط کار

متأسفانه بسیاری از کسب و کارها، آنقدر که به پروسه انتخاب کارمندان خود توجه دارند، به این که این افراد با این محیط ها سازگاری داشته باشند توجه نمی کنند. همین امر نیز باعث می شود تا افراد استخدام شده نتوانند به خوبی با این فضا تطابق پبدا کنند. این موضوع بر بهره وری افراد تأثیر منفی خواهد گذاشت. از این رو می توان عدم توجه به تطبیق افراد با فضای استارتاپ ها را از اشتباهات استارتاپ ها در استخدام کارمندان دانست. در فرایند تطبیق، استارتاپ ها باید استراتژی های مخصوصی داشته باشند تا افراد تازه وار به راحتی بتوانند با این محیط ها سازگار شوند. تنها در این حالت است که بهترین اتفاق خواهد افتاد و کارمندان، بیشترین بازدهی را خواهند داشت.

اگر استارتاپ ها بتوانند این موارد را رعایت کنند می توانند بهترین نیروهای کار را جذب کرده و سودآوری شرکت را به صورت چشمگیری افزایش دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *