نحوه تعیین خط مشی برای استارتاپ ها چگونه است؟

تعیین خط مشی برای استارتاپ ها 12324654764351

یکی از راهکارهایی که برای موفقیت استارتاپ ها ضروری است، تعیین خط مشی برای استارتاپ ها می باشد. شما باید سیاست های کسب و کار خود از جوانب مختلف بررسی کرده و به فکر این باشید که با چه روش هایی می توانید مسیر پیروزی استارتاپ خود را پیدا کنید. با توجه به پیشرفت هایی که در حوزه های مختلف صورت گرفته است، شما باید خط مشی خود را در زمینه های مختلفی تعیین کنید. به منظور تعیین سیاست های کسب و کار خود، می توانید از راهنمایی هایی که در این مقاله ارائه می شود استفاده کنید.

تعیین خط مشی برای استارتاپ ها 12324654764351

تعیین سیاست در مورد حفظ حریم خصوصی

با راه اندازی استارتاپ و شروع به کار آن، شما با افراد و مشتریان زیادی در ارتباط خواهید بود. این افراد به منظور بهره مندی از خدمات و خرید محصولات، باید اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهند. شما باید سیاست هایی تعیین کنید که مشخص شود، قرار است چگونه از این اطلاعات حفاظت کنید. سایتی که شما از آن استفاده می کنید باید مشخص کند که از داده های موجود، چه استفاده ای خواهد کرد و آنها را چگونه از دسترسی دیگران در امان نگه می دارد؟ شما می توانید این سیاست ها را در بخش پرسش های متداول، پروفایل شبکه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی، اعلام کنید.

تعیین سیاست در حوزه شبکه های اجتماعی

شما باید استارتاپ و محصولات و خدمات آن را به دیگران معرفی کنید. با این کار است که شما خواهید توانست مشتریان خود را پیدا کرده و درآمدزایی کنید. در عصر حاضر با استفاده از امکانات شبکه های اجتماعی به راحتی می توان این کار را انجام داد. در تعیین خط مشی برای استارتاپ ها باید سیاست هایی برای شبکه های اجتماعی تعیین کنید. با این کار مشخص می شود که چه مطالب و اطلاعاتی را می توانید در شبکه هایی چون اینستاگرام، لینکدین، فیس بوک و … قرار دهید. با استفاده از این سیاست ها، شما مانع از این خواهید شد که مطالب و اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در این شبکه ها به استارتاپ ضربه بزند.

به عنوان مثال، تعیین می کنید که در مطالبی که در این شبکه ها به اشتراک می گذارید نباید وارد مسائل مذهبی و سیاسی شوید یا این که باید تعیین کنید که به اشتراک گذاری چه نوع فیلم و عکس هایی، ممنوع است.

تعیین خط مشی برای استارتاپ ها 5456454564

تعیین سیاست در مورد برخورد با کارکنان

یکی دیگر از مواردی که باید در سیاست های استارتاپ خود مورد توجه قرار داده و نسبت به تعیین آن اقدام کنید، سیاست هایی در مورد طرز رفتار با کارکنان می باشد. شما باید ابتدا سیاستی تعیین کنید که طبق آن، میان کارمندان، تبعیضی وجود نداشته باشد. به این معنا که در تعیین خط مشی برای استارتاپ ها مشخص کنید که تبعیض نژادی، جنسیتی، گرایشات جنسی یا مذهبی و باورهای فرهنگی در کسب و کار شما جایی ندارند. در وهله بعد باید مشخص کنید که چه رفتارهایی مشمول پاداش بوده و چه رفتارهایی منجر به توبیخ خواهد شد. با این کار نشان می دهید که موضع استارتاپ شما در برخورد با سوء مصرف مواد، عرف پوشش، صداقت و اصول اخلاقی چیست.

در ضمن شما با تعیین این خط مشی، مشخص می کنید که چه انتظاراتی از کارمندان خود دارید و سیاست شما در مورد ضرب الاجل ها و دورکاری، آزار و اذیت جنسی و استفاده از دستگاه و شبکه های اجتماعی در طول ساعات کاری چگونه است.

تعیین سیاست های مرخصی دادن

یکی از مسائل مهمی که برای کارکنان مهم است، مرخصی گرفتن برای رویدادهای مختلف می باشد. افراد نیاز دارند تا در مناسبت های متعدد، بسته به نیاز، از یک ساعت تا چندین روز مرخصی بگیرند. شما باید در تعیین سیاست های کسب و کار، به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید. با تعیین این سیاست در مورد مرخصی ها، کارکنان شما تکلیف خود را می دانند و در صورت کنار آمدن با این سیاست ها می توانند با استارتاپ شما وارد همکاری شوند.

تعیین سیاست های پرداخت و بازپرداخت

یکی دیگر از مواردی که باید در تعیین خط مشی برای استارتاپ ها مد نظر باشد، تعیین سیاست های پرداخت و بازپرداخت است. شما باید تعیین کنید که هزینه محصول و خدمات خود را به چه صورت از مشتریان دریافت خواهید کرد. علاوه بر آن باید تعیین کنید که بازپرداخت ها را نیز به چه صورت انجام می دهید. این امر باعث شفافیت معاملات شما شده و اعتماد دو طرفه را به همراه خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *