ویژگی های شخصیتی بنیانگذاران استارتاپ

بهبود همکاری در فضای کار اشتراکی در دوران پساکرونا 5846545485+453

بنیانگذار استارتاپ باید ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد. با استفاده از این ویژگی هاست که می تواند ایده ای ناب پیدا کرده و تیمی از افراد حرفه ای را تشکیل دهد. مؤسس استارتاپ که واسط میان افراد تیم و سرمایه گذاران استارتاپ ها است باید دارای شخصیت قدرتمندی بوده و بتواند کارها و افراد را به خوبی مدیریت کند. به همین دلیل نیز باید ویژگی های شخصیتی خاصی داشته باشد. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

شناخت توانایی ها

یکی از ویژگی های شخصیتی که مؤسسان استارتاپ ها باید داشته باشند، شناخت توانایی های افراد است. افرادی که توسط رهبران این کسب و کارها انتخاب می شوند باید هوش و تخصص کافی در زمینه ای مشخص داشته باشند. این فرد باید بتواند افراد متخصص را شناسایی کرده و با به کارگیری آنها، استارتاپی موفق را مدیریت کند. برخلاف تصور عمومی که فکر می کنند رهبر، هوشمندترین و داناترین فرد گروه است، بنیانگذار استارتاپ باید فردی مدیر و مدبر باشد. به لطف این تدبیر نیز بتواند سمت افراد گروه را تعیین نموده و عملکرد آنها را مدیریت نماید.

بنیانگذار استارتاپ 64564165486456132231

آگاهی از روش ها موفقیت

افرادی می توانند به عنوان یک مؤسس استارتاپ موفق در جامعه ظاهر شوند که از تکنیک های موفقیت نیز آگاهی داشته باشند. به همین سبب اکثر افرادی که آرزوی کارآفرینی و راه اندازی یک استارتاپ را در فکر خود می پرورانند در مورد این مسائل، مطالعه کرده و تحقیقات لازم را انجام می دهند. به این ترتیب می توانند تکنیک هایی را انتخاب کنند که با روحیه آنها سازگاری داشته باشد. زمانی که به خوبی با این تکنیک ها آشنا شدند می توانند آنها را عملی کرده و نتیجه را ببینند.

انعطاف پذیری در مقابل مشکلات

از جمله ویژگی های شخصیتی رهبران استارتاپ ها، قابلیت تحمل و انعطاف پذیری در مقابل مشکلات است. استارتاپ ها جزو ریسک پذیرترین کسب و کارها در دنیا محسوب می شوند. از این رو احتمال این که با مشکلاتی از  قبیل کمبود سرمایه یا مواردی از این قبیل در این فعالیت ها روبرو شوند زیاد است. در چنین شرایطی اگر بنیانگذار استارتاپ بتواند این مشکلات را مدیریت کرده و مسیر درستی را انتخاب کند قطعاً ادامه فعالیت این کسب و کار، امکان پذیر خواهد بود. اگراین فرد دارای چنین روحیه ای باشد قادر خواهد بود در برخورد با تنش ها، بهترین عملکرد را داشته و تیم استارتاپی را در راهی درست، هدایت نماید.

بنیانگذار استارتاپ 5165464545

ریسک پذیری

همانگونه که قبلاً هم گفته شد استارتاپ ها، کسب و کارهایی پرخطر می باشند. در واقع افرادی که اقدام به راه اندازی استارتاپ ها می کنند تمامی این مسائل را با جان و دل قبول کرده و قدم در این عرصه می گذارند؛ اما آن چه اهمیت دارد این است که روحیه این افراد به گونه ای باشد که در مواجهه با چنین مشکلاتی، پا پس نکشند. رهبران استارتاپ ها باید ریسک پذیر بوده و این را بدانند که ممکن است با مشکلات بسیار بزرگی برخورد کنند. اگر مؤسس استارتاپ از اعتماد به نفس کافی برخوردار باشد موفقیت استارتاپ، قطعی است.

عمل گرایی

مهمترین ویژگی شخصیتی بنیانگذاران استارتاپ ها، عملگرایی آنهاست. زمانی که فردی اقدام به راه اندازی استارتاپ می کند باید حرف زدن و رویاپردازی را کنار گذاشته و به هر آنچه در نظر دارد عمل کند. بنیانگذار استارتاپ باید به ایده هایی که در سر داشته، عمل کند و به کارکنان زیر دست خود، توجه کرده و درصدد برآوردن نیازهای آنها باشد. به این ترتیب هم کارکنان کسب و کارها از فعالیت خود در این شرکت، رضایت خواهند داشت و هم مسیر شکست برای این استارتاپ، بسته می شود.

قاطعیت

اگر توجه کنید تمامی کسب و کارهایی که موفق عمل کرده اند دارای رهبرانی قاطع هستند. قاطعیت، یکی از ویژگی های مهم شخصیتی بنیانگذاران استارتاپ ها، داشتن قاطعیت است. افراد قاطع، در مدت زمانی مشخص در مورد مسئله ای خاص، تحقیق و بررسی کرده و تصمیم گیری می کنند. از آن جایی که به تصمیم خود، اعتماد کامل دارند نیز هیچ گاه تصمیم خود را عوض نمی کنند. کارکنان کسب و کارها نیز به چنین شخصیتی اعتماد کرده و با تمام وجود، از وی پیروی می نمایند. عدم داشتن قاطعیت باعث می گردد تا افراد، بنیانگذار استارتاپ را به عنوان رهبری نالایق و بی درایت شناخته و از او و حرف های وی، پیروی نکنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *