راهنمای انتخاب مناسب برای استارتاپ ها

انتخاب مناسب برای استارتاپ ها 5345647564213212

نوع فعالیت های استارتاپ ها و بهره وری بالای آنها، امروزه مورد توجه افراد خلاق قرار گرفته است. به همین دلیل نیز چنین افرادی در پی یافتن ایده هایی جذاب و ناب هستند تا استارتاپی راه اندازی کرده و مشغول به کار شوند. این افراد پس از یافتن ایده و طی کردن مراحل راه اندازی استارتاپ، درصدد یافتن دفتر کار برمی آیند؛ اما از آن جایی که اساس کار استارتاپ ها، جذب سرمایه گذار است و در مراحل اولیه کار با کمبود بودجه مواجه هستند ممکن است دفتر کار مناسب با تجهیزات مورد نظر را نتوانند پیدا کنند. به همین سبب به این افراد توصیه می شود فضای کار اشتراکی را برای کار خود انتخاب کنند. انتخاب فضای کار اشتراکی مناسب برای استارتاپ، مزیت های مختلفی برای کسب و کار دارد.

شاید به دلیل آشنا نبودن با این فضا و یا به دلیل این که تازه وارد این عرصه شده اید، با این مزیت ها آشنا نباشید. به همین جهت، توصیه می کنیم ابتدا این مطلب را با دقت مطالعه کرده و سپس با تحقیق و بررسی، فضای کار اشتراکی مناسبی برای کسب و کار خود پیدا کنید.

انتخاب مناسب برای استارتاپ ها 5345647564213212

آشنایی با ویژگی های فضای کار اشتراکی

فضای کار اشتراکی، فضایی است که در آن چندین تیم و استارتاپ در حال فعالیت است. این فضاها به قشر خاصی اختصاص ندارد و کسب و کارها به صورت انفرادی و یا جمعی، می توانند در این محیط حضور داشته باشند. لزومی ندارد تا زمینه فعالیت این کسب و کارها با هم یکی باشد. برنامه نویسان، فریلنسرها، استارتاپ ها، نویسنده، دانشجویان و … همگی می توانند به صورت همزمان در این محیط حضور داشته و به کسب و کار خود رسیدگی کنند. شاید تصور کنید که هر کسب و کار و استارتاپی می تواند در هر فضای کار اشتراکی فعالیت کند، خیر این گونه نیست. این کسب و کارها باید به دنبال محیطی باشند تا با شرایط و نیازهای کسب و کار، متناسب باشد. انتخاب فضای کار اشتراکی مناسب برای استارتاپ مزایایی به شرح زیر برای آنها به ارمغان خواهد آورد.

امکانات فضای کار اشتراکی

استارتاپ ها برای این که کار خود را آغاز کنند به یک سری تجهیزات و امکانات نظیر رایانه، پرینتر، اینترنت، میز و صندلی و … نیاز دارند. برای تهیه این تجهیزات باید هزینه زیادی صرف شده و اعضای تیم، وقت مناسبی را به آن اختصاص دهند. این در حالی است که ممکن است استارتاپ با محدودیت سرمایه مواجه باشد. فضاهای کار اشتراکی بستری را فراهم کرده اند تا این کسب و کارها بتوانند به هر آنچه نیاز دارند به راحتی دسترسی داشته باشند؛ بنابراین دیگر نیاز نیست تا در بازار بگردید و این تجهیزات را خریداری کنید.

حضور در محیطی پویا

محیط فضای کار اشتراکی، جوی پویا و سرزنده دارد. به همین خاطر آن دسته از کسب‌وکارهایی که در چنین فضاهایی حضور پیدا می کنند، تقویت شده و با روحیه بالایی به کار خود ادامه می دهند. در این محیط، کسب و کارهایی با زمینه کاری مختلف فعالیت دارند و هر کدام از اعضای آن دارای تخصص ویژه ای هستند. شما می توانید با این افراد، شبکه های ارتباطی برقرار کرده و از تخصص ها و دانش همدیگر بهره بگیرید. حضور در چنین فضای صمیمی و گرم، انرژی شما را دو چندان خواهد کرد.

انتخاب مناسب برای استارتاپ ها 57896456213

امکانات برگزاری جلسات و رویدادها

با انتخاب فضای کار اشتراکی مناسب برای استارتاپ، شما و اعضای تیم تان خواهید توانست در رویدادهایی که در این محیط ها برگزار می شود حضور پیدا کنید. این امر موجب افزایش اطلاعات و گسترده شدن ارتباطات تان می شود. در این رویدادها شما می توانید با سرمایه گذاران مختلفی آشنا شوید و به راحتی برای کسب و کار خود، سرمایه گذار پیدا کنید. در ضمن در محیط کار اشتراکی، اتاق هایی تعبیه شده است که امکان برگزاری جلسات تیم را به شما می دهد.

برخورداری از امکانات با هزینه کم

جالب است بدانید که در فضای کار اشتراکی، لازم نیست برای برخورداری از این تجهیزات و امکانات، هزینه زیادی پرداخت کنید. آن چه باعث شده تا این فضاها برای استارتاپ ها مناسب باشد، همین موضوع است، زیرا این کسب و کارها می توانند با هزینه کم، صاحب امکانات و تجهیزات مناسب شوند.

انعطاف پذیری فضا

مزیت دیگری که با انتخاب فضای کار اشتراکی مناسب برای استارتاپ می توانید از آن بهرمند شوید این است که با گسترش کسب و کار، دیگر نیازی نیست تا به دنبال جایی بزرگتر باشید، زیرا این فضاها دارای انعطاف پذیری بوده و هر چه بر تعداد اعضای تیم تان اضافه شود، می توانید بر تعداد میز و صندلی و دیگر امکانات خود بیافزایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *