راهکارهای رقابت استارتاپ ها با غول های صنعتی

راهکارهای رقابتی استارتاپ ها 654123464523

رقابت با غول های بزرگ صنعتی، یکی از چالش هایی است که اکثر استارتاپ ها با آن روبرو هستند. استارتاپ های نوپا در این فکرند که چگونه با وجود غول های صنعتی می توانند جایی در بازار برای خود باز کنند. این صنایع با سال ها فعالیت و تجربه توانسته اند جایگاه خوبی در بازار پیدا کنند. حال آن که استارتاپ های کوچک که تازه شروع به کار کرده اند باید مسیر طولانی را طی کنند تا به جایگاه آنها نزدیک شوند؛ اما این کسب و کارها می توانند با اتخاذ سیاست های مؤثر، در مدت زمانی کمی به یکی از کسب و کارهای موفق تبدیل شده و حتی برای این غول های صنعتی، دردسرساز شوند. تنها راه موفقیت در حضور این صنایع، استفاده از راهکارهای رقابتی استارتاپ ها می باشد. اگر از این راهکارها بی خبر هستید با ما همراه باشید تا مسیر موفقیت را به خوبی طی کنید.

راهکارهای رقابتی استارتاپ ها 654123464523

آشنایی با مزیت های رقابتی

اولین راهکار رقابتی این است که مزیت های رقابتی استارتاپ خود را براندازی کرده و آنها را پیدا کنید. البته برای این کار، بهتر است ابتدا سراغ بررسی نقاط قوت غول های صنعتی بروید. آنها دارای منابع بسیار از لحاظ پول، پرسنل و سرمایه اجتماعی هستند. در ضمن به دلیل داشتن منابع بسیار، می توانند به خوبی محصولات خود را تبلیغ کرده و بازاریابی کنند. این صنایع در طول این سال ها توانسته برندهای معروف و معتبری را در بازار ایجاد کرده و مشتریان ثابت خود را پیدا کنند.

به دلیل نبود محدودیت های مالی، می توانند فناوری های پیشرفته ای را خریداری کرده و در تولید محصولات و ارائه خدمات خود از آنها استفاده کنند؛ اما در عوض تمام این موارد، استارتاپ ها نیز امتیازات ویژه ای دارند. این کسب و کارها به دلیل این که ساختار رسمی ندارند می توانند به سرعت با تغییرات بازار، هماهنگ شوند. استارتاپ ها بر خلاف صنایع بزرگ، دارای ویژگی کار تیمی هستند. در شرکت های بزرگ شاهد این هستیم که جو خاص اداری در محیط کار، جریان دارد؛ اما در استارتاپ ها خبری از این نوع فضا نیست و همه اعضا در کنار هم کار می کنند. این راهکارهای رقابتی استارتاپ ها کمک می کنند تا اعضا، شناخت فردی بهتری داشته باشند و تجربه بیشتری کسب کنند. در ضمن استارتاپ ها قادرند محصولات و خدمات خود را متناسب با نیاز مشتریان تغییر دهند. این موضوع باعث رضایت بیشتر مشتریان خواهد شد.

راهکارهای رقابتی استارتاپ ها 64651323541000

برخوداری از بک اند بالا

یکی از زمینه هایی که استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا می توانند به خوبی در آن رشد کرده و عملکرد خوبی داشته باشند داشتن بک اند بالا است. یک استارتاپ می تواند از نرم افزارهایی که دارای طراحی درجه یکی بوده و قابل اعتماد است استفاده کند. با استفاده از این نرم افزارهای مبتنی بر وب، این کسب و کارها می توانند به صورت 24 ساعته با مشتریان در ارتباط بوده و از نظرات و پیشنهادات آنها استفاده کنند.

بازاریابی موفق

یکی دیگر از راهکارهای رقابتی استارتاپ ها این است که بخش خاصی از بازار را مد نظر قرار داده و بازاریابی مناسبی انجام دهند. به این ترتیب این کسب و کارها می توانند مشتریان ثابت خود را پیدا کرده و خرید و فروش سریعی را تجربه کنند.

همکاری با رقبا

شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم یکی از راهکارهای رقابتی استارتاپ ها این است که با شرکت ها و غول های رقیب خود، مشارکت کنند. این کار کمک می کند تا هر دو این کسب و کارها بتوانند کیفیت محصولات و خدمات خود را ارتقا داده و رضایت مصرف کنندگان را به دست آورند. این راهکار برای آن دسته از استارتاپ هایی که احتمال شکست آنها وجود دارد بسیار مناسب است، زیرا می توانند از شکست فرار کرده و زیر سایه برند این صنایع، به فعالیت خود ادامه دهند.

ارائه خدمات و محصولات باکیفیت

مهمترین راهکارهای رقابتی استارتاپ ها با شرکت ها صنعتی بزرگ این است که خدمات و محصولاتی با کیفیت بی نظیر به مشتریان خود ارائه کنند. مشتریان، جلب محصولاتی می شوند که بتواند نیازهای آنها را به خوبی برطرف نموده و در عین حال، مقرون به صرفه باشد؛ بنابراین اگر به دنبال این هستید که با غول های صنعتی رقابت کنید و در این رقابت، پیروز شوید حتماً باید بتوانید رضایت مشتریان خود را با ارائه محصولات و خدمات باکیفیت، جلب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *