روش درست تبلیغ استارتاپ ها

روش درست تبلیغ استارتاپ ها 654851468545

تبلیغات، یکی از روش هایی است که استارتاپ و دیگر کسب و کارها از آن استفاده کرده و محصولات و خدمات خود را به مصرف کنندگان معرفی می کنند. در گذشته، تبلیغات به صورت محدود انجام می شد و مشتریان با دیدن این تبلیغات، جذب محصولات شده و آنها را خریداری می کردند؛ اما امروزه خبری از این اتفاقات نیست. طبق نظر کارشناسان، امروزه روش درست تبلیغ استارتاپ ها تغییر کرده است. شاید از خود بپرسید تبلیغات چگونه تغییر می کنند؟ این تغییرات دارای دو وجه هستند. به این معنا که امروزه در تبلیغات، بیشتر به استفاده از اطلاعات و تجزیه و تحلیل آنها و همچنین استفاده از تاکتیک های متنوع، توجه می شود.

وجه دوم این تغییرات مربوط به بودجه بندی تبلیغات است. به این صورت که صاحبان کسب و کارها باید با مدیریت این تبلیغات، درصدد مدیریت هزینه ها باشند. امروزه برای انجام درست تبلیغات، از روش های مختلفی استفاده شده و به موارد زیادی توجه می شود. از جمله این موارد می توان به موضوعات زیر اشاره کرد:

روش درست تبلیغ استارتاپ ها 654851468545

برندسازی تأثیرگذار

اصولاً در شرکت ها و کسب و کارها، بر اساس بودجه ای که در دست است تعیین می شود چه کارهایی باید انجام داد. شرکت ها و برندهای موفق با داشتن سال ها تجربه، به این نتیجه رسیده اند که حجم بزرگی از بودجه باید صرف افزایش تأثیرگذاری بر روی کارکنان و مصرف کنندگان اصلی محصولات شرکت ها شود. امروزه شرکت ها و برندهای بزرگ با اختصاص بخشی از بودجه خود به حمایت از کارمندان در مواقع بحرانی، باعث شده اند تا برندسازی آنها با تأثیرات بیشتری همراه باشد. در واقع می توان گفت که یک روش درست تبلیغ استارتاپ ها این است که تأثیرگذاری برند خود را افزایش دهند.

اگر بخواهیم از برندسازی تأثیرگذار چند کسب و کار معتبر جهانی مثالی بزنیم باید به شرکت های J&J و Johnson & Johnson اشاره کنیم. این دو برند با اختصاص بخش بزرگی از بودجه خود به کمک کردن به کارمندان خود در جریان طوفان بزرگی که رخ داد، توانستند به آنها در جبران زیان های وارده کمک کنند. این شرکت ها و استارتاپی هایی از این قبیل می توانند با تلاش هایی که در این زمینه انجام می دهند به حفظ کارمندان و افزایش تأثیرگذاری برند خود، کمک بی نظیری نمایند.

روش درست تبلیغ استارتاپ ها 2564586543245345

توجه بیش از پیش به مشتریان

همان گونه که در بخش قبل هم گفته شد، امروزه روند تبلیغات استارتاپ ها به صورت کلی تغییر کرده است. از این رو متولیان تبلیغات استارتاپ ها باید این موضوع را مد نظر داشته باشند. اگر کسب و کارها به دنبال یافتن روش درست تبلیغ استارتاپ ها هستند باید به این موضوع دقت کنند که در حال حاضر، مشتریان به عنوان تعیین کننده اصلی، نقش ایفا می کنند. در گذشته، مشتریان با مشاهده تبلیغات برندهای مختلف، تصمیم می گرفتند که محصول مورد نظر را از چه برندی خریداری کنند؛ اما امروزه مشتریان محصولات تبلیغ شده را بررسی می کنند و دقت می کنند که در تبلیغات، چه اطلاعاتی ارائه شده است. سپس بر اساس نحوه عملکرد برند، اقدام به خریداری محصول و یا استفاده از خدمات آن می گیرند.

بر اساس مطالبی که گفته شد، استارتاپ های موفق در تبلیغات خود، pr و csr را با هم ترتیب کرده و جایگاه برند را در کنار اطمینان از ارتباط مؤثر با مردم، حفظ می کنند. به این ترتیب امروزه استارتاپ ها به جای تبلیغات پر زرق و برق، به تبلیغ بر اساس اطلاعات موجود و همچنین چگونگی دریافت و انتشار اطلاعات، روی آورده اند.

توجه به انجام مسئولیت های اجتماعی

شما باید به عنوان استارتاپی که در جامعه ای در حال فعالیت هستید به مسئولیت های اجتماعی نیز توجه کنید. در جهان امروز، افراد به دنبال برندهایی هستند که در تعامل و ارتباط با مردم باشند. از این رو بهترین روش درست تبلیغ استارتاپ ها این است که کسب و کارها از مسئولیت های اجتماعی غافل نشوند. اگر به عنوان یک کسب و کار کوچک فعالیت دارید و امکانات و منابع مالی شرکت و برندهای بزرگ را در اختیار ندارید، نباید از حرکت بایستید. عملکرد شما در جامعه باید به گونه ای باشد که برند شما همواره در ذهن ها بماند؛ یک تبلیغ ساده ممکن است چند روزی در اذهان عمومی باقی بماند؛ اما یک عملکرد شایسته می تواند تأثیری شگفت انگیز در خاطره ها داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *