مزیت های رقابتی استارتاپ ها

مزیت های رقابتی استارتاپ ها 78654534541217896941

امروزه استارتاپ های کوچک و نوپایی در حال تشکیل هستند که بسیاری از آنها دغدغه رقابت با شرکت های بزرگ صنعتی را دارند. کارشناسان و افراد با تجربه در زمینه این نوع کسب و کارها، پیشنهاد می کنند تا استارتاپ مزیت های رقابتی خود را شناسایی کنند. به این ترتیب استارتاپ ها می توانند استراتژی مناسبی در مقابل این غول های صنعتی اتخاذ کرده و روند رو به رشد خود را به راحتی ادامه دهند. مزیت های رقابتی به آن دسته از ویژگی هایی گفته می شود که استارتاپ، دارای آن بوده و با تقویت آنها می تواند اوضاع را بهبود ببخشد. در ادامه این مطلب، مزیت های رقابتی استارتاپ ها را بیان خواهیم کرد تا راهنمایی باشد برای کسب و کارهای نوپایی که این توانایی را در خود می بینند تا با شرکت ها و برندهای مطرح، رقابت کنند.

کار تیمی

زمانی که به یک اداره و یا یک شرکت وارد می شوید متوجه خواهید شد که در این مراکز، فضای کاری خاصی برقرار است. این شرکت ها و ادارات متشکل از بخش های مختلفی هستند که هر کدام از آنها، برای انجام کارهای خاصی، اختصاص یافته اند. از این رو، ممکن است کارمندان یک بخش با کارمندانی که در بخش دیگر کار می کنند آشنایی نداشته باشند. این در حالی است که در کسب و کارهای نوپا، این نوع فضای کاری وجود ندارد. در استارتاپ ها، تمامی اعضا همدیگر را می شناسند و در تعامل با هم، کار را پیش می برند. این موضوع باعث شده تا افراد به صورت مؤثر با هم در ارتباط بوده و بهره وری خود را تا حد ممکن بالا ببرند. کار تیمی را می توان جزو ویژگی های بازر استارتاپ ها دانست که مزیت هایی از جمله موارد زیر را برای این کسب و کارها به ارمغان می آورد.

مزیت های رقابتی استارتاپ ها 78654534541217896941

  • بالا رفتن سطح تجربیات

همان گونه که گفته شد، کار تیمی را می توان یکی از مزیت های رقابتی استارتاپ ها به حساب آورد، زیرا این امر سبب می شود تا افراد با کار در کنار یکدیگر، تجربه زیادی کسب کرده و در آینده از این تجربیات استفاده کنند.

  • افزایش شناخت فردی

به دلیل این که در استارتاپ ها، افراد قادرند استعدادهای خود را در معرض دید قرار دهند، شناخت فردی افراد، افزایش خواهد یافت. این امر در بالا رفتن اعتماد به نفس اعضا، نقش مهمی دارد.

هویت

تعداد اعضای استارتاپ ها، محدود است. این افراد ممکن است حقوق کمی داشته باشند؛ اما به دلیل آزادی عمل بیشتر، از کار خود رضایت دارند. آنها درصدد دست یابی به هویتی در برند خود هستند. از این رو در تولید محصولات و ارائه خدمات، خلاقیت های خاصی را به کار می گیرند. به همین دلیل نیز مورد توجه مشتریان هستند و روند رشد آنها، سریع تر اتفاق می افتد.

قیمت گذاری رقابتی

یکی دیگر از مزیت های رقابتی استارتاپ ها، قیمت گذاری رقابتی آنها است. در شرکت های بزرگ بر اساس پارامترهای مختلفی، قیمت محصولات و خدمات تعیین می شود؛ اما در استارتاپ ها به دلیل این که تعداد اعضا کم است و هزینه های آن نسبت به برندهای بزرگ، کمتر است، قیمت گذاری راحت تر انجام می شود. استارتاپ ها می توانند بر سر قیمت محصولات و خدمات، مذاکره کرده و به این ترتیب، قیمت ها را به گونه ای تعیین کنند که موجب رضایت کامل مشتریان شود.

مزیت های رقابتی استارتاپ ها 89663207452

اصلاح محصولات و خدمات

شرکت های بزرگ، حجم زیادی از محصولات را در سریع ترین زمان ممکن، تولید کرده و به بازار عرضه می کنند. این در حالی است که در استارتاپ ها، این روند با سرعت کمتری اتفاق می افتد. از این رو استارتاپ ها فرصت این را دارند که محصولات و خدمات خود را بر اساس بازخوردهایی که از سوی مشتریان دریافت می کنند تغییر داده و اصلاح کنند.

چابکی

یکی از ویژگی هایی که استارتاپ ها دارند این است که فاقد ساختار رسمی هستند. این موضوع به یکی از مزیت های رقابتی استارتاپ ها تبدیل شده است. زیرا این موضوع باعث شده است تا هیچ محدودیتی در پیاده سازی ایده های خود نداشته باشند؛ بنابراین می توانند به سرعت و با دقت زیاد با تغییرات بازار، تطابق پیدا کنند. استارتاپ ها قادرند هر کاری که در مسیر پیشرفت کسب و کار خود مفید می دانند را به راحتی اجرا کنند. به همین دلیل می توان گفت که استارتاپ ها بسیار چابک هستند. از این رو زمانی که تغییراتی نظیر ورود یک فناوری جدید، در بازار رخ دهد به سرعت خود را با آن تطبیق می دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *