آیا فضای کار اشتراکی برای کسب و کار شما مناسب است؟

فضای کار اشتراکی مناسب 645241464561

امروزه جوانان خلاق بسیاری هستند که ایده هایی خلاقانه پیدا کرده و درصدد راه اندازی یک استارتاپ یا کسب و کاری جدید هستند. بزرگترین دغدغه ای که این افراد و تیم آنها دارند، پیدا کردن محیطی مناسب برای کار است. از آن جایی که هزینه اجاره دفتر و تأمین تجهیزات و وسایل مورد نیاز، بسیار بالا است، این موضوع به یک مشکل بزرگ تبدیل می شود؛ اما با وجود فضاهای اشتراکی متعددی که در شهرها وجود دارد این موضوع، خود به خود حل می شود. این تیم ها می توانند با عضویت در یک فضای کار اشتراکی مناسب هم هزینه های خود را کاهش دهند و هم زمینه ای مناسب برای تعامل و همکاری با دیگر گروه ها و کسب و کارها به وجود آورند.

فقط باید بررسی و تحقیق کنید تا مطمئن شوید که فضای اشتراکی که انتخاب کرده اید از هر جهت، مناسب شما است یا خیر. برای اطمینان از این موضوع باید موارد زیر را بررسی کنید.

فضای کار اشتراکی مناسب 645241464561

چه تعداد تیم در فضای اشتراکی حضور دارد؟

زمانی که تیم های مختلفی در یک فضای کار اشتراکی جمع می شوند می توانند با هم در تعامل بوده و از انرژی مثبت هم استفاده کنند. به همین جهت باید بررسی کنید که در فضایی که انتخاب نموده اید چه تعداد گروه وجود دارد و فعالیت آنها به چه صورت است. برخی از فضاهای کاری مشترک، نظارت دقیقی بر این که گروه ها چه تایمی در این فضا حضور دارند و یا این که فعالیت آنها به چه صورت است، ندارند.

این موضوع باعث می شود تا نظم فضای اشتراکی به هم خورده و برخلاف تأثیر مثبت، تیم ها روحیه خود را نیز از دست بدهند. از این رو برای پیدا کردن فضای کار اشتراکی مناسب کسب و کار خود، به دنبال فضاهایی باشید که قوانین در آن به خوبی رعایت شده و استارتاپ ها و دیگر مشاغل با روحیه و انرژی بالایی در حال کار باشند. این موضوع به تیم شما نیز انگیزه خواهد داد.

فضای کار اشتراکی مناسب 541546512531453

نقاط مشترک کسب و کارتان با تیم های دیگر چیست؟

همانگونه که گفته شد، جوی که در محیط کار اشتراکی جریان دارد می تواند بر کسب و کار شما نیز تأثیر بگذارد. تیم ها در این فضاها با هم در ارتباط هستند و از نظرات همدیگر نیز استفاده می کنند، ساعاتی را با هم به گفتگو می نشینند و از تجربیات خود سخن می گویند؛ پس لازم است بررسی کرده و نقاط مشترک کسب و کار خود را با دیگر تیم ها پیدا کنید. اگر با تیم های حاضر در این مجموعه، وجه مشترکی نداشته باشید قطعاً ترک این محیط به نفع شما است. برای یافتن نقاط مشترک می توانید با تیم ها صحبت کرده و در مورد فعالیت آنها، بازار کار این مشاغل و … اطلاعاتی به دست آورید. البته باید توجه داشته باشید که این کار را قبل از ثبت درخواست برای عضویت در این فضاها انجام دهید. در صورتی که با استارتاپ های حاضر در آن محیط، وجه اشتراکی نداشتید، سراغ فضاهای دیگر بروید.

می توانید با شرایط جدید سازگار شوید؟

یکی دیگر از مواردی که برای یافتن فضای کار اشتراکی مناسب باید بررسی کنید این است که آیا می توانید با شرایط این فضاها، سازگار شوید یا خیر. از آن جایی که اغلب افرادی که وارد فضای کار اشتراکی می شوند قبلاً کارهای خود را در منزل انجام می دادند، نیاز به یک شرایط ایده آل دارند. برای مثال برخی از این کسب و کارها نیاز به محیطی آرام و به دور از سر و صدا دارند یا برخی افراد تمایل دارند در هر ساعت از شبانه روز کار کنند؛ بنابراین باید قبل از این که وارد فضایی شوید، شرایط این مجموعه را بررسی کنید تا بدانید که چه آزادی عمل هایی دارید و یا چه کارهایی را نمی توانید انجام دهید. اگر این شرایط با روحیات و خلقیات شما سازگار بودند می توانید در این فضا وارد شده و کار کنید.

چه امکاناتی نیاز دارید؟

هر کسب و کار به یک سری تجهیزات و امکانات نیاز دارد. شما نیز باید تمامی امکانات و تجهیزاتی که نیاز دارید را لیست کنید و زمانی که برای عضویت در محیط های کاری مشترک اقدام می کنید بر اساس آن، امکانات محیط را بررسی کنید. چنانچه این فضاها بتوانند تمامی تجهیزات مورد نیاز شما را با قیمت مناسب در اختیار استارتاپ قرار دهند، مطمئن باشید که این فضا، فضای کار اشتراکی مناسب برای کسب و کارتان می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *