نکات مهم در طراحی فضای کار اشتراکی

نکات مهم در طراحی فضای کار اشتراکی 6847565452110322977

یکی از مواردی که باید قبل از راه اندازی فضای کار اشتراکی به آن توجه کرد طراحی آن است. طراحی این فضا باید به گونه ای باشد که پاسخ گوی نیاز تیم ها و استارتاپ های حاضر در آن باشد. علاوه بر آن باید بتواند متناسب با وضعیت مالی کسب و کارها، امکانات مورد نظر را در اختیار آنها قرار دهد. هدف از نگارش این مطلب، بررسی نکات مهم در طراحی فضای کار اشتراکی است. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید و از این نکات، اطلاع پیدا کنید.

داشتن پریزهای زیاد

دسترسی داشتن به برق در فضای کار اشتراکی از مهمترین نیازها می باشد. در طراحی این فضاها باید پریزهای زیادی تعبیه شده باشد. در صورتی که امکان دسترسی به پریز در تمام قسمت های محیط کار اشتراکی فراهم شده باشد افرادی که در آن حضور دارند برای یافتن پریز و دسترسی داشتن به برق برای اتصال لپ تاپ، شارژ گوشی همراه، به کار انداختن پرینتر و … به مشکل برنخواهند خورد.

وجود نور کافی

سعی کنید در طراحی فضای کار اشتراکی، توزیع مناسب نور در تمامی قسمت ها را جدی بگیرید. برای این کار می توانید از دیوارهای شیشه ای استفاده کنید. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که بر روی این دیوارها باید پرده هایی نازک نیز تعبیه کنید؛ زیرا استارتاپ ها و تیم های کاری دیگر به این دلیل در این فضا کار می کنند که حریمی خصوصی داشته باشند. با تعبیه این پرده به آنها اجازه می دهید تا در صورت نیاز، این پرده ها را کشیده و حریمی برای کسب و کار خود ایجاد کنند. این مورد از نکات مهم در طراحی فضای کار اشتراکی به حساب می آید.

توجه به تهویه مناسب هوا

در فضای کار اشتراکی، تیم ها و افراد زیادی حضور دارند که با هم در یک فضای مشترک، کار می کنند. به همین سبب هم در طراحی این فضا باید به تهویه هوا نیز توجه جدی شود. از پنجره ها و دستگاه های تهویه هوا استفاده کنید. البته شاید به دلیل سر و صدایی که در بیرون از این فضا وجود دارد نتوان پنجره ها را باز نمود، پس سعی کنید از دستگاه هایی که به صورت بی صدا و با مصرف انرژی کمتر، هوای محیط را تهویه می کنند استفاده کنید.

نکات مهم در طراحی فضای کار اشتراکی 6847565452110322977

وجود اثاثیه مورد نیاز

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی فضای کار اشتراکی، خرید اثاثیه ضروری برای این فضا می باشد. برای تهیه این وسایل باید لیستی از اثاثیه ضروری تهیه کنید. ابعاد وسایل را در نظر داشته باشید و به این موضوع توجه کنید که چه دستگاهی را باید در کدام قسمت، قرار دهید. به کارایی این اسباب و اثاثیه توجه کرده و بر اساس نیازهایی که دارید خرید خود را انجام دهید. توجه به ظاهر و زیبایی آنها را نیز فراموش نکنید. این اسباب و وسایل هستند که به فضای کار اشتراکی، جلوه می دهند.

وجود بخش های متعدد

وجود فضایی با بخش های مختلف، سبب می شود تا کارایی این فضاها افزایش یافته و استقبال از آنها زیاد باشد. بخش هایی را برای کار افراد در نظر بگیرید. بخش هایی را هم تعیین کنید که افراد بتوانند در آنها به راحتی با هم صحبت کرده یا سرگرم شوند. این موضوع باعث می شود تا به هنگام خستگی، افراد بتوانند با مراجعه به این بخش ها، روحیه خود را بازیابی کرده و دوباره بر سر کار حاضر شوند. تعیین بخشی برای آشپزی و بازی نیز می تواند بسیار کارآمد باشد.

نکات مهم در طراحی فضای کار اشتراکی 51454634543

داشتن بخشی به عنوان فضای باز

از نکات مهم در طراحی فضای کار اشتراکی می توان به طراحی بخشی به عنوان فضای باز اشاره نمود. از آن جایی که در این فضاها، همه مشغول کارند و تقریباً در یک محیط بسته حضور دارند وجود فضای باز می تواند سهم بسازیی در رفع انزوای کارکنان داشته باشد. اگر فضای کار اشتراکی دارای فضایی نظیر حیاط باشد تیم ها و استارتاپ ها می توانند با روحیه چندین برابری به کارهای خود رسیدگی کنند.

وای فای و اتصالات را جدی بگیرید

وجود وای فای و اتصالات سخت افزاری، از نیازهای فضای کار اشتراکی است؛ بنابراین برای جذب تیم ها و کسب و کارهای حرفه ای، نیاز است که این امکانات را در فضای کار اشتراکی، تأمین کنید. البته شاید این امکانات، موجب افزایش هزینه راه اندازی فضای کار اشتراکی شود؛ اما این موضوع را نیز مد نظر داشته باشید که در جذب مشتری، بسیار مؤثر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *