نحوه انتخاب فضای کار اشتراکی

نحوه انتخاب فضای کار اشتراکی 6546541221354132123

فضای کار اشتراکی، زمینه ایده آل برای فعالیت استارتاپ ها و سایر کسب و کارهای نوپا، فراهم کرده است. این فضاها دارای ویژگی هایی می باشند که می توانند در موفقیت این کسب و کارها نقش مهمی داشته باشند. با توجه به این موضوع و همچنین استقبال بی نظیر استارتاپ ها، فریلنسرها و  دیگر کسب و کارها، امروزه فضاهای اشتراکی بسیاری تأسیس شده اند. هر کدام از این فضاها دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده و خدمات متمایزی را به مشتریان خود ارائه می دهند. پس باید در نحوه انتخاب فضای کار اشتراکی مناسب برای کسب و کار خود، دقت کرده و نکات مهمی را مد نظر داشته باشید. این نکات به شرح زیر می باشند:

بررسی نیازها

اولین کاری که در انتخاب فضای کار اشتراکی باید انجام دهید این است که نیازهای کسب و کار خود را سنجیده و لیستی از آنها تهیه کنید. این امر سبب می شود تا بتوانید به هنگام مراجعه به فضاهای کار اشتراکی، با توجه به این نیازها، خدمات آنها را بررسی کنید و محیطی مناسب با نیازهایی که دارید را انتخاب نمایید.

نحوه انتخاب فضای کار اشتراکی 6546541221354132123

بررسی خدمات فضای کار اشتراکی

زمانی که به فضای کار اشتراکی مراجعه می کنید باید خدماتی که در این فضاها در اختیار کسب و کارها قرار می گیرد را بررسی نمایید. برخی از این امکانات در تمامی فضاهای کار اشتراکی ارائه می شوند. به عنوان مثال، میز و کار اختصاصی یا اشتراکی، اینترنت پر سرعت و مواردی از این قبیل را می توان در تمامی این فضاها یافت؛ اما بعضی از امکانات در برخی از آنها به مشتریان ارائه می شوند. به منظور آشنایی با نحوه انتخاب فضای کار اشتراکی باید این امکانات را بررسی کرده و سپس تصمیم گیری کنید. اگر کسب و کار شما به گونه ای است که به اتاق کنفرانس، دستگاه هایی چون پرینتر اختصاصی و … نیاز دارید باید فضایی را انتخاب نمایید که این تجهیزات و امکانات را به شما ارائه کنند.

بررسی محیط فضای کار اشتراکی

برای این که بتوانید کسب و کار خود را توسعه داده و به سود دهی برسانید باید فضایی را انتخاب کنید که دارای جوی مناسب بوده و با سلیقه شما متناسب باشد. به همین سبب باید ویژگی های محیطی فضای کار اشتراکی را مد نظر قرار داده و بر اساس آنها، یک محیط مناسب را انتخاب کنید. چیدمان فضا، طراحی داخلی، وضعیت نورگیری و تهویه محیط، از جمله این موارد می باشند. در ضمن بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است مشخص شده افرادی که بتوانند به هنگام کار، جای خود را تغییر دهند دارای بهره وری بیشتری هستند. از این رو بهتر است در نحوه انتخاب فضای کار اشتراکی به انعطاف پذیری فضا نیز توجه کنید.

همچنین توصیه می شود با توجه به روحیات خود و اعضای تیم استارتاپی، محیطی را انتخاب نمایید که در آن به قوانین تعیین شده احترام گذاشته شود و تیم ها رابطه خوبی با هم داشته باشند. این امر موجب می شود تا با استارتاپ های دیگر در تعامل بوده و از تجربه و تخصص آنها نیز استفاده کنید.

 

نحوه انتخاب فضای کار اشتراکی 45643546987452010

توجه به در دسترس بودن فضای کار اشتراکی

به محل فضای کار اشتراکی نیز توجه کنید. این که محل فضای کار اشتراکی به وسایل نقلیه یا ایستگاه های اتوبوس و مترو نزدیک باشد می تواند دسترسی شما را به این محیط، راحت تر کند. پس این موضوع را نیز مد نظر داشته باشید. زیرا باعث می شود به سهولت به این فضاها مراجعه کرده و در هر ساعتی از شبانه روز، مسیر فضای کار اشتراکی تا منزل را با امنیت و خیال راحت، طی کنید.

بررسی هزینه فضای کار اشتراکی

بررسی هزینه فضای کار اشتراکی، از مهمترین عواملی است که در نحوه انتخاب فضای کار اشتراکی تأثیر می گذارد. همان گونه که در بخش قبل هم گفته شد، هر کدام از فضاهای کار اشتراکی، خدمات متفاوتی را در اختیار کسب و کارها قرار می دهند. به همین سبب نیز هزینه اجاره این فضاها نیز با هم فرق دارد. از آن جایی که کسب و کارهای نوپا در مراحل اولیه شروع فعالیت های خود، سرمایه آن چنانی ندارند باید به هزینه این فضاها توجه نموده و فضای کاری را انتخاب کنند که هزینه مناسبی گرفته و امکاناتی قابل قبولی ارائه می دهند. به این ترتیب، بدون هیچ مشکلی می توانید کار خود را شروع کرده و در محیطی دلنشین، به فروش محصولات و ارائه خدمات استارتاپی بپردازید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *