نکاتی که قبل از ورود به فضای کار اشتراکی باید بدانید

ورود به فضای کار اشتراکی 5232.123132

یکی از موضوعات داغی که امروزه در فضای کسب و کارها با آن مواجه هستیم، ورود به فضای کار اشتراکی است. این فضا، امکانات لازم برای ادامه کسب و کار را در اختیار شما قرار داده و شرایطی ایده آلی فراهم می کند تا شما بتوانید با دیگر استارتاپ ها در تعامل باشید؛ اما این را فراموش نکنید که ورود به این فضاها، مستلزم این است که با برخی نکات راجع به فضای کار اشتراکی آشنا شوید. اگر با اطلاعات کامل و دانش کافی وارد این فضا شوید به سرعت با آن سازگار شده و می توانید به رشد روز افزون کسب و کار خود کمک کنید. در صورتی که بدون آگاهی از این نکات بخواهید در این فضاها، شروع به کار کنید قطعاً با مشکلات جدی روبرو خواهید شد. این نکات عبارتند از:

آشنایی با مفهوم فضای کار اشتراکی

یکی از نکاتی که قبل از وارد شدن به فضای کار اشتراکی باید با آن آشنا شوید مفهوم این فضا است. اگر تعریف دقیق از این فضاها داشته باشید یقیناً می توانید فضای کار اشتراکی مورد نظر خود را با دقت انتخاب کنید و ورود به فضای کار اشتراکی برای شما موفقیت آمیز باشد. فضای کار اشتراکی به فضایی گفته می شود که در آن، یک فضا به صورت مشترک در اختیار تیم ها و افراد بسیاری قرار می گیرد. شما در این فضا به امکانات فیزیکی مورد نیاز در کسب و کار خود دسترسی خواهید داشت و در قبال آن باید هزینه ای پرداخت نمایید. امکانات این فضاها شامل مواردی همچون میز و صندلی یا اتاق کار اختصاصی، اینترنت پرسرعت، لوازم پذیرایی و اتاق کنفرانس می باشد.

ورود به فضای کار اشتراکی 5232.123132

آگاهی از فرهنگ فضای کار اشتراکی

شاید با تعریفی که در قسمت قبل در مورد فضای کار اشتراکی ارائه شد تصور کنید که این فضاها به نوعی دفتر کار محسوب می شود. به همین سبب هم فکر کنید فرهنگ این فضا با فرهنگ دفاتر معمولی کار، یکی است؛ اما باید بگوییم که این طور نیست. شما با ورود به فضای کار اشتراکی متوجه خواهید شد که فرهنگ این گونه فضاها با دیگر مراکز کسب و کار فرق دارد. فرهنگ این فضاها بر پایه زندگی و کار در یک گروه بزرگ، تعیین می شود. شما باید روحیه جمعی داشته باشید و بتوانید با دیگر گروه ها و تیم های استارتاپی که در این فضا مشغول به کار هستند تعامل برقرار کنید. هر کدام از فضاهای کار اشتراکی، قوانین خاص خود را دارند. در اکثر این فضاها، بلند حرف زدن، تجاوز به حقوق دیگران و … به نوعی بی فرهنگی محسوب می شود.

ورود به فضای کار اشتراکی 3541512545451

آشنایی با ویژگی های فضای کار اشتراکی

علاوه بر مواردی که در بخش های قبلی عنوان شد آشنایی با ویژگی های فضای کار اشتراکی می تواند کار در این مراکز را برای شما راحت تر کرده و مسیر موفقیت شما را هموار نماید. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • الگوی عضویت و پرداخت اجاره بها در فضاهای کار اشتراکی مختلف با هم فرق می کند. برخی از فضاهای کار اشتراکی بر اساس خدماتی که در اختیار شما قرار می دهند و تعداد روزهایی که قرار است در این فضا مشغول به کار شوید از شما حق عضویت دریافت می کنند. این در حالی است که برخی دیگر از این مراکز به هنگام ورود به فضای کار اشتراکی مبلغی به عنوان حق اشتراک ثابت از مشتریان دریافت می نمایند.
  • از دیگر ویژگی های این فضاها می توان به ارائه خدمات متفاوت اشاره نمود. در این مراکز بر اساس نیاز شما، امکانات در اختیار شما قرار می گیرد. شما می توانید متناسب با نیاز کسب و کار خود از تمامی امکانات یا برخی از آنها استفاده کرده و بر اساس آن، حق اشتراک را پرداخت کنید.
  • این فضاها در مقایسه با دفاتر کار معمولی، هزینه کمتری دارند. شما می توانید با هزینه کم، تمامی امکانات مورد نیاز را در اختیار داشته باشید.
  • در این فضاها، افرادی با خلقیات و رفتارهای مختلف کار می کنند. هر کدام از تیم ها و افراد حاضر در این مراکز دارای تخصص منحصر به فردی هستند.

فضای کار اشتراکی برای چه کسانی مناسب است

شاید تصور کنید که فضاهای کار اشتراکی برای تمامی افراد مناسب است؛ اما با ورود به فضای کار اشتراکی متوجه می شوید که این مراکز برای فریلنسرها، استارتاپ ها، تیم های کوچک و سازمان های بزرگ، مناسب می باشد. امکانات و ویژگی های این مکان ها به نوعی است که زمینه مناسب برای رشد و پیشرفت این مشاغل را فراهم می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *