نحوه مدیریت استارتاپ 32156452123210

یکی از مسائل مهمی که در پیشرفت و موفقیت استارتاپ ها نقش اساسی دارد نحوه مدیریت استارتاپ است. این که مدیر کسب و کاری بتواند استارتاپ را به گونه ای صحیح مدیریت کرده و در مسیر درست هدایت کند از شروط اصلی برای ادامه و موفقیت کسب و کار به حساب می آید. البته لازم به ذکر است که تنها مدیریت صحیح کسب و کار، ضامن موفقیت نیست بلکه باید تمامی اعضای تیم استارتاپی با هم همکاری نموده و مشکلات موجود در کسب و کار را برطرف نمایند و بتوانند استارتاپ را به سوددهی برسانند؛ اما موضوع مهمی که در این میان از اهمیت زیادی برخوردار می باشد، رعایت برخی نکات از سوی مدیریت کسب و کار است. این نکات به شرح زیر هستند:

بررسی نیازها

یکی از نکاتی که در نحوه مدیریت استارتاپ باید رعایت شود بررسی نیازهای جامعه است. کسب و کارهای نوین باید محصولاتی تولید کنند یا خدمات ارائه دهند که افراد جامعه به آنها نیاز داشته باشند. در صورتی که چنین نباشد، قطعاً محصولات و خدمات استارتاپ، متقاضی نخواهد داشت. این امر نیز منجر به شکست کسب و کار می شود. مدیر استارتاپ باید دست از سیر کردن در رویاها و بلند پروازی بردارد و به بررسی نیازهای جامعه بپردازد. در این حالت، می تواند بهترین ایده را یافته و محصولات و خدماتی متناسب با نیاز جامعه ارائه کند. هر چه محصولات و خدمات کسب و کارهای نوپا بتوانند پاسخ گوی نیاز جامعه باشند، هم مصرف کننده زیادی خواهند داشت و هم می توان با گذشت زمان، آنها را بهبود داده و در بازار عرضه کرد.

نحوه مدیریت استارتاپ 32156452123210

آینده نگر بودن

مدیر استارتاپ باید آینده نگر باشد. به این معنا که بتواند نیاز جامعه را بررسی نموده و نحوه عملکرد سایر استارتاپ هایی که محصول و یا خدماتی یکسان ارائه می کنند را مورد توجه قرار دهد. در این حالت، حتماً از تجربه آنها استفاده کرده و می تواند مشکلاتی که ممکن است کسب و کار در آینده با آنها روبرو شود را پیش بینی نماید؛ بنابراین می تواند بهترین راهکار را انتخاب نموده و به راحتی از پس مشکلات به وجود آمده برآید.

بهترین راهکار برای آموزش نحوه مدیریت استارتاپ این است که مدیر کسب و کار از خود بپرسد که استارتاپ های دیگر چرا شکست خوردند؟ آیا محصولات و خدمات ارائه شده در این کسب و کار می تواند پاسخ گوی نیاز مشتریان باشد؟ افراد جامعه از چه نوع محصولات و خدماتی استقبال می کنند؟ با پاسخ دادن به این سؤالات، قطعاً می توان بهترین مدیریت را داشته و نتیجه مطلوبی از استارتاپ گرفت.

نحوه مدیریت استارتاپ 52632015312

شناسایی ارزش های اساسی

این که اعضای تیم استارتاپی، شب و روز تلاش کنند تا محصول و یا خدماتی قابل قبول را به جامعه عرضه نمایند قابل تقدیر و تشکر است. مدیر استارتاپ باید قدردان این تلاش ها باشد و ارزش این افراد را بداند؛ اما باید به این نکته نیز توجه نماید که به جز این مورد باید به دنبال ارزش های اساسی دیگر نیز باشد. به عنوان مثال باید ارزش مشتریان، سرمایه گذاران و شرکای استارتاپ را نیز بداند. چنانچه در مورد یکی از آنها، کوتاهی نماید و از توجه به او غافل شود و ارزش وجود آنها را نداند قطعاً در مدت زمان کمی با شکست روبرو خواهد شد.

پس، شناسایی ارزش ها و احترام به آنها، جزو مهمترین بخش های مدیریت کسب و کارها می باشد. از این رو داشتن ارتباط خوب با اعضای تیم و همچنین مشتریان و سرمایه گذاران باعث می شود تا استارتاپ، رشد مناسبی داشته و بتواند روند سودآوری خود را حفظ کند.

پرورش ایده استارتاپ

یکی دیگر از نکات مهم در نحوه مدیریت استارتاپ این است که ایده کسب و کار به خوبی پرورش پیدا کند. به این منظور، مدیر باید برنامه ای تدوین کند که در آن محصول، تولید شده و تست شود. همچنین اصلاحات لازم بر روی این محصولات انجام شود. به این ترتیب لازم است محصول مورد نظر در استارتاپ، به صورت نمونه تولید شود. سپس نمونه به جامعه کوچکی ارائه گردد تا افراد مصرف کننده، نظرات خود را درباره این محصول ارائه کنند. در این شرایط باید به نظرات کاربران توجه نموده و اصلاحات لازم بر روی محصول، انجام گردد. با طی کردن این مراحل، محصول تولید شده می تواند پاسخ گوی نیاز کاربران بوده و رضایت آنها را جلب کند. این امر در بالا رفتن میزان سوددهی استارتاپ، نقش مهمی دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *