نکات مهم مالی که استارتاپ ها باید در نظر بگیرند

مهمترین نکات مالی استارتاپ 87869451535135

در موفقیت استارتاپ ها، عوامل مختلفی نقش دارند. یکی از این عوامل، مسائل مالی هستند. این که این مسائل را چگونه مدیریت کنید تا کسب و کارتان، بهترین بازدهی را داشته باشد، از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. از این رو تصمیم داریم در این مطلب به ارائه توضیحاتی در مورد مهمترین نکات مالی استارتاپ ها که باید توسط بنیانگذاران کسب و کارها و سرمایه گذاران رعایت شود، بپردازیم. این نکات شامل موارد زیر می باشند:

تعیین روش حسابداری

اولین نکته مهمی که در مورد مسائل مالی استارتاپ ها باید به آن توجه داشته باشید این است که یک سیستم حسابداری برای کسب و کار تعیین کنید. شما می توانید سیستم مورد نظر خود را از میان سیستم هایی چون حسابداری نقدی و حسابداری تعهدی، انتخاب نمایید. اگر قرار است هزینه خدمات و محصولات را به صورت نقد دریافت کنید از سیستم حسابداری نقدی استفاده می شود؛ اما اگر برای ارائه خدمات و محصولات، با شرکتی بزرگ قرارداد تنظیم کرده اید و قرار است در موعد تعیین شده، پول را دریافت کنید باید از سیستم حسابداری تعهدی استفاده نمایید. تعیین سیستم به شما کمک می کند تا در مدیریت مالی دچار سردرگمی نشوید.

مهمترین نکات مالی استارتاپ 56 632153131535

تأمین اعتبار

یکی دیگر از مهمترین نکات مالی استارتاپ این است که اعتبار لازم را برای خود و کسب و کارتان به دست آورید. برای تأمین سرمایه استارتاپ باید به دنبال سرمایه گذار باشید و یا این سرمایه را از طریق وام هایی که بانک ها ارائه می کنند تأمین نمایید. برای جلب رضایت و اعتماد سرمایه گذاران و بانک ها باید اعتبار داشته باشید. پس لازم است بیاموزید که چگونه باید اعتبار کسب کنید و از خوش حساب ترین مشتریان بانک ها باشید.

استفاده از اپلیکیشن های مالی

مسئله ای که اکثر استارتاپ ها در آن دچار مشکل می شوند، نحوه صحیح مدیریت مالی کسب و کار است. عدم توجه به این مسئله می تواند منجر به ورشکستگی کسب و کار شده و زیان های مالی زیادی را در پی داشته باشد. در این موارد مهم است که صاحب استارتاپ، چه واکنشی نشان داده و مسائل مالی کسب و کار را چگونه مدیریت کند. شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن های رایگانی که شرکت ها ارائه می دهند نقدینگی و مخارج استارتاپ را به راحتی مدیریت نمایید. با توجه به این که نحوه مدیریت صحیح از مهمترین نکات مالی استارتاپ ها به شمار می آید، استفاده از این روش می تواند بسیاری از مشکلات مالی و حسابداری را برطرف نماید.

استفاده از خدمات مشاور مالی

زمانی که استارتاپ شما مسیر صحیح خود را یافته و بتواند محصولات و خدمات خود را به خوبی به فروش برساند، احتمالاً در رفع مسائل مالی، به مشکل بخورید. به همین سبب توصیه می شود تا آن جایی که امکان دارد از خدمات افراد باتجربه و مشاورهای مالی، کمک بگیرید. با استفاده از دانش و تجربیات این افراد می توانید از پس مشکلات مالی برآمده و تجربه کافی در این زمینه به دست آورید. مشاوران مالی، شما را با چالش هایی که پیش رو دارید آشنا کرده و روش هایی برای خلاصی از این مشکلات را به شما آموزش خواهند داد.

مهمترین نکات مالی استارتاپ 5486854321156

ثبت رسیدها

مهم است که قراردادها و معاملات خود را طبقه بندی نمایید تا به هنگام اجرای آنها به مشکلی برخورد نکنید. همیشه سعی کنید رسیدهایی که در قبال دریافت هزینه و یا ارائه خدمات و محصولات، می گیرید ثبت کنید. این رسیدها را می توانید یا به صورت دستی و یا به صورت دیجیتالی ثبت کرده و در صورت حسابرسی و یا ایجاد ابهام، آنها را بررسی نمایید. فاکتورهای فروش را بررسی کرده و آنها را در موعد مقرر به مشتریان خود ارائه کنید. این کار کمک می کند تا استارتاپ دارای پرونده مالی شفافی باشد.

صرفه جویی در هزینه ها

استارتاپ ها از یک ایده خلاقانه، نشأت می گیرند. سعی کنید این خلاقیت را در صرفه جویی هزینه ها و پس انداز پول نیز داشته باشید. این موضوع را می توان از مهمترین نکات مالی استارتاپ در نظر گرفت. سعی کنید هزینه های اضافی را حذف کرده و روش هایی نوآورانه برای هر چیزی پیدا کنید. در ضمن همیشه برای مواقع ضروری، یک برنامه ریزی مالی داشته باشید. پولی را برای روز مبادا، پس انداز کرده و در مواردی که نیاز دارید آن را مصرف کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *