نکات مهم در تیم سازی استارتاپ ها

تیم سازی استارتاپ 52456452131313

یکی از نکات مهمی که باعث موفقیت استارتاپ ها می شود، داشتن تیمی قوی و کاربلد است. از این رو تیم سازی استارتاپ دارای نقش مهمی است و باید با دقت بالایی انجام شود. استخدام افرادی لایق و متخصص می تواند روند کار استارتاپ ها را سرعت بخشیده و باعث شود تا مشکلاتی که بر سر راه این کسب و کارهای نوین وجود دارد، به سرعت رفع شوند. در انتخاب اعضای تیم استارتاپ باید به نکات مهمی توجه نمود. در این مطلب به بررسی این نکات پرداخته ایم که مطالعه آن، برای صاحبان این کسب و کارها، خالی از لطف نیست.

تیم سازی استارتاپ 56464565856+

داشتن مدیریت قوی

اولین نکته ای که در تیم سازی برای استارتاپ باید در نظر داشت این است که مدیر استارتاپ باید دارای اقتدار باشد. البته این جمله به معنی دیکتاتور بودن مدیر نیست، بلکه مدیر باید بتواند تیم را مدیریت کرده و افراد تیم نیز به حرف ها و تصمیمات وی احترام بگذارند. این اصل باعث می شود تا استارتاپ ها بتوانند روند رو به رشد خود را به خوبی حفظ کرده و از پس مشکلات برآیند.

تعیین اهداف استارتاپ

قبل از این که اقدام به تیم سازی استارتاپ کنید باید اهداف و نیازهای کسب و کار را تعیین کنید. تعیین اهداف استارتاپ به شما کمک می کند تا بتوانید لیستی از نیازهای کسب و کار را معین نمایید. به این ترتیب مشخص می شود که شما در استارتاپ به چه کسانی و کدام تخصص ها نیاز دارید. شما باید این اهداف را برای آن دسته از افرادی که خواهان حضور در کسب و کار شما هستند بازگو کنید. به این ترتیب آنها با آگاهی کامل قدم در این عرصه گذاشته و با شما، هم هدف خواهند شد.

استفاده از ظرفیت خانواده

از آن جایی که ظرفیت سرمایه گذاری استارتاپ ها در مراحل اولیه کار، پایین است می توانید از ظرفیت خانواده و دوستان خود برای استخدام تیم استارتاپی، کمک بگیرید. این روندی است که بسیاری از استارتاپ های موفق دنیا در پیش گرفته اند و توانسته اند به موفقیت های زیادی دست پیدا کنند. در ضمن این روش استخدام باعث می گردد تا افرادی که در استارتاپ با شما همراه می شوند به مدیریت شما اعتماد کرده و شما نیز بتوانید از مشورت های صادقانه آنها کمک بگیرید.

صبوری در انتخاب افراد تیم

هرگز در تیم سازی استارتاپ عجله نکنید. در این کار صبور باشید و با افراد زیادی که قصد دارند با شما همکاری کنند صحبت کنید. به حرف های آنها فکر کرده و درباره تخصص آنها، تحقیق کنید. به این ترتیب می توانید افرادی را استخدام کنید که واقعاً کاربلد هستند و می توانند در مسیر پرفراز و نشیب این کار، با شما همراه باشند. در ضمن می توانید از تکنیک های روانشناسی استفاده کرده و با شناخت کامل تری نسبت به استخدام این افراد، اقدام نمایید. هرگز سعی نکنید افرادی با تیپ های شخصیتی یکسان را استخدام نمایید. استخدام افرادی با روحیات مختلف می تواند به بالا رفتن خلاقیت در استارتاپ کمک کرده و موجب ابداع و نوآوری در کسب و کار شود.

تیم سازی استارتاپ 656985564120

توجه به تخصص افراد

برای این که کسب و کار شما به سرعت رشد کرده و توسعه پیدا کند توصیه می شود به تخصص افراد توجه نمایید. شما باید متناسب با نوع استارتاپ خود، افرادی با تخصص های مختلف را استخدام کنید. یک کسب و کار موفق به بازاریاب، مدیر فروش، مدیر مالی و افرادی با تخصص های دیگر نیاز دارد. کمک گرفتن از این افراد باعث خواهد شد تا بتوانید محصولاتی متناسب با نیاز افراد، تهیه کرده و بازاری مناسب برای فروش آنها پیدا کنید. البته به جز تخصص، باید توجه داشته باشید که این افراد دارای روحیه جمعی بوده و بتوانند با افراد دیگر همکاری نمایند.

استخدام افراد به صورت پاره وقت

افرادی که صاحب یک استارتاپ هستند می دانند که استفاده از نیروهای انسانی پاره وقت نقش مهمی در تیم سازی استارتاپ دارد. کسب و کارهای نوپا در برخی حوزه ها به نیروی انسانی به صورت پاره وقت نیاز دارند. با استخدام چنین نیروهایی می توان در هزینه ها صرفه جویی کرده و در عین حال، نیازهای کسب و کار را نیز برطرف نمود.

با رعایت نکاتی که در این مطلب در مورد استخدام نیروی انسانی استارتاپ ها گفته شد، می توانید بهترین افراد را انتخاب کرده و کسب و کار خود را در مسیر صحیحی قرار دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *