استارتاپ ویکند چیست 2131351213

یکی از اصطلاحاتی که ممکن است در راه اندازی استارتاپ به گوشتان خورده باشد، استارتاپ ویکند است. اگر با این اصطلاح آشنا نباشید ممکن است از برخی رویدادهای استارتاپ ها بی خبر بوده و نتوانید از مزایای آن بهرمند شوید. منظور از این اصطلاح، رویدادها و همایش هایی است که آخر هفته ها برگزار می شود. این همایش ها به منظور ارائه برخی مسائل آموزشی و تجربی، برگزار می شوند. مدت زمان برگزاری این رویدادها، 54 ساعت است. تصور کنید که 54 ساعت در میان افراد و تیم هایی باشید که در زمینه نویسندگی، بازاریابی، مدیریت تجاری و … فعالیت می کنند و هیجان زیادی برای آموزش و ارائه تجربه های خود به دیگران و تیم سازی دارند. این رویدادها ابتدا در سال 2007، اجرا شده و با مشاهده تأثیر بسزای آن در موفقیت استارتاپ ها، رونق یافته و از سال 2009 به عنوان یک سازمان غیر انتفاعی، ثبت شد.

استارتاپ ویکند چیست 2131351213

نحوه برگزاری استارتاپ ویکند

برگزاری استارتاپ ویکند به این صورت است که آخر هفته، گروهی از طراحان، مدیران، برنامه نویسان، بازاریاب ها و افرادی که دوست دارند در یک استارتاپ، فعالیت کنند کنار هم جمع می شوند. هر کدام از افراد و تیم ها، ایده ای با خود به این جمع آورده و بیان می کنند. این ایده ها از لحاظ مختلفی مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت، ایده یا ایده هایی به عنوان ایده های برتر شناخته می شوند. افراد می توانند در این رویدادها، تیمی تشکیل داده و حتی برای استارتاپ خود، سرمایه گذار نیز پیدا کنند. انتخاب ایده های برتر، بر اساس مزایا و معایب طرح ها، نوع محصولات و خدمات و بررسی میزان درآمد زایی این ایده ها بوده و توسط داوران حاضر در این رویدادها انجام می شود.

مسائل مطرح شده در استارتاپ ویکند

در رویدادهایی که آخر هفته ها برگزار می شود ایده هایی که مطرح می شوند از جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار گرفته و تمامی این موارد، به بحث و گفتگو گذاشته می شود. به عنوان مثال، بررسی می شود که ایده مطرح شده می تواند طرحی برای راه اندازی یک استارتاپ باشد یا نه؟ به منظور بررسی این موضوع، افرادی که در استارتاپ ویکند حضور دارند ایده را از نظر وجود ویژگی های زیر بررسی نموده و نظر خود را اعلام می کنند:

خلاقیت

ایده هایی که در این رویدادها، مطرح می شوند ابتدا از این نظر که دارای خلاقیت هستند یا نه، مورد بررسی قرار می گیرند. منظور از خلاقیت ایده ها این است که ایده استارتاپی به گونه ای باشد که از چند ایده مختلف ترکیب شده و بتواند پاسخ گوی نیاز جامعه و افراد حاضر در آن باشد. در واقع خلاقیت یعنی این که فرد یا افراد، توانایی ذهنی خود را برای ایجاد یک فکر و یا ترکیب این ایده ها با هم، به کار گیرند و در نهایت، ایده های خلاق ارائه دهند. در این رویدادها، ایده های مطرح شده بررسی می شوند تا مشخص شود که این ایده ها، خلاقانه هستند یا خیر.

استارتاپ ویکند چیست 68845664568

نوآوری

منظور از نوآوری این است که ایده های حاصل از خلاقیت، به اجرا درآمده و محصولی جدید ارائه شود. افرادی که به عنوان داور در این رویدادها حضور دارند ایده ها را از این منظر نیز مورد بررسی قرار می دهند تا متوجه شوند که محصول و یا خدماتی که در استارتاپ های تازه تأسیس به مشتریان ارائه خواهد شد را می توان به عنوان محصولی جدید و نوآورانه در نظر گرفت یا خیر. اگر محصول و خدمات آن، جدید باشد ایده به عنوان یک ایده نوآورانه معرفی شده و سرمایه گذارانی که در این همایش هستند، بر اساس ظرفیت و پیش بینی سود دهی استارتاپ، مسئولیت سرمایه گذاری آن را به عهده می گیرند.

اهداف استارتاپ ویکند

استارتاپ ویکند به دنبال رسیدن به یک هدف است. این هدف، ترویج کارآفرینی در سطح جهانی و ارائه آموزش های لازم به صاحبان کسب و کارهای نوپا است. در این همایش ها به افراد حاضر، آموزش داده می شود که چگونه درست فکر کنند. علاوه بر آن، شرایطی مهیا می شود که افراد بتوانند با تیم ها و شخصیت های موفق آشنا شده و از تجربیات آنها به نحو احسنت استفاده کنند. حضور سرمایه گذاران و کارآفرینان برتر و موفق، به افراد کمک می کند تا با نحوه پیش برد ایده خود آشنا شده و سرمایه گذاری مناسب برای استارتاپ خود پیدا کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *