آیا فضای کار اشتراکی برای استارتاپ ها مناسب است؟

فضای کار اشتراکی برای استارتاپ 5468579876545634

اگر در یک استارتاپ، مشغول به کار هستید یا قصد راه اندازی آن را دارید، حتماً چالش های زیادی در پیش رو دارید. یکی از این چالش ها، تعیین مکانی به عنوان دفتر کار است. اگر با دوستان یا افراد مجرب، مشورت کنید احتمالاً به شما پیشنهادهایی می شود مبنی بر این که به جای استفاده از دفتر کار اختصاصی، به فضای کار اشتراکی مراجعه کنید. شاید در ابتدای کار، دلیل این پیشنهادات را ندانید؛ پس باید جستجو کرده و دلایل قانع کننده بیابید که نشان دهد فضای کار اشتراکی برای استارتاپ ها مناسب است یا خیر. سپس در پی یافتن فضای کار اشتراکی مناسب برای استارتاپ خود باشید. در این مطلب به بررسی دلایلی خواهیم پرداخت که نشان می دهد فضای کار اشتراکی، مناسب ترین جا برای راه اندازی یک کسب و کار نوپا است. با ما همراه باشید.

فضای کار اشتراکی برای استارتاپ 5468579876545634

فراهم کردن امکانات

استارتاپ ها برای این که کار خود را شروع کنند به یک سری امکانات نیاز دارند. این که افراد بتوانند در ابتدا کار خود، این امکانات را تهیه کنند و بدانند که کدامیک از آنها، به درد کسب و کارشان می خورد کمی دشوار خواهد بود. همچنین تأمین این لوازم و خرید آنها، سبب می شود تا وقت و هزینه زیادی تلف شود. این در حالی است که در فضای کار اشتراکی، تمامی این امکانات با هزینه پایین در اختیار کسب و کارهای نوپا قرار می گیرد. نیازی نیست تا وقت خود را تلف کرده و به دنبال خرید بهترین ها یا مقرون به صرفه ترین ها باشید. کافی است در یکی از فضاهای کار اشتراکی، عضو شده و به راحتی به تمامی این امکانات، دسترسی داشته باشید.

هزینه پایین

بنیانگذاران کسب و کارها می توانند با پیدا کردن فضای کار اشتراکی مناسب برای استارتاپ، با هزینه کم به امکانات زیادی دسترسی داشته باشند. در ضمن این موضوع سبب می شود تا در ابتدای راه، با مشکل کمبود بودجه و کاستی در امور مالی مواجه نشوند. استارتاپ هایی که در ابتدای راه هستند هنوز فاصله زیادی تا سوددهی دارند. همچنین این کسب و کارها نتوانسته اند سرمایه گذاری مناسب پیدا کنند؛ بنابراین از نظر مالی، اوضاع خوبی ندارند که بتوانند دفتر کار اختصاصی اجاره کنند. از این رو فضای کار اشتراکی می تواند گزینه مناسبی برای این کسب و کارها باشد.

انعطاف پذیری محیط

برخی از اعضای افراد با تغییر جای خود در طول کار، می توانند بهره وری خود را افزایش دهند. فضای کار اشتراکی به دلیل انعطاف پذیر بودن، این قابلیت را دارد که شرایطی مهیا سازد تا به راحتی بتوانید محل میز و صندلی خود را تغییر دهید.

فضای کار اشتراکی برای استارتاپ  6569876541532

دسترسی به سرمایه گذاران

پیدا کردن سرمایه گذار، یکی از بزرگترین چالش های پیش روی کسب و کارهای نوپا است. اگر بتوانید فضای کار اشتراکی مناسب برای استارتاپ خود را پیدا کنید می توانید به شبکه ای از ارتباطات قوی دسترسی داشته باشید. در این فضاها، کسب و کارهای متعددی حضور دارند که می توانند شما را با سرمایه گذاران مختلفی آشنا سازند. به این ترتیب می توان پی برد که این فضاها، بهترین مکان برای شروع فعالیت های استارتاپ می باشد. در ضمن برخی از فضاهای کار اشتراکی، خود با شبکه ای از سرمایه گذاران معتبر در ارتباط هستند. این سرمایه گذاران در جلساتی که در این مراکز برگزار می شود حضور پیدا می کنند. اگر به عنوان استارتاپی موفق در این محیط ها ظاهر شوید خواهید توانست سرمایه گذار معتبری برای کسب و کار خود پیدا کنید.

امکان استفاده از مشاوره افراد باتجربه

همان گونه که گفته شد فضای کار اشتراکی، محیطی است که در آن افراد و تیم هایی با مشاغل و تخصص های مختلف در حال کار هستند. شما می توانید با این افراد و تیم ها، ارتباط کاری یا دوستانه برقرار کرده و از تخصص و تجربه آنها استفاده کنید. به این ترتیب با انتخاب فضای کار اشتراکی مناسب برای استارتاپ می توان به هنگام مواجهه با مشکلات، از کمک و دانش این افراد استفاده کرد.

عدم محدودیت در زمان کاری

فضاهای کار اشتراکی، هیچ محدودیت زمانی برای حضور استارتاپ ها در این محیط ها ایجاد نمی کنند. شما می توانید در هر ساعتی در این مراکز، حضور یافته و به کارهای خود رسیدگی کنید.

با این توضیحات می توان دریافت که فضای کار اشتراکی برای فعالیت استارتاپ ها، بهترین محیط می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *