روش تأمین سرمایه استارتاپ

روش تأمین سرمایه استارتاپ 15464865413213

یکی  از چالش هایی که کسب و کارهای نوپا با آن روبرو هستند یافتن روش تأمین سرمایه استارتاپ است. این مرحله از راه اندازی استارتاپ ها، یکی از بزرگترین و مشکل ترین مراحل این کار به حساب می آید؛ زیرا شما باید کسی و یا شرکتی را پیدا کنید که قبول کند در استارتاپ شما سرمایه گذاری نماید. این کار، ریسک زیادی دارد؛ زیرا معلوم نیست که محصولات و خدمات شما بتواند رضایت مشتریان را جلب کند یا شما بتوانید بازاریابی مناسبی کرده و کسب و کار خود را به مرحله سوددهی برسانید. با این حال، روش های مختلفی وجود دارد که شما می توانید از آنها استفاده کرده و از نظر مالی، کسب و کار را تأمین نمایید. این روش ها عبارتند از:

روش تأمین سرمایه استارتاپ 15464865413213

تأمین سرمایه جمعی

یکی از روش ها برای تأمین سرمایه استارتاپ ها، استفاده از روش تأمین سرمایه جمعی است. در این روش، از رسانه های اجتماعی یا پلتفرم های مختلف استفاده می شود. افرادی که در این رسانه ها شما را دنبال می کنند می توانند هر کدام سرمایه اندکی را در اختیار استارتاپ قرار دهند. استفاده از این روش تأمین سرمایه استارتاپ می تواند روند تأمین سرمایه را برای کسب و کارهای نوپا، راحت تر کرده و درصد موفقیت آنها را بالا ببرد. در عوض، استارتاپ ها نیز به ازای این سرمایه گذاری، خدمات یا تسهیلاتی را در اختیار این سرمایه گذاران قرار می دهند.

روش تأمین سرمایه استارتاپ  315486743564156321

تأمین سرمایه سریالی

در تأمین سرمایه سریالی همانطور که از نام آن می توان دریافت، جذب سرمایه در مراحل مختلفی انجام می شود. در هر کدام از این مراحل، سرمایه بیشتری نسبت به مرحله قبل، جذب شده و ارزش استارتاپ بالا می رود. برای توضیح بهتر این نوع جذب سرمایه، آن را به مراحل مختلفی تقسیم بندی کرده و توضیح می دهیم:

  • مرحله A: این مرحله، مربوط به زمانی است که استارتاپ در مراحل اولیه بوده و احتمال این که سرمایه گذاری پیدا شود که ریسک سرمایه گذاری در آن را قبول کند پایین است. سرمایه گذاران این مرحله شاید سرمایه گذاران فرشته یا افراد عادی باشند.
  • مرحله B: در این مرحله، استارتاپ به جایی رسیده است که می تواند محصولات خود را ارائه کند؛ اما برای تولید آن به سرمایه نیاز دارد. سرمایه گذاران این مرحله، همان شرکت ها و افرادی هستند که در مرحله قبل بر روی استارتاپ، سرمایه گذاری کرده اند.
  • مرحله C: در اغلب استارتاپ ها، این مرحله، آخرین مرحله از روش تأمین سرمایه استارتاپ به حساب می آید. ارزش سرمایه گذاری در مرحله C بالاتر است و زمانی انجام می شود که محصولات استارتاپ، وارد بازارهای جدید می شوند.
  • مرحله D: تعداد کمی از استارتاپ ها وارد این مرحله می شوند. معمولاً ارزش سرمایه در این مرحله متفاوت است و از سوی شرکت های خطر پذیر، مورد قبول قرار می گیرد.
  • مرحله E: اگر استارتاپ نتواند انتظارات را برآورده کند یا بخواهد به صورت خصوصی فعالیت نماید، وارد این مرحله می شود.

استفاده از وام

یکی از انواع روش تأمین سرمایه استارتاپ استفاده از وام های بانکی است. این وام ها برای گسترش کسب و کارهای نوپا ارائه می شوند و دارای انواع مختلفی هستند. وام های SBA، کارت های اعتباری و وام های کوتاه مدت از جمله این وام ها می باشند. استفاده از وام های بانکی می تواند راه حلی مناسب برای رفع مشکلات مالی استارتاپ ها باشد. به جز استفاده از وام های بانکی، کمک گرفتن از اعضای خانواده و یا دوستان نیز می تواند گزینه ای عالی برای تأمین سرمایه کسب و کارهای نوپا باشد. این روش نیز نوعی وام گرفتن است با این تفاوت که در این روش، دیگر لازم نیست سودی پرداخت نمایید.

کمک گرفتن از سرمایه گذاران فرشته

منظور از سرمایه گذاران فرشته، افرادی با ثروت بالا هستند که می خواهند بخش کوچکی از این ثروت را به سرمایه گذاری بر روی استارتاپ ها اختصاص دهند. این روش، در مقایسه با روش های دیگر راحت تر است. زیرا در این مورد، سرمایه گذاران به صورت شخصی برای هر چیزی تصمیم می گیرند. این افراد به دلیل این که دارای تخصص هستند می دانند که بر روی چه نوع استارتاپی سرمایه گذاری کنند. در ضمن کسب و کارها می توانند از ارتباطات این افراد استفاده کرده و از این مزیت برای رشد خود بهره بگیرند. در این روش تأمین سرمایه استارتاپ احتمال پیشرفت استارتاپ نیز بالا می رود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *