چرا افراد در فضای کار اشتراکی بیشتر رشد می کنند؟

تأثیرات فضای کار اشتراکی 523568665213

با رونق یافتن استارتاپ ها و کارآفرینی، فضاهای کار اشتراکی نیز به وجود آمدند. این مراکز، محلی برای فعالیت این کسب و کارها بوده و شرایطی مناسب برای این مشاغل ایجاد می کنند. در این فضاها، افرادی که در زمینه های کاری مختلف اعم از دورکاری ها، استارتاپ ها، فریلنسرها و … مشغول فعالیت می باشند حضور دارند. در این مراکز بر خلاف شتاب دهنده ها، مسئله ای تحت عنوان شراکت وجود ندارد و همه امکاناتی که در اختیار فرد یا تیمی قرار می گیرد به صورت انحصاری می باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده تأثیرات فضای کار اشتراکی بر میزان رشد و پیشرفت افراد و کسب و کارها، بسیار زیاد است. سؤالی که اینجا پیش می آید این است که این فضاها چگونه باعث پیشرفت افراد می شوند یا این که چرا در فضای کار اشتراکی، افراد بیشتر رشد می کنند؟ در ادامه به این پرسش، پاسخ خواهیم داد.

تأثیرات فضای کار اشتراکی 45746415010121

افزایش تعاملات اجتماعی

فضای کار اشتراکی، مکانی است که در آن تیم های استارتاپی و یا افرادی که به صورت آزاد، کار می کنند با هم در یک فضای مشترک مشغول کار هستند. در این فضاها، شرایطی مهیا است که اگر بخواهید می توانید با این تیم ها و افراد در تعامل باشید. هر کدام از تیم ها و افرادی که در این مکان حضور دارند در رشته خاصی تبحر و استعداد دارند. از این رو می توانید با افزایش تعاملات اجتماعی خود، با این افراد در ارتباط بوده و در صورت نیاز از تخصص آنها کمک بگیرید. همین امر کمک می کند تا بروز مشکلات نتواند مسیر موفقیت شما را سد کرده و مانع از فعالیت شما شود. بر همین اساس می توان گفت که از تأثیرات فضای کار اشتراکی می توان به حل مشکلات به صورت ساده تر و در نهایت، موفقیت بیشتر کسب و کارها اشاره نمود.

ایجاد فضایی پویا

یکی از مواردی که باعث می شود تا فریلنسرها، استارتاپ ها و دیگر کسب و کارها در کار خود موفق نباشند تنبلی و اهمال کاری آنها می باشد. این امر هم در اثر آزادی هایی که دارند اتفاق می افتد. برای مثال افرادی که در استارتاپی مشغول فعالیت هستند در دفتر کار معمولی این آزادی را دارند که هر وقت بخواهند به کاری رسیدگی کنند. این در حالی است که در فضای کار اشتراکی این گونه نیست. در این فضاها همه در حال فعالیت و تلاش می باشند. از این رو افراد به خود این اجازه را نمی دهند که نسبت به امور کاری خود، بی اعتنا باشند. به این ترتیب به همه کارها در موعد مقرر رسیدگی می شود. همین موضوعی دلیلی است که باعث پیشرفت استارتاپ ها و افراد در فضای کار اشتراکی می شود.

برداشت محدودیت های خاص

از دیگر تأثیرات فضای کار اشتراکی بر کسب و کارها، برداشتن برخی از محدودیت ها است. در دفاتر کار و یا ادارات باید در ساعت مقرری در محل کار حضور یافته و در ساعت مقرری نیز آن محل را ترک نمود. در ضمن در روزهای تعطیل نیز نمی توان در محل کار حاضر شد. در حالی که در فضای کار اشتراکی خبری از این محدودیت ها نیست. استارتاپ ها و افرادی که تمایل به کار در فضای کار اشتراکی دارند هیچ محدودیتی در ساعات و روزهای کاری ندارند. شما می توانید تمام طول روز را در این مراکز به کار مشغل باشید. حتی در صورت تمایل و یا نیاز می توانید روزهای آخر هفته را نیز در فضای کار اشتراکی حضور یافته و کارهای خود را انجام دهید.

تأثیرات فضای کار اشتراکی 2153553522فراهم کردن بستری مناسب برای یافتن سرمایه گذار

از دیگر تأثیرات فضای کار اشتراکی بر کسب و کارها می توان به ایجاد بستری مناسب برای یافتن سرمایه گذار اشاره نمود. فضای کار اشتراکی مکانی برای کار استارتاپ و دیگر کسب و کارها می باشد. این مشاغل می توانند رویدادهایی را در این مراکز برگزار کرده و با افرادی که در این حوزه، فعالیت می کنند تبادل نظر نمایند. در ضمن به این ترتیب می توانند شرکت ها و یا افراد سرمایه گذار را ترغیب نمایند تا در کسب و کار آنان سرمایه گذاری کنند. لازم به ذکر است که برخی از فضاهای کار اشتراکی، شبکه پشتیبانی فراهم می آورند تا استارتاپ ها بتوانند از حمایت سرمایه گذاران برخوردار شوند.

ایجاد شرایطی برای تبادل نظر و تجربه

همان گونه که گفته شد در فضای کار اشتراکی شرایطی فراهم است تا افراد و تیم های مختلف با هم در تعامل بوده و طی بحث ها و برگزاری رویدادها، تجارب و نظرات خود را با دیگران در میان بگذارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *