مراحل راه اندازی استارتاپ

مراحل راه اندازی استارتاپ 24554796320

استارتاپ یکی از روش های مدرن برای آغاز یک کسب و کار سودآور است. در مورد این کسب و کارها، تصورات اشتباه بسیاری وجود دارد. بسیاری آن را یک نوع کسب و کار اینترنتی می دانند. در حالی که این نوع کسب و کار که از اجرای یک ایده ناب و خلاقانه شروع می شود، با کسب و کارهای سنتی و همچنین کسب و کارهای اینترنتی تفاوت دارد. تصور غلط دیگر افراد در رابطه با این نوع فعالیت ها، به مراحل راه اندازی استارتاپ مربوط می شود. در این مقاله سعی کرده ایم با توضیح مراحل راه اندازی این کسب و کارها و همچنین توضیح در مورد برخی اصطلاحات رایج در استارتاپ، به این تصورات اشتباه پایان دهیم. چنانچه شما نیز جزو این افراد هستید و یا در صدد راه اندازی یک استارتاپ می باشید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

مراحل راه اندازی استارتاپ 56416544321آشنایی با اصطلاحات مربوط به استارتاپ

استارتاپ ها جزو کسب و کارهای نوینی هستند که هنوز آن طور که باید، در جامعه رواج نیافته اند. از این رو افراد بسیاری هستند که با مفهوم آن و اصطلاحات رایج در آن آشنایی ندارند. این در حالی است که افراد علاقه مند به راه اندازی استارتاپ باید با مراحل راه اندازی استارتاپ و اصطلاحات موجود در آن آشنا شوند. فقط در این حالت است که این افراد می توانند روند کار را به درستی پیش برده و به هنگام کار، سردرگم نشوند. به همین منظور در این بخش از مطلب به بررسی برخی اصطلاحات که در این نوع کسب و کار، مورد استفاده قرار می گیرد پرداخته ایم.

شتاب دهنده استارتاپ (Startup Accelerator)

به شرکت هایی که بر روی ایده استارتاپ، سرمایه گذاری می کنند شتاب دهنده استارتاپ گفته می شود. این شرکت ها در ازای حمایتی که از این کسب و کارها می کنند بخشی از مالکیت آنها را نیز در دست می گیرند.

بنیان گذار استارتاپ (Founder)

به مؤسسان یک استارتاپ، بنیانگذار استارتاپ گفته می شود. البته در این رابطه شاید اصطلاح Co- Founder نیز به گوشتان خورده باشد. منظور از این اصطلاح نیز فرد کمک کننده به بنیانگذار است.

استارتاپ گرایند (Startup Grind)

استارتاپ گرایند برنامه ای است که در آن، افراد موفق در این حوزه، تجربیات خود را به دیگران منتقل می کنند. این برنامه ها به صورت جهانی بوده و یکی از عوامل مؤثر در موفقیت استارتاپ است.

استارتاپ ویکند (Startup Weekend)

استارتاپ ویکند، همان گونه که از نام آن هم می توان دریافت رویداد آموزشی است که در آخر هفته ها به افراد علاقه مند به راه اندازی استارتاپ ارائه می شود. این آموزش ها به مدت 54 ساعت هستند.

لین استارتاپ (Lean Startup)

لین استارتاپ به شما آموزش های لازم در جهت نحوه تولید محصول و عرضه آن در بازار را می دهد. با این آموزش ها می توانید وضعیت حاکم بر بازار را تحلیل کرده و سودآوری استارتاپ را بالا ببرید.

مراحل راه اندازی استارتاپ

یکی از مسائل مهم در راه اندازی این نوع کسب و کارها، اجرای مراحل راه اندازی به صورت دقیق است. باید با این مراحل آشنا شوید و هیچ گونه سهل انگاری در اجرای آنها نداشته باشید. چنانچه تمامی این مراحل را با وسواس بالایی انجام دهید قطعاً استارتاپ شما، جزو استارتاپ های موفق خواهد بود. اگر با مراحل راه اندازی استارتاپ آشنایی ندارید دعوت می کنیم تا با مطالعه ادامه این مقاله با ما همراه شوید.

یافتن ایده

اولین مرحله در راه اندازی استارتاپ، یافت ایده ای مناسب و جذاب است. برای این که بتوانید در انتخاب ایده، موفق عمل کنید باید به دنبال ایده های ناب بگردید. برای یافتن آن هم توصیه می شود به بررسی نیازهای جامعه ای که در آن زندگی می کنید بپردازید.

تحقیق و بررسی در مورد ایده

باید در مورد ایده ای که انتخاب کرده اید تحقیق و بررسی کنید. قرار است بر روی این ایده سرمایه گذاری نمایید، پس باید تمام جوانب آن را بسنجید سپس وارد عمل شوید.

تهیه نمونه اولیه

مرحله بعدی، تهیه نمونه اولیه از محصولی است که قرار است آن را تولید کنید. البته این در حالتی امکان پذیر است که استارتاپ شما به گونه ای باشد که در آن محصول فیزیکی تولید شود. در این شرایط باید چند نمونه اولیه از این محصول تهیه کنید. چناچه استارتاپی که راه اندازی می کنید مربوط به ارائه خدمات است باید در مورد این خدمات تحقیقات زیادی انجام دهید.

عرضه نمونه اولیه به تعدادی محدود

نمونه هایی را که تولید کرده اید باید به تعداد محدودی از افراد ارائه کنید. این کار به این دلیل انجام می شود تا بازخورد آنها در قبال این محصولات را بررسی کنید. به این ترتیب می توانید کم و کاست این نمونه هارا دریافته و در صورت نیاز، تغییراتی در آنها ایجاد کنید.

مراحل راه اندازی استارتاپ 24554796320ثبت ایده استارتاپ

چنانچه بازخوردها در مقابل محصولات و خدمات ارائه شده، مثبت بوده و یا تغییرات لازم در این محصولات را اعمال کردید باید ایده استارتاپ خود را ثبت کنید. به این ترتیب دست افرادی که قصد ادعا در مورد این ایده را داشته باشند بسته می شود.

تأمین سرمایه

حال نوبت به یکی از مهمترین مراحل راه اندازی استارتاپ می رسد. در این مرحله شما باید سرمایه گذاری پیدا کنید که سرمایه استارتاپ شما را تأمین کند. چنانچه بتوانید سرمایه گذاری ایده آل پیدا کنید می توانید بدون هیچ مشکلی ادامه مسیر را طی کرده و در مدت زمان کمی به سودآوری قابل قبولی برسید. به این ترتیب می توانید بخشی از بازار را در زمینه کسب و کار خود را در دست بگیرید.

راه اندازی کسب و کار

در این مرحله که تمام مراحل فوق را به خوبی و با موفقیت پشت سر گذاشتید، نوبت به راه اندازی کسب و کارتان می رسد. با خیال راحت، استارتاپ را راه اندازی کنید و ادامه مسیر را با برنامه ریزی و مدیریت پیش ببرید.

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که در این مقاله به آنها اشاره شد، حتماً شما نیز به اهمیت انجام درست و دقیق مراحل راه اندازی استارتاپ پی بردید. توصیه می کنیم قبل از راه اندازی این نوع کسب و کار، تحقیقات لازم را انجام داده و ایده ای مناسب با نیازها و کمبودهای جامعه را برگزینید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *