قوانین کار فضای کار اشتراکی چیست؟


هدف از نگارش این مقاله، آشنایی با قوانین کار در فضای کار اشتراکی می باشد. فضای کار اشتراکی نیز همانند تمامی مکان های دیگر، قوانین مخصوص به خود را دارد. تمامی افرادی که در چنین فضاهایی کار می کنند باید به این قوانین پایبند بوده و  به حقوق افراد دیگر حاضر در این مکان نیز احترام بگذارند. در واقع اگر با فضای کار اشتراکی آشنا باشید حتماً می دانید که بدون رعایت این قوانین و ضوابط، کار کردن در این گونه مکان ها، امکان پذیر نیست. افرادی که به تازگی وارد این فضا شده و یا قصد دارند برای کار کردن، به یکی از این مکان ها مراجعه نمایند ممکن است با این قوانین آشنا نباشند. از این رو، مطالعه این مطلب برای آنها خالی از لطف نخواهد بود.

قوانین کار در فضای کار اشتراکی 2556662200475ضوابط فضای کار اشتراکی

قوانین کار در فضای کار اشتراکی توسط مدیران این فضاها وضع می شوند. تمامی افرادی هم که در این مکان ها فعالیت دارند موظف می باشند به این قوانین عمل نمایند. به این ترتیب، فضای کار اشتراکی به محیطی پویا و صمیمی تبدیل شده و هر کدام از افراد و تیم ها می توانند در نهایت امنیت و آرامش به کارهای خود، رسیدگی کنند. از قوانین فضای کار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

توجه به نظافت محیط

یکی از مهمترین مواردی که هم مدیران و هم تیم های حاضر در فضای کار اشتراکی به آن توجه ویژه ای دارند، نظافت محیط کار است. میز کار، صندلی و یا دیگر وسایل وجود در محیط کار اشتراکی را تمیز نگه دارید. سعی کنید آنها را تمیزتر و مرتب تر از آن چیزی که تحویل گرفته اید پس دهید. نظافت و منظم بودن شما باعث می شود تا افراد حاضر در این فضا، از کار و عملکرد شما رضایت داشته و در نتیجه، رابطه خوبی با شما داشته باشند.

توجه به عرف جامعه

جوامع مختلف، قوانین خاصی برای پوشش، رفتار و گفتار مردم خود تعیین کرده اند. از این رو شما باید به این قوانین توجه نموده و بر اساس عرف حاکم بر جامعه، پوشش، رفتار و گفتار خود را تنظیم کنید. این موضوع در مورد فضای کار اشتراکی نیز صدق می کند. در واقع این مورد، یکی از قوانین کار در فضای کار اشتراکی می باشد. بنابراین از حضور با پوشش غیر عادی و یا بروز رفتار نامتعارف در این فضاها، خودداری کنید.

قوانین کار در فضای کار اشتراکی 231546401207785پرهیز از ایجاد سر و صدا

فضای کار اشتراکی باید دارای محیطی آرام باشد تا تیم های حاضر در آن بتوانند بر روی مسائل کاری خود، تمرکز نمایند. قوانینی هم که در این فضای کار مشترک وضع می شوند به این موضوع، اشاره دارند. از این رو در چنین مکان هایی باید گوشی تلفن همراه خود را بر روی حالت سکوت قرار دهید. همچنین نباید مکالمات خود را با صدای بلند انجام دهید. در این فضاها، مکان هایی برای استراحت در نظر گرفته شده است. زمانی که تیم ها در حال استراحت هستند نباید سر و صدا کرده و موجب بر هم زدن آرامش آنها شوید.

احترام به حقوق دیگران

برخی از وسایل و فضاهای موجود در محیط کار اشتراکی، میان تمامی افراد و تیم ها، مشترک هستند. به همین سبب قوانین کار در فضای کار اشتراکی به افراد این اجازه را نمی دهد تا حقوق دیگران را ضایع کنند. این وسایل و فضاها باید در اختیار همگان قرار بگیرند. در ضمن بهتر است به منظور مراعات حال افرادی که به برخی بوها و یا مواد، آلرژی دارند از مصرف لوازم آرایشی و یا عطرهای تند، خودداری کنید. همچنین نباید در محیط کار اشتراکی از مواد غذایی معطر استفاده کنید.

پرهیز از شخصی سازی

برخی از افرادی که در فضای کار اشتراکی، فعالیت دارند تصور می کنند این محیط کاملاً در اختیار آنهاست. به همین دلیل نیز دست به تغییر در وسایل و چیدمان و حتی فضای موجود در این محیط ها می زنند. در حالی که طبق قوانین این مکان ها، هرگونه تغییر در این موارد باید با هماهنگی مدیران مجموعه انجام شود.

داشتن روحیه کار گروهی

همان گونه که از نام فضای کار اشتراکی بر می آید کار کردن در این فضاها به روحیه کار گروهی نیاز دارد. اگر این روحیه را در خود، تقویت کنید می توانید به راحتی به قوانین کار در فضای کار اشتراکی عمل کرده و با تیم های دیگر، رابطه دوستانه ای داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *