فضای کار اشتراکی برای چه کسانی مناسب است؟

فضای کار اشتراکی 145475220014

بسیاری از استارتاپ ها و دیگر کسب و کارها، به دنبال صرفه جویی در هزینه های مربوط به بخش محیط کار خود هستند. این امر، تنها با استفاده از فضای کار مشترک، امکان پذیر خواهد بود. شاید اصطلاح فضای کار اشتراکی به گوشتان خورده است ولی با این که این فضا چه ویژگی هایی دارد و یا چه امکاناتی را در اخیتار افراد می گذارد آشنا نیستید. یا این که نمی دانید  این گونه فضاهای کاری برای چه کسانی مناسب می باشند. جای نگرانی نیست، می توانید با مطالعه این مطلب به این سؤالات خود پاسخ داده و اطلاعات کاملی در این باره به دست آورید.

فضای کار اشتراکی 145475220014فضای کار مشترک چیست؟

فضای کار مشترک، فضایی است که در آن، محیط و تمام تجهیزات اولیه لازم برای فعالیت کسب و کارهای مختلف فراهم شده است. در این شرکت ها، شما می توانید به امکاناتی نظیر اتاق های جلسه، میز و صندلی، اینترنت پر سرعت و … دسترسی داشته باشید. در این مکان ها، کسب و کارهای مختلفی می توانند در کنار هم فعالیت کرده و از امکانات موجود استفاده کنند. با توجه به این موضوع، کسب و کارهایی نظیر استارتاپ ها، دیگر نیازی به راه اندازی یک دفتر کار نداشته و به این ترتیب می توانند در هزینه ها صرفه جویی کنند. علاوه بر آن، شرایطی فراهم می شود تا افراد از تجربیات هم نیز بهرمند شده و کار را در یک فضای پویا، ادامه دهند.

البته لازم به ذکر است که این فضاها برای تمامی کسب و کارها و افراد مناسب نیست. از جمله افرادی که می توانند در فضای کار مشترک، فعالیت نمایند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

استارتاپ ها

یکی از کسب و کارهایی که می تواند در فضای کار اشتراکی، شروع به کار کند استارتاپ ها هستند. در واقع این فضاها با هدف تأمین مکان مناسب برای فعالیت استارتاپ ها، راه اندازی شدند. استارتاپ ها در این فضا، کار خود را شروع کرده و در تعامل با افراد دیگر، کار را پیش می برند. این کسب و کارها می توانند پس از طی کردن مراحل خاصی، اقدام به راه اندازی یک دفتر کار مجزا نمایند.

نویسندگان

نویسندگان نیز جزو افرادی هستند که به چنین فضایی نیاز دارند. از آن جایی که در کار نویسندگی باید تمرکز کافی وجود داشته و شرایط محیط به صورت ایده آل باشد، امکان فعالیت نویسندگان در خانه وجود ندارد. این افراد می توانند از اتاق های مخصوصی که برای این افراد در نظر گرفته شده است استفاده کنند و تمرکز کافی در کار خود داشته باشند.

فضای کار اشتراکی 52415245653دانشجویان

محققان و دانشجویان برای انجام مطالعات خود، به یک محیط آرام و اینترنت پر سرعت نیاز دارند. این موارد امکاناتی هستند که در فضای کار مشترک به راحتی در اختیار افراد مختلف قرار می گیرد. بنابراین این مکان ها را می توان به عنوان یک محیط امن و ساکت برای تحقیق و مطالعات این افراد دانست.

فریلنسرها

فریلنسرها یا همان افراد کارمزدی، به دلیل این که نیازی به مکان ثابت برای انجام پروژه های خود ندارند می توانند از فضاهای کار اشتراکی استفاده کنند. این افراد با توجه به این که هزینه راه اندازی یک دفتر کار برای آنها بسیار زیاد است ترجیح می دهند در فضای کار مشترک فعالیت کنند.

دورکاران

یکی دیگر از افرادی که فضای کار اشتراکی برای آنها مناسب است دورکاران می باشند. این افراد با شرکت ها قرارداد دارند و از ساعت کاری مشخصی برخوردار می باشند. این افراد می توانند در یک چنین محیطی به تمامی تجهیزات لازم برای کار خود، دسترسی داشته باشند. در ضمن می توانند از افراد دیگری که در این مکان کار می کنند کمک گرفته و از تجربیات و تخصص آنها نیز استفاده کنند.

شرکت های اجرایی

شرکت های اجرایی و تشریفات نیز در لیست افراد و گروه هایی هستند که می توانند از این مکان ها و تجهیزات موجود در آنها استفاده کنند. وظیفه این شرکت ها این است که فضایی مناسب برای کنفرانس ها، همایش ها و جلسات با تعداد نفرات کم، فراهم کنند. این شرکت ها با استفاده از تجهیزات موجود در فضای کار اشتراکی می توانند این کار را انجام دهند.

گذشته از افراد و کسب و کارهایی که در این مطلب به آنها اشاره شد گروه های دیگری هستند که می توانند از این مکان ها استفاده کنند. از جمله آنها می توان به شرکت های بزرگ، گروه طراحی گرافیک و یا ایده پردازی، شرکت های جستاری و … اشاره کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *