7 استارتاپ که بدون نیاز به سرمایه نتیجه گرفته اند

استارتاپ های موفق 1257489652

یکی از تصورات غلطی که درباره استارتاپ ها وجود دارد این است که افراد باید سرمایه زیادی برای راه اندازی استارتاپ ها داشته باشند. بسیاری از استارتاپ ها به سرمایه زیادی نیاز دارند. از این رو بنیان گذاران این کسب و کارها با جذب سرمایه گذاران معتبر و یا استفاده از شتاب دهنده ها و … اقدام به جذب این سرمایه ها می نمایند؛ اما در عوض، استارتاپ های موفق بسیاری نیز وجود دارند که بدون نیاز به سرمایه، به موفقیت های زیادی دست یافته اند. به این نوع استارتاپ ها، بوت استرپ گفته می شود. هدف از نگارش این مقاله، آشنا کردن شما مخاطبان گرامی با این نوع کسب و کارها می باشد. پس، ما را در ادامه این مطلب همراهی نمایید.

استارتاپ های موفق 21549873200استارتاپ Kayako

این استارتاپ که توسط یک جوان خلاق هندی راه اندازی شده است بر توانایی های افراد تأکید دارد. این استارتاپ در واقع یک نرم افزار است که به عنوان یک سرویس ابری فعالیت دارد و با مشتریان ارتباط برقرار می کند. استارتاپ Kayako تا به حال توانسته 131 هزار مشتری فعال داشته باشد. با توجه به پیشرفت هایی که این استارتاپ در سطح دنیا داشته است می توان چنین نتیجه گرفت که هیچ چیزی نمی تواند مانع پیشرفت شود. بنابراین باید به هنگام راه اندازی استارتاپ، به کارآمد بودن آن و این که بتواند به نیاز مشتریان پاسخ دهد، توجه نمود.

استارتاپ Basecamp

یکی دیگر از استارتاپ های موفق که کار خود را بدون نیاز به سرمایه بیرونی، آغاز کرده است استارتاپ Basecamp می باشد. این استارتاپ، نرم افزار مدیریت پروژه تحت وب است. شرکت های زیادی از خدمات این استارتاپ استفاده کرده و از آن رضایت کامل دارند. بنیانگذاران این استارتاپ، عامل موفقیت خود را اصولی بودن روند توسعه محصول خود، معرفی کرده اند. با توجه به موفقیت هایی که این کسب و کار به دست آورده است، باید اذعان داشت که روند توسعه محصول و یافتن بازار مناسب برای ارائه آن، از جمله مهمترین عوامل تأثیرگذار بر موفقیت استارتاپ ها به شمار می آیند.

استارتاپ Mail Chimp

این استارتاپ، آن دسته از مشاغلی را هدف گرفته است که در حوزه توسعه وب فعالیت می کنند. استارتاپ Mail Chimp جزو استارتاپ های موفق می باشد که توانسته افراد زیادی را نیز به کار بگیرد. امروزه این شرکت، 600 نفر کارمند داشته و یکی از پلتفرم هایی است که خدمات خود را در زمینه اتوماسیون بازاریابی به مشتریان ارائه می کند. عملکرد این استارتاپ به افرادی که قصد راه اندازی استارتاپ داشته باشند نشان می دهد باید تمرکز خود را بر روی ارائه خدمات کارآمد قرار دهند.

استارتاپ های موفق 218597643000استارتاپ FusionCharts

یکی دیگر از استارتاپ های بوت استرپ، استارتاپ FusionCharts می باشد. تمرکز اصلی این کسب و کار بر روی محصول و خدمات ارائه شده است و بر روی جذب سرمایه، تمرکزی ندارد. موفقیت این استارتاپ هندی در حدی است که سیاستمدران بزرگ نیز به استفاده از خدمات آن روی آورده اند. ایده این استارتاپ از ایده های نمودارهای انیمیشنی و تعاملی، الهام گرفته است.

استارتاپ RightNow

نمونه ای از استارتاپ هایی که بدون نیاز به سرمایه، شکل گرفته است استارتاپ RightNow است. این کسب و کار در واقع نرم افزاری است که به مشتریان، خدمات ارائه می کند. مشتریان این استارتاپ می توانند از خدمات آن نظیر بازاریابی و فروش، مدیریت بازخورد مشتریان و … نیز بهرمند شوند. هدف اصلی این استارت که یکی از استارتاپ های موفق جهان می باشد، جلب رضایت مشتریان است.

استارتاپ GitHub

یکی دیگر از استارتاپ هایی که بدون نیاز به سرمایه، شکل گرفته است استارتاپ GitHub است. این استارتاپ با استفاده از نرم افزار گیت، زمینه ای را فراهم کرده است تا توسعه دهندگان نرم افزار بتوانند نسخه را کنترل نمایند. این نرم افزار برای کدهای کامپیوتری استفاده می گردد و کاربران می توانند در این سایت، کدهای منبع را به راحتی به اشتراک بگذارند.

استارتاپ BigCommerce

این استارتاپ نیز یکی از استارتاپ های موفق می باشد که بدون سرمایه شکل گرفته است. این کسب و کار به مشتریان خود خدماتی در جهت پرداخت و تجارت الکترونیک ارائه می کند. این بوت استرپ با بازاریابی مناسب توانسته است به صورت آنلاین با شرکت های بزرگی وارد همکاری شده و امروزه یکی از استارتاپ ها با روند رشد بسیار سریع، شناخته شود. موفقیت BigCommerce در حدی است که در سال 2011 توانست در میان 5000 شرکت، رتبه 14 را به خود اختصاص دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *