بهبود همکاری در فضای کار اشتراکی در دوران پساکرونا 87456455641

یکی از اصطلاحات جدید در کسب و کارهای مختلف، استارتاپ است. شاید شما هم این اصطلاح را شنیده باشید ولی ندانید که منظور از استارتاپ چیست. در این مطلب قصد داریم با توضیح درباره این اصطلاح، شما را با مفهوم آن و عوامل تأثیر گذار بر شکست یا موفقیت آن، آشنا سازیم.

مفهوم استارتاپ

استارتاپ به آن دسته از پروژه هایی گفته می شود که در آن یک گروه با تلاش و با استفاده از یک ایده خام، محصولی را تولید نمایند. در ادامه پروژه نیز این گروه باید زمینه فروش این محصولات را فراهم کنند. در این پروژه باید مسیرهای متفاوتی را امتحان کرده و آزمون و خطاهای فراوانی را انجام داد. بسیاری از افراد تصور می کنند که استارتاپ مربوط به کسب و کارهایی در زمینه فناوری اطلاعات می باشد. با این که امروزه از این مفهوم، بیشتر در این زمینه استفاده می شود؛ ولی در اصل، استارتاپ می تواند در زمینه یک کار علمی پیچیده کار کند و یا مربوط به یک کار ساده باشد.

استارتاپ 19949191984با توجه به تمامی این گفته ها می توان چنین نتیجه گرفت که استارتاپ نوعی سرمایه گذاری بر روی یک پروژه جدید می باشد. در این پروژه  نیاز روز افراد و جوامع، هدف قرار گرفته و محصول و یا خدمات استارتاپ، متناسب با این نیازها تولید شده و به فروش می رسد.

برخی اصطلاحات استارتاپی

حال که با مفهوم کلی استارتاپ آشنا شدید باید با زبان و اصطلاحات رایج در آن نیز آشنا گردید. چند مورد از اصطلاحات رایج در استارتاپ عبارتند از:

  • بنیانگذار استارتاپ: همان گونه که از نام این اصطلاح برمی آید، به کسی که استارتاپ را پایه ریزی می کند، بنیانگذار استارتاپ گفته می شود.
  • لین استارتاپ (Lean Startup): لین استارتاپ اصطلاحی است که به کارآفرینان آموزش می دهد که مسیر رشد و رویکرد استارتاپ را چگونه هدایت کنند.
  • شتاب دهنده استارتاپ: برای این که استارتاپی با موفقیت روبرو شود باید سرمایه گذار خوبی داشته باشد. شرکت هایی که بر روی ایده های کاربردی و خلاقانه سرمایه گذاری می کنند را شتاب دهنده استارتاپ می نامند. در قبال سرمایه ای که این شرکت ها به استارتاپ تخصیص می دهند بخشی از مالکیت استارتاپ به آنها واگذار می شود.
  • استارتاپ گرایند: این اصطلاح نیز مربوط به برنامه هایی است که در آن، کارآفرینان موفق به شرح داستان پیروزی خود می پردازند.
  • یونیکورن استارتاپ (Unicorn Startup): برخی استارتاپ ها دارای سرعت رشد و ارزش آوری بالایی هستند. به این استارتاپ ها، یونیکورن استارتاپ گفته می شود.

نحوه راه اندازی استارتاپ

برای این که استارتاپی موفق و رو به رشد داشته باشید باید مراحل راه اندازی استارتاپ را بدانید و مطابق آنها پیش بروید. به همین جهت در این بخش از مقاله به معرفی این مراحل پرداخته ایم.

  • ایده پردازی: برای راه اندازی استارتاپ باید یک ایده اولیه داشته باشید. این ایده می تواند خلاقانه باشد یا از ایده های قبلی استفاده شده باشد.
  • تعیین مسیر استارتاپ: برای پیاده سازی مسیر استارتاپ، باید مشخص کنید که هدف از ایجاد استارتاپ چیست و در نهایت می خواهید به چه چیزی برسید.
  • ثبت مالکیت استارتاپ: در این مرحله باید مالکیت ایده و استارتاپ را به نام خود ثبت کنید.
  • ارائه نمونه اولیه: اگر محصول استارتاپ شما به گونه ای است که امکان تولید نمونه اولیه آن وجود دارد باید این نمونه را برای بررسی نظر افراد، تولید کنید.
  • ارائه نمونه به جامعه: در این مرحله، محصول خود را در یک جامعه کوچک نظیر خانواده، یک اداره و … ارائه کنید. بازخورد افراد این جامعه را بررسی کنید و از این نظرات در بهبود محصول استارتاپ استفاده نمایید.استارتاپ  9619494949494
  • ثبت محصول: با این که در مراحل قبلی، مالکیت ایده را به نام خود ثبت کردید؛ ولی در این مرحله لازم است محصول نهایی را نیز ثبت کنید تا دیگران حق کپی کردن محصول شما را نداشته باشند.
  • یافتن سرمایه گذار: یکی بزرگترین چالش های استارتاپ، یافتن سرمایه گذار است.
نحوه تأمین سرمایه استارتاپ

برای این که استارتاپ با موفقیت روبرو شود، باید سرمایه گذاری خوبی داشته باشد. به همین منظور باید اقدام به جلب سرمایه گذار نمایید. برای سرمایه گذاری بر روی استارتاپ خود، می توانید از این گزینه ها کمک بگیرید:

  • دوستان و آشنایان
  • فرشتگان کسب و کار
  • بذرمایه
  • سرمایه خطرپذیر
  • تأمین سرمایه جمعی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *