ویژگی های یک فضای کار اشتراکی موفق

ویژگی های فضای کار اشتراکی مناسب

افرادی که اقدام به راه اندازی کسب و کاری می کنند به دلیل محدودیت در سرمایه، به دنبال محلی کم هزینه برای کار هستند. فضای کار اشتراکی دقیقاً همان جایی است که این افراد به دنبال آن می گردند. این فضاها شرایطی را فراهم کرده اند تا کسب و کارها و تیم های استارتاپی بتوانند با کمترین هزینه، بهترین بهره وری را داشته و نیاز به اجاره محلی با هزینه بالا نداشته باشند؛ اما تمامی این فضاها هم برای فعالیت این کسب و کارها مناسب نیستند. این فضاها باید دارای ویژگی هایی باشند تا استارتاپ ها و دیگر مشاغل نوپا بتوانند در آن فعالیت کنند. برای آشنایی با ویژگی های یک فضای کار اشتراکی موفق مطالعه این مقاله می تواند کمک کننده باشد.

برخورداری از موقعیت مناسب

افرادی که برای فعالیت، فضای کار اشتراکی را انتخاب می کنند سعی دارند جایی را انتخاب کنند که دسترسی به آن راحت تر باشد. برخی از صاحبان فضای کار اشتراکی به منظور کاهش هزینه ها، این فضاها را در جایی به دور از خیابان ها و مسیرهای اصلی، راه اندازی می کنند. این در حالی است که این فضاها با استقبال خوبی از سوی استارتاپ روبرو نمی شوند. چنانچه فضایی به وسایل نقلیه، ایستگاه های اتوبوس و یا مترو و همچنین مکان هایی چون پارکینگ های عمومی نزدیک باشد، کسب و کارها از آن استقبال بهتری می کنند. زیرا این افراد دوست ندارند هیچ وقتی را برای انجام امورات کاری خود از دست بدهند. در ضمن دوری از مسیر های اصلی و یا قرار داشتن در یک جای نامناسب، امنیت آنها را نیز به خطر می اندازد.

ویژگی های یک فضای کار اشتراکی موفق 87465456854321

داشتن نام مناسب

از دیگر ویژگی های یک فضای کار اشتراکی موفق می توان به برخورداری از یک نام مناسب اشاره نمود. از آن جایی که امروزه متقاضیان از طریق موتورهای جستجوگر اقدام به یافتن فضای کار اشتراکی مناسب می کنند باید نامی برای این فضا انتخاب کنید که به راحتی توسط این موتورها شناسایی شود. برخی از صاحبان این فضاها، نام آن را با ترکیب اسم شهر خود انتخاب می کنند. این نام ها خسته کننده هستند و به دلیل عمومی بودن ممکن است توسط افراد و فضاهای کار اشتراکی دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرند؛ اما باید به این نکته نیز توجه کرد که این گونه نام ها توسط موتورهای جستجو به راحتی یافت می شوند.

نام برخی دیگر از فضاها نیز بر اساس محلی که در آن قرار دارد تعیین می شود. برای مثال از نام کوه و یا منظره ای که در آن حوالی قرار دارد، نام این فضاها گرفته می شود. در ضمن برخی افراد نیز از نام خیابان، ساختمان و منطقه برای نام گذاری فضای کار اشتراکی استفاده می کنند.

ویژگی های یک فضای کار اشتراکی موفق 45641541541231

برخورداری از تجهیزات مناسب

برخورداری از تجهیزات مدرن و مناسب نیز از دیگر ویژگی های یک فضای کار اشتراکی موفق به شمار می آید. این فضاها باید تمام امکاناتی که کسب و کارها به آن نیاز دارند را داشته باشند. از این امکانات می توان به اینترنت پر سرعت، میز و صندلی، اتاق هایی برای کنفرانس و … اشاره نمود. مناسب بودن و کیفیت این امکانات در رضایت مشتریان تأثیر خواهد گذاشت.

هزینه مناسب

مشتریانی که به فضای کار اشتراکی مراجعه می کنند باید هزینه ای در قبال خدماتی که دریافت می کنند پرداخت کنند. پایین یا بالا بودن این هزینه ها به کیفیت خدمات و همچنین تعداد خدماتی که ارائه می شود بستگی دارد. اگر این هزینه ها با کیفیت خدمات ارائه شده تطابق داشته باشد می تواند موجب رضایت مشتریان از این فضاها شود.

چیدمان ایده آل

طراحی و چیدمان فضای کار اشتراکی را می توان جزو مهمترین ویژگی های یک فضای کار اشتراکی موفق دانست. استارتاپ ها و دیگر مشاغل نوپا به فضایی نیاز دارند که بتواند شرایط مناسب برای فعالیت آنها را ایجاد کند. در این فضاها، تیم ها و افراد مختلفی حضور دارند که با هم و زیر یک سقف، کار می کنند. از این رو باید چیدمان این فضاها به گونه ای باشد که هم استقال هر کسب و کار حفظ شود و هم فضایی پویا و گرم به وجود آید. در یک چنین فضایی، کسب و کارها می توانند بهره وری بیشتری داشته باشند و بدون این که مشکلی بر سر راه آنها باشد فعالیت های خود را به خوبی ادامه دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *