تأثیر فضای کار اشتراکی بر بهره وری استارتاپ ها

تأثیر فضای کار اشتراکی بر بهره وری استارتاپ ها 51564648646

یکی از بروزترین مباحث در کسب و کارها، استفاده از فضای کار اشتراکی است. این فضاها با ویژگی های منحصر به فردی که دارند بر کسب و کارهای نوین تأثیر گذاشته و مسیر را برای موفقیت آنها، هموار می کنند. شاید از خود بپرسید تأثیر فضای کار اشتراکی بر بهره وری استارتاپ چیست؟ اگر در پی پاسخ برای این سؤال خود هستید ما را همراهی کنید.

نحوه تأثیر فضای کار اشتراکی بر بهره وری استارتاپ ها  

تأثیری که فضای کار اشتراکی بر میزان بهره وری استارتاپ ها و کسب و کارها می گذارد بر اساس شرایطی است که برای فعالیت این مشاغل فراهم می آورد. به این ترتیب می تواند موجب بهبود روند رشد استارتاپ ها شده و زمینه را برای این موضوع، مناسب نماید. از جمله شرایط فضای کار اشتراکی که بر بهره وری استارتاپ ها تأثیر گذار است می توان به موارد زیر اشاره نمود:

داشتن محیط پویا و شاد

یکی از شرایطی که سبب تأثیر فضای کار اشتراکی بر بهره وری استارتاپ می شود داشتن جوی فعال در این فضاها می باشد. در فضای کار اشتراکی، تیم ها و افراد بسیاری حضور دارند که در زمینه های مختلفی کار می کنند. این افراد همواره در تلاشند تا راه کارهایی نوین برای افزایش درآمد و موفقیت کسب و کار خود پیدا کنند. این امر سبب می شود تا جو این فضاها بسیار پویا و سرزنده باشد. این موضوع بر روحیه تمامی افراد حاضر در آن محیط، تأثیر گذاشته و ناخود آگاه سبب افزایش بهره وری استارتاپ می شود. در ضمن ارتباط با تیم های مختلف سبب می گردد تا افراد، این فضا را به مانند خانه دوم خود دانسته و با آرامش بیشتری به کارهای خود رسیدگی کنند.

تأثیر فضای کار اشتراکی بر بهره وری استارتاپ ها 51564648646ایجاد جریان پیوسته ای از ایده ها و تجربه ها

همان گونه که گفته شد فضای کار اشتراکی پر است از تیم ها و افرادی که به تازگی وارد کسب و کاری شده اند. این تیم ها و افراد دارای تخصص های متنوعی بوده و تجارب گوناگونی دارند. از این رو شما می توانید به هنگام بروز مشکل و یا نیاز به مشاوره، با این افراد صحبت کرده و از ایده ها و تجارب آنها استفاده کنید. همین امر سبب تأثیر فضای کار اشتراکی بر بهره وری استارتاپ شده و میزان درآمد و احتمال موفقیت این کسب و کارها را افزایش می دهد. شما می توانید با استفاده از دانش افرادی که در این فضا کار می کنند، از پس مشکلات به وجود آمده در استارتاپ برآمده و مسیر موفیت را با سرعت بیشتری بپیمایید.

تأثیر فضای کار اشتراکی بر بهره وری استارتاپ ها 5456586ایجاد تعادل میان کار و زندگی

یکی از دغدغه هایی که افراد حاضر در استارتاپ ها دارند مشکلات و مسائل خانوادگی است. این مسائل سبب می شوند تا این افراد نتوانند بر روی مسائل کاری خود تمرکز نمایند. به همین سبب هم در کوتاه مدت با افت راندمان کاری و در نتیجه، کاهش میزان بهره وری روبرو می شوند. این در حالی است که فضاهای کار اشتراکی به دلیل جوی که دارند اجازه نمی دهند تا تمرکز افراد به هم بخورد. افراد در این فضاها غرق در تعاملات انسانی و ارتباطات مؤثر شده و در نتیجه از مسائل خانوادگی، دور می شوند. بنابراین می توان چنین گفت که کار در فضای کار اشتراکی باعث می شود تا افراد بتوانند میان مسائل کاری و زندگی خود تعادل برقرار کرده و از تأثیر فضای کار اشتراکی بر بهره وری استارتاپ برخوردار شوند.

توجه به صفات انسانی

کار کردن در محیط بسته شرکت ها، ادارات و … باعث می شود تا بعد از گذشت مدت زمانی، همکاران به چشم یک ربات هایی به هم نگاه کنند که فقط در کنار هم مشغول به کار هستند. به همین دلیل نیز به صفات و ارتباطات انسانی توجه نکرده و هدف آنها فقط انجام امور کاری باشد. در فضای کار اشتراکی به دلیل باز بودن فضای کار، تعالات انسانی در حد بسیار بالایی رعایت می شوند. از این رو مدیران و کارکنان زیر دست آنها به راحتی می توانند با هم در ارتباط بوده و به همدیگر احترام بگذارند. این امر سبب شده تا در فضای کار اشتراکی، سوء تفاهمات میان کارمندان به سرعت رفع شده و بهره وری کسب و کار افزایش پیدا کند.

تمامی مواردی که در این مطلب به آنها اشاره شد سبب بروز تأثیر فضای کار اشتراکی بر بهره وری استارتاپ شده و روند رشد کسب و کار و سوددهی آن را سرعت دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *